Concurrentie op het spoor ... hier de Nahverkeers-varianten die willem.m graag ontkoppeld leest.
Ik kan de reactie van Kees Swart niet meenemen, dus daarvoor moet je weer terug overstappen.
Op de verbinding Saarbrücken => Thuis hebben je dan het voordeel van een doorgaande Nahverkehrstrein Saarbrücken-Koblenz, en een verbinding Koblenz-Oberhausen waarbij je in het drukke gedeelte rond Keulen rustig kan blijven zitten.
De Abellio-trein naar Arnhem heb ik nog nooit erg vol gezien. Voor ons is het een reis met 4 overstappen ... maar dus slechts 2 om in Arnhem te geraken.
Ik kan de reactie van Kees Swart niet meenemen, dus daarvoor moet je weer terug overstappen.
Mijn ervaring is beperkt, maar Nahverkehr op de verbinding Saarbrücken => Thuis blijkt maar weinig langer en verder vergelijkbaar qua comfort met de eerder door ons gebruikte normale IC verbindingen van Thuis => Saarbrücken ... en qua reistijd was het verschil ook niet al te groot (en prijs/prestatie-gewijze zeer interessant: er zijn genoeg dagen dat ik per uur minder verdien - 't vraagt overigens wel een verstandige kaart-inkoop).keesswart schreef: ↑wo 12 feb, 2020 11:49Meestal is dit inderdaad een ontspannen manier van reizen met veel ruimte voor de fietsen. Maar vooral in het weekend zijn er wel eens verrassingen. Zo is de lijn Venlo-Mönchen-Gladbach berucht om het massawinkeltoerisme. Elders in Duitsland wordt het soms wel erg gezellig wanneer een kegelclub aanmonstert of er binnen een half uur honderden voetbalfans de Mehrzweckraum binnenvallen.Bridgestone SM schreef: ↑wo 12 feb, 2020 09:53Qua ecologische en klimatologische voetafdruk is een Nahverkehr-trein een stuk beter als de snelle ICE ... en bovendien is het met Nahverkehr bijna altijd heel veel goedkoper (met een Quer-duchs-Land-Ticket reisden wij al een paar maal uiterst concurrerend bij onze oosterburen ... en in ons geval slechts een uurtje trager als de dure snelle "voorkeursvariant").
Op de verbinding Saarbrücken => Thuis hebben je dan het voordeel van een doorgaande Nahverkehrstrein Saarbrücken-Koblenz, en een verbinding Koblenz-Oberhausen waarbij je in het drukke gedeelte rond Keulen rustig kan blijven zitten.
De Abellio-trein naar Arnhem heb ik nog nooit erg vol gezien. Voor ons is het een reis met 4 overstappen ... maar dus slechts 2 om in Arnhem te geraken.