Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen mee naar of huren in Bali? - Forum Wereldfietser

Fietsen mee naar of huren in Bali?

Name: Fabienne

In september ben ik van plan naar Bali te gaan om daar rond te fietsen. Organisaties genoeg die het voor je willen organiseren waarbij je je eigen fiets mee neemt, maar ik vraag me af of het mogelijk is om daar fietsen (in goede staat) te huren voor drie weken. Heeft iemand hier ervaring mee? Groeten Fabienne

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

:lol: Ik zou altijd mijn eigen fiets meenemen. Die heb ik uitgekozen om mijn lengte, gewicht en fietsgedrag. Ik fiets daarmee het meest comfortabel. Als je huurt weet je nooit wat je krijgt.:lol::lol:
Groetjes :lol::lol: Bert
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Jan Willem

Email: jw.van.dalen@hccnet.nl

Hallo Fabienne,

September is het twee jaar geleden dat wij in Bali hebben gefietst. Wij hebben toen onze eigen fiets meegenomen. Dat kostte toen niets extra's. Tijdens de aankomst bleek dat er bovendien diverse reizigers hele surfplanken hadden meegenomen. Onze fietsen zijn (net als anders) heel goed aangekomen. Op Bali zelf heb ik wel fietsen gezien, maar niet van het kaliber om een flinke tocht mee te maken. Bali is namelijk vrij bergachtig. Vooral als je dwars op de waterlopen (die vanaf de vulkaantop lopen)fietst zijn er hele steile hellingen waar we menig keer hebben moeten afstappen.

Overigens: rond Kuta (bij het vliegveld) is het vreselijk druk qua verkeer. Je kunt daar best fietsen. o.a. door te slalommen door de files. Er zijn gelukkig ook rustiger gebieden in Bali. Als je echt relaxed wilt fietsen, kan ik je Lombok aanraden. Met de boot van Padang Bay is het vier uur varen. Lombok is heel anders dan Bali. Beide vond ik zeer de moeite waard.
Wij hebben gefietst: rondje Lombok en rondje Bali.

Overnachtingen: je kunt voor weinig geld bijna overal leuke plekjes vinden. Reserveren is niet nodig. Ik herinner me een heel leuk huisje aan de zee in Padang Bay vanwaar je zo in de zee kon snorkelen.
Verder: Bali en Lombok hebben heel lekker en goed eten. Ook op stalletjes aan straat.

Wil je meer weten: mail of bel 026-4434779

--- --- --- --- --- --- --- --- ---