Additionally, paste this code immediately after the opening tag: santiago de compostella - Forum Wereldfietser

santiago de compostella

Wij gaan in het voorjaar van 2007 met de fiets naar Santiago de Compostella
Wij heeft er informatie over de route met de minste hoogte meters
en wie weet hoe de fietsen terug naar Nederland kunnen

Anny Wim



Moderated: Graag bericht in de juiste categorie plaatsen.
wim prinse schreef:Wij gaan in het voorjaar van 2007 met de fiets naar Santiago de Compostella
Wij heeft er informatie over de route met de minste hoogte meters
en wie weet hoe de fietsen terug naar Nederland kunnen
Alle info kan je vinden in de routegids van het FIS ( www.fisroutes.nl ).
In de Pyreneeën is Col de Somport 1632 m hoog en de overgang via Roncesvalles is 1057 m.
De minste hoogtemeters maak je als je bij Biarritz gewoon langs de kust naar Pamplona gaat.

Over vervoer vanuit Santiago is al veel geschreven op dit forum, gewoon even zoeken of de landeninfo raadplegen.

route met minste hoogtemeters,

dat kan er maar één zijn,

langs de kustlijn over het strand 8) :wink: :lol:
en als banden advies raad roald dan zeker zwembanden aan :lol: :lol: ja ja !!
Als je compostela met één l schrijft vindt je in het algemeen meer informatie, wellicht wat minder vaak in het Nederlands :D
Leon
wim prinse schreef:Wij gaan in het voorjaar van 2007 met de fiets naar Santiago de Compostella
Wij heeft er informatie over de route met de minste hoogte meters
en wie weet hoe de fietsen terug naar Nederland kunnen


Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt worden al je vragen beantwoord.

Michael

Ik kan niets vinden over de bus die de fietsen mee terug naar Nederland neemt

Wim :( :?:

Terug met de fietsbus
Opstapplaatsen voor de fietsbus naar Nederland zijn de afgelopen jaren Santander en Logroño. De fietsbus rijdt van juni tot begin september en vertrekt de ene week vanuit Santander, de andere week vanuit Logroño. Vanuit Hendaye, bij Irun net over de grens met Frankrijk, iedere week.

Vanuit Santiago kan men behalve zelf fietsen, ook de trein nemen.
Zie de fietsbusfolder www.fietsvakantiewinkel.nl
of fietsbussen op www.cycletours.nl
Voor de trein op www.treinreiswinkel.nl

wim prinse schreef:Ik kan niets vinden over de bus die de fietsen mee terug naar Nederland neemt
Normaliter zou je dat op http://www.cycletours.nl kunnen vinden, maar het lukt me nu niet om de info in beeld te krijgen. De bussen rijden in ieder geval niet tot in Santiago.
Leon

P.s. Haha, in google vind ik wel het programma van 2006: http://tinyurl.com/ykmxve

Je kan bij www.cycletours.nl ook een folder met de fietsbussen aanvragen.

wim prinse schreef:Michael

Ik kan niets vinden over de bus die de fietsen mee terug naar Nederland neemt

Wim :( :?:
Is het nou werkelijk zo moeilijk?

Firma Soetens je fiets inleveren in Santiago , iedere vrijdag rijden ze vanaf daar naar Vessum naar hun distributiecentrum. Vanaf daar krijg je je fiets aan huis terug bezorgt in heel Nederland of Vlaanderen. All in ben je wel €119 kwijt. Kan je zelf met bus trein of vliegtuig terug. Als je bij Iberia air je compestelaat laat zien krijg je nog korting op je ticket ook.

Hier zoeken op Soetens en/of Santiago in het Europa forum en je vind hun gegevens.

Hallo Wim

Air Berlin vliegt op Santiago de Compostello, een fietsvriendelijke maatschappij
http://www.airberlin.com

Harry

Harry,
Wat is er zo fietsvriendelijk aan Air Berlin? Je gaat via Palma de Majorca. Toch weer een keer overstappen met je fiets.

Hallo Jordan

De eisen die een maatschappij aan het vervoer van een fiets stelt, verpakking i.c.m. prijs, en hoe ze er mee omgaan staat volgens mij los van het feit of je moet overstappen.
Overigens volgens de site van Air Berlin vliegen ze rechtstreeks van Santiago de C op Amsterdam. Ik neem aan dat dit klopt.

Voor info over vliegmaatschappijen kan men ook terecht op

http://www.lowcostairlines.nl/

Harry

Harry schreef:
Overigens volgens de site van Air Berlin vliegen ze rechtstreeks van Santiago de C op Amsterdam.
Ik neem aan dat dit klopt.
Zou ik niet doen Harry.
Ga op de site van Air Berlin naar vluchtinformatie en vervolgens dienstregeling, dan zie je dat ook deze vlucht
via Palma de Mallorca gaat. :?

Je kunt met Iberia vanaf Santiago de Compostela ( met een L!): informeer bij de Fietsvakantiewinkel.
Je kunt met de bus (fiets kan mee) naar Madrid en vanaf daar een vlucht regelen. De bus regel je op het busstation van Santiago de Compostela. Vanaf Madrid vliegt o.a. Transavia.
Je kunt met regionale treinen van Valladolid en vliegen met Ryanair nar Eindhoven.
Zie voor de treinen met fietsmeename mijn spoorboekje " De fiets mee in Spaanse treinen".

Je kan ook kijken op de website van RENFE, de spaanse NS. Met de fiets kun je alleen in de regionale treinen (regionales of mediadistancias). Als je de tijd neemt kom je daar een heel eind mee en het is niet duur. Ter plekke regelen bij het station kan ook. Spanjaarden zijn doorgaans zeer behulpzaam.

Als je liever niet vliegt kun je dus ook van Santiago naar Logroño of Santander treinen en daar een Cycletours-bus nemen (die wel ruim van tevoren boeken!). Plan dan wel twee dagen voor de treinreis, vanwege de lage frequentie en soms lange overstaptijden.

Lisette