Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 142 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Frame is 55cm, stack is 69cm, is een beetje vreemd voor hier ja, maar volgens mijn meting komt het zadel 17-18cm boven het einde van de buis uit, waarmee een rechte stuurpen het stuur ongeveer even hoog zet als het zadel, wat ik als uitgangspunt wil, de spacer kan er nog boven, dan kan de pen nog iets zakken mocht ik dat na verloop van tijd willen.
_Peter_ schreef:
do 27 jun, 2019 21:45
Dat wordt wel een hele lange zadelpen, of is het een optische ilussie dat de zitbuis zo kort is?
Was trouwens zelf voor de RVS versie van de BB7 schijfremmen gegaan (die hebben zwarte wieltjes en RVS onderdelen, dat blijft toch weer iets langer mooi)
Ja, maar die roesten uiteindelijk ook, zeker hier zo kort aan zee :wink:
Ik heb deze op m’n Dummy ook en de prijs-prestatie verhouding is onklopbaar, daarom zitten ze inmiddels ook op de Kona Ute van m’n vrouw :D
ONa 11 jaar weer eens tijd voor een nieuwe fiets. Weg met de dereilleur! Hier zijn onze Avaghon's X29 met riem en roloff. Voordragers zelf ontworpen en gemaakt >>>

Bijlagen

Mooi mooi!
Ja he en ze rijden super lekker! Echt blij met deze fietsen.
Ook op bestelling voor anderen? En wat is de invloed op het rijgedrag nu de voortassen hoger hangen, of is dat nog te vroeg om er iets over te zeggen?
_Peter_ schreef:
vr 28 jun, 2019 12:33
En wat is de invloed op het rijgedrag nu de voortassen hoger hangen, of is dat nog te vroeg om er iets over te zeggen?
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Lijkt me dat je er zo meer last van hebt dan wanneer ze wat lager zitten.
Grondspeling versus stabiliteit, die afweging zal heus gemaakt zijn, met dit type fiets en de bijbehorende reis-stijl lijkt me deze montage logisch.
Er zijn toch weinig eigenschappen van een beladen fiets zo slecht in te schatten gebleken als de stabiliteit.
Ik vind de dragertjes toch wat fragiel ogen gezien de kennelijk beoogde toepassing en de maat tassen die er aan hangen.
Hangt ook van het materiaal af, alu of chro-mo maakt al veel verschil m.i.
Shadow schreef:
vr 28 jun, 2019 13:37
Hangt ook van het materiaal af, alu of chro-mo maakt al veel verschil m.i.
Ik heb in het verleden toch van beide materialen zowel erg stabiele als ernstige zwabbervakantiefietsen bereden.
Ik bedoelde meer het materiaal van de drager Leon, Avaghon is toch altijd staal?
Leon schreef:
vr 28 jun, 2019 13:11
Ik vind de dragertjes toch wat fragiel ogen gezien de kennelijk beoogde toepassing en de maat tassen die er aan hangen.
En daar hebben we de alwetende positieve Leon weer! :P - Het ontwerp heeft zich al jaren bewezen op menig off road pad als stabiel en zeer duurzaam. Degene die ze gemaakt heeft, heeft er wel voor doorgeleerd en jaren praktische ervaring die hij zelfs ook nog beroepsmatig overdraagt aan de volgend generatie. Dus maak je vooral geen zorgen Leon. :wink:
Maar ik ben gewoon nieuwsgierig; waar zijn ze van gemaakt? Alu? Chro-Mo? Scandium?
@Shadow

O sorry je vraag vergeten te beantwoorden. Ze zijn gemaakt van RVS. Losrijders zijn niet geschikt met onze bikepacking stijl van fietsen. Vandaar dit verzinsel wat nog fijn rijdt ook. Deze Avaghon X29 stuurt ongelofelijk fijn van zichzelf maar ook met deze voordrager.
In de juiste samenstelling en hardingstoestand is dat prima toch?
Shadow schreef:
vr 28 jun, 2019 15:38
In de juiste samenstelling en hardingstoestand is dat prima toch?
Dacht het ook. Maar Leon lijkt vanaf zijn bureauzetel zijn twijfels te hebben :wink:
Hij vind ze fragiel ogen, maar bij z’n zwabberfiets opmerking ging het meer over het framemateriaal denk ik (...)
_Peter_ schreef:
vr 28 jun, 2019 12:33
Ook op bestelling voor anderen? En wat is de invloed op het rijgedrag nu de voortassen hoger hangen, of is dat nog te vroeg om er iets over te zeggen?
Nee helaas, de zelfgemaakte voordragers zijn unieke exemplaren. :wink:
Rijgedrag al bij een andere fietst getest in den treure op behoorlijk ruwe wegen en nu ook met deze getest. Frame werkt prima, geen problemen met rijgedrag. Nu nieuwe gemaakt omdat deze fiets een iets andere bevestinging vroeg. De oude versie is met de oude fiets verkocht.

Trouwens menig bikepacker heeft de bagage nog hoger hangen aan het stuur. Wij rijden vaak off road op behoorlijk pittige paden met soms grote rotsblokken. Maar dan met een klassieke tassenset. Lowriders zijn dan een no go. Trouwens heb ze nooit prettige gevonden met stoepranden ook niet.
Mooi gemaakt. Fijn dat ze goed bevallen.
Je ziet inderdaad meer en meer dat bagage iets hoger komt te hangen. Deels een modetrent maar ook omdat het meer en meer kan en je dus de mogelijkheid hebt om rotsen te omzeilen. De fietsen zijn zoveel stijver geworden dat de plaats van bagage meer keuzevrijheid geeft. En daar profiteren we allemaal van.
Geen zin om de voortassen in te wisselen voor een rolzak aan het stuur? Is uiteraard wel iets lastiger te monteren.