Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijn onze fietsen geschikt voor een tocht van enkele maanden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zijn onze fietsen geschikt voor een tocht van enkele maanden?

LucasvdM schreef:
ma 04 mar, 2019 14:04
En over mixed frames: de standaard maten mixed frames zijn over het algemeen korter bij dezelfde hoogte dan herenframes, dus wat beter geschikt voor iemand met een kort bovenlichaam.
Je zoekt dus gewoon een kort frame. Een meetlint lijkt mij toch meer zekerheid te bieden dan een regel die niet altijd op gaat.

Praktisch: al je je alleen op mixte (of dames- ,hoe je het ook noemt) frames richt mis je alle andere fietsen die ook klein genoeg zijn, en dat zijn er best veel. Veel dames-vakantiefietsers kopen immers een standaard frame en geen mixte en sommige fietsen zijn niet of slecht verkrijgbaar is mixte.
Bedankt voor de link naar jouw eigen voorvork, helaas ben ik wel op zoek naar een die geschikt is voor schijfremmen en die heb ik nog niet zelf gevonden.
In staal vind ik er ook geen, in aluminium is er deze https://www.bike-components.de/en/3min1 ... rk-p46940/.

Correctie: deze van Salsa zit ook in de buurt van de gewenste lengte: Salsa Firestarter Disc only 29" en is van staal.
Kijk voor een disc compatible starre voorvork in staal eens bij Surly.

Als je er geen voortassen op kwijt wil zou je ook nog een MTB 29er vork kunnen nemen, veel gaan van QuickRelease weg naar steekas en wisselen dan de vork.
LucasvdM schreef:
ma 04 mar, 2019 14:04
Bedankt voor de link naar jouw eigen voorvork, helaas ben ik wel op zoek naar een die geschikt is voor schijfremmen en die heb ik nog niet zelf gevonden.
Twee opties:
Een tijdje verder...
We hebben ondertussen een Koga signature met mixed frame gevonden en deze gekocht. Vrijwel perfect naar onze smaak uitgerust maar waarschijnlijk gaan we de remmen nog veranderen voor schijfremmen of magura's. De naven van de nieuwe fiets zijn geschikt voor schijven en het frame en de vork ook. We zijn nog op zoek naar een herenmodel of kopen toch nog een nieuwe voorvork. Gelukkig hebben we niet heel veel haast dus we kunnen gerust marktplaats afzoeken naar een mooie fiets en als dat niet lukt een nieuwe vork kopen.

Afbeelding
Ondertussen is ook het herenmodel vervangen, door een zeer mooie tweedehands worldtraveller die toevallig in de buurt te koop stond. Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, bedankt voor jullie advies.

Binnenkort gaan de 'oude' signatures met voorvering in de verkoop, dus als iemand interesse heeft, laat het me maar weten :wink: .

Bijlagen

LucasvdM schreef:
do 04 apr, 2019 11:00
Een tijdje verder...
We hebben ondertussen een Koga signature met mixed frame gevonden en deze gekocht. Vrijwel perfect naar onze smaak uitgerust maar waarschijnlijk gaan we de remmen nog veranderen voor schijfremmen of magura's.
Mooie upgrade x2 :)

Zou de remmen op beide fietsen hetzelfde nemen, wel zo makkelijk voor de spullen die je meeneemt.