Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk drinksysteem gebruik je? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welk drinksysteem gebruik je?

Shrek schreef:
za 06 jul, 2019 13:20
Wat complexe oplossingen voor een niet-bestaand probleem allemaal. :D
Als je zoals ik op een ligfiets fietst, is een waterzak zoveel makkelijker dan een stel bidons, het past netjes achter de stoel Ruimte die anders niet gebruikt wordt), of je hangt de zak gewoon naast de fiets (aan de schaduwkant). ik hoef alleen even het slangetje op te zoeken, als het niet over mijn schouder hangt.
Terra schreef:
vr 05 jul, 2019 11:56
Zelf vind ik een standaard bidon aardig werken maar ook onveilig. Kop in de nek en met een oog weg in de gaten houden, en stuur recht..
Dat voorkom je door dwars te drinken. Bidon naast je hoofd en dan zijwaarts in de mondhoek.

Vind voor lange trips bidons prima. Meestal twee bidons mee en een 1,5 liter pet. Voor mtb ritjes heb ik een drinksysteem in de rugzak maar blijft geklier.om dat een beetje schoon te houden
Terra schreef:
za 06 jul, 2019 10:08
ton_s schreef:
vr 05 jul, 2019 23:37
AB883972-DA2E-43CE-AD62-D44256F22719.png
Precies zoiets had ik in gedachten. Ik zoek alleen een dop die mooi afsluit langs de slang en waarvan je de fles kan loskoppelen en zodat je de slang kan laten zitten aan de fiets.
Ik heb een gat van 10mm in de dop geboord. Daar gaat de slang strak doorheen. Maar ik moet inderdaad de dop wel een beetje los draaien zodat er lucht langs kan.
Op de fiets van mijn vrouw gebruik ik een camelback Eddy fles. Heeft hetzelfde “rietje” als de Podium zou moeten hebben. Hier kan je de slang zo op aansluiten en heeft niet het “lucht” probleem.
Is dan wel max 1l.
Duh, ik bedoelde de Eddy, waar ton_s het al over had.
Gewoon bidonnen hier voor de grote dorst tijdens het doorfietsen, maar in dorpen of zo nemen wij wel lekker de tijd om even af te stappen en te genieten van een 'echt' drankje. Moet kunnen, niet? Voor ons is een fietsvakantie echt wel ook vakantie 8) 8)
0,6 liter in een stalen Klean Kanteen met sportdop, 1-1,5L Nalgene in de andere bidonhouder en voor de langere, warmere dagen 1L platypus waterzak in de zadeltas om bij te vullen.

En mocht bet echt warm zijn kan er nog meer mee. Ben laatst met 6+ L aan blikjes en flesjes bier in de 23L zadeltas naar het strand gereden. :P
Klean Kanteen Classic 0,8 liter met sportdop als bidon, tweede evt. in de tas en nog een alleshouder met Klean Kanteen thermosfles 1 liter.