Additionally, paste this code immediately after the opening tag: canada? gaan of niet gaan? - Forum Wereldfietser

canada? gaan of niet gaan?

Ik ben bezig me te orienteren om na mijn afstuderen een grote tocht door ruige natuur te gaan fietsen, samen met mijn Bob yak. Ik heb al redelijk wat gereden in europa zowel afstanden als hoogte maar nou leek canada mij een prachtig land.
Klopt dit beeld of klopt dit niet?
Zijn er mensen die bijv. van kust naar kust zijn gereden? Bij voorkeur via semi atb paden (onverhard, maar niet te!)
Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor de links die al op het forum staan, prachtige fotos.

Ik heb gefietst vanaf Alaska naar de Lower States; ruwweg vanaf Dawson City naar Watson Lake. Min of meer de bergen gevolgd. Eerst het kustgebergte, daarna doorgestoken naar de Rocky Mountains. Regelmatig dagenlang geen mens gezien. Fantastisch (ik was alleen). Prachtige omgeving, bijzonder aardige mensen en de ruimte is overweldigend. Houd wel rekening met muggen, zwarte beren en grizzly's. En sommige stukken gemene zwarte steekvliegen. Een aanrader als je van ongerepte natuur houdt.