Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring vlaamse ardennen - Forum Wereldfietser

Ervaring vlaamse ardennen

Over ca 2 maanden vertrek ik vanuit Vlissingen voor mijn eerste individuele korte fietsvakantie van 6 dagen via Brugge door de Vlaamse ardennen naar Antwerpen. Ik heb nog niet veel ervaring met een fietsvakantie; twee korte vlakke fietsvakantie's in Nederland met z'n tweeen met een dagafstand van gemiddeld ca 70 km. ik vraag om tips over oa hoeveel km ik per dag zou aan kunnen in deze heuvelachtige omgeving, de eerste overnachting is geboekt, de rest wil ik op de bonnefooi opzoeken, zijn er voldoende te vinden in deze streek?
Alhoewel ik een route heb gepland via Geraardsbergen zijn alle tips welkom over het fietsen in de vlaamse ardennen!
Ik heb er vorig jaar een weekendje gefietst, het is prima te doen, zolang je de korte steile hellingen overslaat zoals ze in de Ronde van Vlaanderen zitten. Er zijn geen lange steile beklimmingen.
Ik kan je weinig advies geven over de afstand, want dat is heel persoonlijk en ook afhankelijk van je totaalgewicht en training. Ik raad je vooral aan om gewoon te gaan, te kijken hoe ver je komt en je niet te veel zorgen te maken, je kan altijd even uitrusten of een paar meter lopen.
Je kan op google streetview ook bekijken hoe steil een helling is, je kan ook het hoogteprofiel bekijken als je een begin en eindpunt opgeeft, dan weet je wat je ongeveer kan verwachten.
ErikB81 schreef:
zo 23 jun, 2019 20:30
Ik heb er vorig jaar een weekendje gefietst, het is prima te doen, zolang je de korte steile hellingen overslaat zoals ze in de Ronde van Vlaanderen zitten. Er zijn geen lange steile beklimmingen.
Ik kan je weinig advies geven over de afstand, want dat is heel persoonlijk en ook afhankelijk van je totaalgewicht en training. Ik raad je vooral aan om gewoon te gaan, te kijken hoe ver je komt en je niet te veel zorgen te maken, je kan altijd even uitrusten of een paar meter lopen.
Je kan op google streetview ook bekijken hoe steil een helling is, je kan ook het hoogteprofiel bekijken als je een begin en eindpunt opgeeft, dan weet je wat je ongeveer kan verwachten.
Mijn bedoeling is inderdaad om te kijken hoever ik kom, vandaar dat ik verder geen overnachting heb geboekt, ik verwacht geen problemen bij het vinden van adressen, eventueel via adressengids van vrienden op de fiets. bedankt voor de tip betreft hoogteprofiel google streetview.
Lijkt me een heel leuke tocht. Vanuit Vlissingen zul je tot in Brugge en Antwerpen niets van heuvels tegenkomen. Vergeet vooral het plaatsje Damme niet aan te doen met de fiets. Prachtige natuur en echt op fietstoeristen afgestemd. De Vlaamse Ardennen kunnen op sommige plaatsen inderdaad heuvelachtig zijn en inderdaad beter de korte steile hellingen van de Ronde van Vlaanderen vermijden, vooral als je veel bagage bij je hebt. Als je er een overnachting boekt en je materiaal daar laat kun je je er wel gerust een keertje aan wagen. Maar ... echt niet makkelijk :?