Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wilde dieren in frankrijk - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wilde dieren in frankrijk

Ik ben eens tijdens een fietstocht in de bossen bij Ekshärad (Zweden) in 2012 een wolf tegengekomen. Ik tilde mijn fiets aan het stuur op en zwaaide ermee met het voorwiel om me te verdedigen. Hij droop daarna rustig af.
Later in 2014 heb ik een eland ontmoet, met z'n mooie gewei; ik heb hem over z'n kop geaaid, echt waar. Van hem een foto gemaakt.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 mei, 2019 16:42
Ik ben eens tijdens een fietstocht in de bossen bij Ekshärad (Zweden) in 2012 een wolf tegengekomen. Ik tilde mijn fiets aan het stuur op en zwaaide ermee met het voorwiel om me te verdedigen. Hij droop daarna rustig af.
Later in 2014 heb ik een eland ontmoet, met z'n mooie gewei; ik heb hem over z'n kop geaaid, echt waar. Van hem een foto gemaakt.
Die eland is een pak gevaarlijker dan die wolf. http://www.welkomwolf.be/de-zeldzame-ke ... lf-aanvalt
Maar goed dan dat er in Frankrijk nog geen elanden in het wild rondlopen.
Mijn zus is ooit gebeten door een eland.
In Zweden is ons voorgelicht dat vrouwtjes-elanden gevaarlijker kunnen zijn dan mannetjes-elanden. De vrouwtjes hebben scherp puntige voorhoeven, die in staat zijn om je buik open te rijten. Meestal om hun jongen te beschermen.
Maar de eland op de onderstaande foto heb ik écht over z'n kop geaaid. Imposante dieren, zo groot als een paard. Af en toe vind ik wel een drol van een eland in de tuin van ons tweede huis daar....

Afbeelding
Hier is de bewuste foto. Alsof hij met trots wilde zeggen: "Sta ik er niet mooi op?"
Echt door mij gefotografeerd (in 2014), niks geen uit internet geplukt of een foto gescand, maar authentiek mijn eigen foto.
Als je fietst in natuurgebieden waar Hooglanders grazen, moet je ook oppassen. Ze zien er vredig en rustig uit, maar in Schotland heeft iemand me verteld dat een vrouw om het leven is gekomen, die daar aan het wandelen was, omdat zo'n highlander z'n lange hoorn via haar oor door het schedel heeft gespietst....
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 mei, 2019 10:06

Hier is de bewuste foto. Alsof hij met trots wilde zeggen: "Sta ik er niet mooi op?"
Echt door mij gefotografeerd (in 2014), niks geen uit internet geplukt of een foto gescand, maar authentiek mijn eigen foto.
Schitterend!

-Jan
Wanneer ik op de fiets ben, stop ik graag als ik een kat zie. Indien mogelijk een foto van maken. Ik ben een fervente kattenliefhebber. In veel gevallen ging een kat er vandoor, maar dit wil ik jullie niet onthouden:

https://www.youtube.com/edit?o=U&ar=2&v ... hwni3Jqyqc
Zo werkt ie ook zonder inloggen: https://www.youtube.com/watch?v=bhwni3Jqyqc

Die met de pantoffels is écht leuk. :-) :-) :-)

We hoeven overigens niet meer naar Spanje want Spanje komt naar ons toe deze zomer:
HBVL: Twee zeldzame gieren gespot in Hees (B, Limburg)
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190521_044 ... er-in-hees

Duidelijk maar trillering filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=qO5h-L-aN_M
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 mei, 2019 10:47
Wanneer ik op de fiets ben, stop ik graag als ik een kat zie. Indien mogelijk een foto van maken. Ik ben een fervente kattenliefhebber. In veel gevallen ging een kat er vandoor, maar dit wil ik jullie niet onthouden:

https://www.youtube.com/watch?v=bhwni3Jqyqc
Tja, ik vind zo'n allemans vriend ook onweerstaandbaar maarrrr ... zie liever dat ze een beetje schuw zijn en wegen wantrouwen.

Onze oude - nu ja slechts 3 jaar jonge - superkat werd anderhalf jaar geleden 's nachts doodgereden door een elektrisch rijdende auto. We hebben nu een jonger zusje, maar de "oude" mis ik nog steeds.

Groeten BSM

PS   Deze bijdrage is vrijwel "OnTopic" want de "oude" kat was een bijna wilde kat (qua vacht en tekening 99% als een echte wilde Chatte Forestière), en ... afkomstig uit Frankrijk.
Bridgestone SM schreef:
di 21 mei, 2019 11:24
Tja, ik vind zo'n allemans vriend ook onweerstaandbaar maarrrr ... zie liever dat ze een beetje schuw zijn en wegen wantrouwen.
Onze oude - nu ja slechts 3 jaar jonge - superkat werd anderhalf jaar geleden 's nachts doodgereden door een elektrisch rijdende auto. We hebben nu een jonger zusje, maar de "oude" mis ik nog steeds.

Groeten BSM
Triest verhaal. Wij houden onze katten 's nachts altijd binnen, want je weet maar nooit. Ze slapen ook gezellig op ons echtelijke bed. Maar doodgereden katten hebben in onze straat helaas voorgekomen. Naar aanleiding daarvan heb ik dat bord gemaakt, geheel met de hand beschilderd, ook de letters. Hij staat er nu al ruim tien jaar en geen probleem meer gehad. Het is zelfs te zien op Streetview en fietsers op de LF-10 route zullen dit bord vast ook herkend hebben. De paal is inmiddels recht gezet.

Afbeelding

Maar in juni 2018 is onze rode kat Rossi helemaal verdwenen: overal gezocht, diverse instanties op dierengebied zoals Amivedi ingeschakeld, onze buren hebben hem op Facebook gezet, tamtam door het dorp, niets, geen sjoege. Wij wonen in een landelijk gebied. Misschien door een grote roofvogel gevangen of ontvoerd door een Chinees voor de keuken? Alles ging door m'n hoofd heen.
Hier een filmpje van Rossi.
https://www.youtube.com/edit?o=U&ar=2&v ... uJP9GtZ8d0
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 mei, 2019 14:00
Triest verhaal. Wij houden onze katten 's nachts altijd binnen, want je weet maar nooit.
Dat vindt ik niet logisch. Overdag rijden er veel meer auto's.
Onze katten zijn 's nachts meestal ook binnen want dan moeten ze rusten. Overdag slapen ze meestal.
Leon schreef:
di 21 mei, 2019 14:04
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 mei, 2019 14:00
Triest verhaal. Wij houden onze katten 's nachts altijd binnen, want je weet maar nooit.
Dat vindt ik niet logisch. Overdag rijden er veel meer auto's.
Onze katten zijn 's nachts meestal ook binnen want dan moeten ze rusten. Overdag slapen ze meestal.
Leon, waarom schrijf jij systematisch 'vindt ik'?
nicolevelo schreef:
di 21 mei, 2019 14:09
Leon, waarom schrijf jij systematisch 'vindt ik'?
Dat zal een intern programmeerfoutje zijn. Ik zal proberen er voortaan op te letten en het anders te doen.
Leon schreef:
di 21 mei, 2019 14:04

Onze katten zijn 's nachts meestal ook binnen want dan moeten ze rusten. Overdag slapen ze meestal.
Wat een leven!
Leon schreef:
di 21 mei, 2019 14:04
Onze katten zijn 's nachts meestal ook binnen want dan moeten ze rusten. Overdag slapen ze meestal.
Doet mijn hond ook, maar dan andersom. :)
(die is trouwens altijd 's nachts binnen)

-Jan
Nu het dan toch de sentimentele/huislijke kant op gaat, hier in aansluiting op het voorgaande
 
Snooze.jpg
 
Het was nogal warm :shock:
Je zou zeggen dat ie uit z'n moederland goede genen zou hebben meegekregen
 
Het was overigens "illegale" import. De dierenarts vertelde de regels, en gaf daarna aan dat 8-9 weken het best voor de kat is, dan zijn ze "eraan toe" (en de moeder ook). De regels zijn gelijkgesteld met die voor honden, en dus nogal streng omdat er allerlei bedenkelijke hondenhandel is. 't Is wat absurd: je mag de kat wel 800 km door Frankrijk verplaatsen, maar daarna niet die laatste 300 km, alleen omdat er toevallig daar twee staatsgrenzen zijn.
Boxy.jpg
 
En dan tav Martin:  Zijn jullie katten niet gechipped ?
Ons trieste verkeerslachtoffer wel, en dat zorgde er in ieder geval voor dat we heel snel wisten dat het met het arme beest niet goed was afgelopen.

Groeten BSM
En in aansluiting op het "Denk aan ons", drie Zweedse plaatjes
 
Kattenbord.jpg
 
Katterna.jpg
 
Zwarte kat.jpg

Groeten BSM

PS   Zoals JanH correct opmerkt, we dwalen af, de voorgaande 3 plaatjes zijn meer voor "grappige zaken onderweg"
        Maar het is wel "Europa"
Bridgestone SM schreef:
di 21 mei, 2019 16:30

En dan tav Martin:  Zijn jullie katten niet gechipt?

Groeten BSM
Rossi niet, hij was al van 2008, maar onze andere twee katten Otje en Sientje zijn wel gechipt. Compleet met kattenpaspoort en inentingsbewijzen. Ze gaan mee naar Zweden volgende maand.
Vooral Sientje (rechts) is lief en schattig. Springt meerdere malen per dag zó van de vloer op mijn schouders en ik loop ermee door het huis. En Otje is haast niet van m'n schoot weg te slaan.

Afbeelding
Hier zijn ze, toen ze nog enkele maanden oud waren. Broer en zus van elkaar. Nu al weer volwassen.
Om te voorkomen dat dit een topic wordt over katten, ga ik weer terug naar het onderwerp: wilde dieren.

Deze kwam ik tegen in de VS (dus niet helemaal on-topic, maar deels :oops: ).
11.jpg
Een Grizzly.
(gelukkig stopten er auto's, mocht de grizzly vervelend gaan doen dan was ik een auto ingedoken)

-Jan