Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 578 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34037 berichten
Het is die van de twee rivieren. Het is allemaal een paar honderd meter. Klaar over en uit. Volgende. Jij bent.
Leon schreef:
do 13 feb, 2020 14:36
Het is die van de twee rivieren. Het is allemaal een paar honderd meter. Klaar over en uit. Volgende. Jij bent.
Dank voor de compassie met mijn dyslectische dikke vingers.
Ik kijk even naar een geschikt plaatje.
Ziehier een nieuw raadplaatje ... raad het maar snel.
 
RRRaadsel.jpg
Ik vrees dat het niet zo makkelijk is als voorzien ... op GoogleMaps is het kunstwerk verdwenen ...je ziet nog wel waar het stond.  
Ik vond evenwel een plaatje en een adequate verwijzing, en na deze aanwijzingen moet het te doenlijk zijn.

Nu ik de precieze plek op GoogleMaps teruggevonden heb verbaas ik me er wel over dat ik er langs kwam ... misschien was het omdat ik kort daarvoor ook nog onvrijwillg met het asfalt kennismaakte (dankzij een zilverkleurige Peugeot 407 die de voorrang op rotondes wat "anders" invulde) ... de daaropvolgende kennismaking met de Franse gezondheidszorg was weer heel positief.
Staat hij hier bij?
math schreef:
do 13 feb, 2020 19:39
Staat hij hier bij?
Ahhh ... je maakt er een omgekeerd zoekplaatje van ... nu moet ik kijken of ie erbij staat.
Qua type had ie erbij kunnen staan, maar hij staat er niet bij (net zo als ie er niet meer staat daar waar ik 'm fotografeerde).
Bridgestone SM schreef:
do 13 feb, 2020 15:58

Nu ik de precieze plek op GoogleMaps teruggevonden heb verbaas ik me er wel over dat ik er langs kwam ... misschien was het omdat ik kort daarvoor ook nog onvrijwillg met het asfalt kennismaakte (dankzij een zilverkleurige Peugeot 407 die de voorrang op rotondes wat "anders" invulde) ... de daaropvolgende kennismaking met de Franse gezondheidszorg was weer heel positief.[/size]
Heb je geen foto van de rotonde?
Dat is misschien makkelijker te vinden dan het plaatje met de ingemetselde Picasso die er niet meer staat.
DaVinci schreef:
vr 14 feb, 2020 17:33
Heb je geen foto van de rotonde?
Dat is misschien makkelijker te vinden dan het plaatje met de ingemetselde Picasso die er niet meer staat.
Tja, van die rotonde heb ik wel een foto, en ook van de Peugeot, maar bij die rotonde moet ik nogal wat wegwijzers maskeren.
Ik kan van de rotonde wel zeggen dat het een nogal rare is, een rotonde op een helling.

Echter, alleen al de tweede zin zou je op het goede spoor kunnen brengen ... (ik kon omgekeerd via dit zoekspoor het nummer van de verdwenen Picasso achterhalen).
Maar ik wil wel helpen, ik heb een informatievere foto van dezelfde Picasso (een foto waarop ik slechts twee bescheiden maskeringen heb aangebracht).
 
RRRRaadsell.jpg
Gevonden: https://www.google.com/maps/@47.3290904 ... 312!8i6656
Gezocht met "autorail Picasso perdu", en dan kom je op https://fr.wikipedia.org/wiki/X_3800 en dan heb je hem zo gevonden.
Er zijn nog best veel van deze karakteristieke treinstellen in bedrijf.
DaVinci schreef:
vr 14 feb, 2020 20:03
Gevonden: https://www.google.com/maps/@47.3290904 ... 312!8i6656
Gezocht met "autorail Picasso perdu", en dan kom je op https://fr.wikipedia.org/wiki/X_3800 en dan heb je hem zo gevonden.
Er zijn nog best veel van deze karakteristieke treinstellen in bedrijf.
Precies, zelfs een verdwenen trein laat nog sporen na.
Het was dus niet zo moeilijk (ik vreesde even dat het moeilijker werd als de camping van Leon).
Ik had bij het tweede plaatje de stationsnaam en de naam van het restaurant annex discotheek weggepoetst.
Met Restaurant La Locomotive was het wel erg makkelijk (de opstallen waren recent nog te koop).
De coördinaten zijn 47°19'45.0"N 2°51'08.5"E.

En het klopt: er waren heel wat Picasso's (wel 251 exemplaren). Ze hebben veel secondaire lijnen gered of althans het leven daarvan gerekt.
En er zijn dus nog heel wat bewaard gebleven (er is er zelfs eentje in België terrecht gekomen, eentje die nog regelmatig rijdt). De Picasso in Sancerre was overigens de X 4013 en hij blijkt gesloopt.
Interessant is dat de machinist (die in het Frans conducteur heet) een weinig ergonomische werkplek heeft ... en ook aardig: hij bedient ook de versnellingsbak.

Sancerre is ook de naamgever van een lekkere witte wijn, een aardig stadje een beetje op de linker-oever van de Loire - een beetje "boven" de oever. De wijn is evenwel een tikje overgewaardeerd (je vindt als je in deze regio zoekt minder bekende, en dus minder dure, maar even lekkere wijnen).

O ja, ooit was er rond Sancerre een indrukwekkend spoorweg-gebeuren, met viaducten en grote lussen. Nu ligt er alleen aan het andere eind nog een klein stukje spoor, tot voor een paar jaar gebruikt als raccordement.

DaVinci het is nu aan jou om ons een Raad plaatje voor te leggen.
Prima, hier het volgende raadplaatje, nu niet zover van huis.
Doe rustig aan, ik ben er zaterdagavond weer.
P1030912 (Large).JPG
Is het op het kruispunt waar de Felderweg overgaat in de Gangelterweg, tussen Saeffelen en Waldfeucht? Dit is net over de grens bij Koningsbosch.

Pieter
Helemaal goed, dat is de juiste plaats. https://www.google.nl/maps/@51.0463051, ... a=!3m1!1e3
Op het bankje onder die grote boom hebben we even lekker uit de zon gezeten en een broodje gegeten.
Als je van hier verder fietst via knooppunt 48 en 31 naar Waldfeucht, dan kom je langs een boerderij/ijssalon waar we genoten hebben van een heerlijke coupe.
Maar hoe had je dit zo snel herkend? Ook een keer op het bankje gezeten?
Ik herkende aan de combinatie van gewassen op de akkers, de windmolens en de gebiedskenmerken, het gebied waar ik moest zoeken. Vervolgens was de windmolen in het groen herkenbaar op een luchtfoto. In 2013 zijn we op weg naar Parijs door dit gebied gefietst.

De volgende:
Plaatje 160220.JPG
Nog weinig respons. Ik zie op de achtergrond kalkrotsen, zoals je die in de Ardennen langs de rivieren ziet. Is het in Belgie?
math schreef:
di 18 feb, 2020 11:26
... . Ik zie op de achtergrond kalkrotsen, zoals je die in de Ardennen langs de rivieren ziet. Is het in Belgie?
Tja, het ziet er een beetje als "langs de Maas" uit maar toch anders, ik vermoed zuidelijker.

De betonnen constructie is ook wat raadselachtig: Je zou kunnen denken aan een dam met een overloopvoorziening, maar de vallei + beek eronder tonen niks van de effecten van het water-keren.
Verder zie in in de achtergrond een bijna waterpas tracé (een spoorlijn wellicht) en een keermuur met daarboven mischien een weg. Links tussen de bomen zijn er nog "gekleurde artefacten" en die lijken zodanig te staan dat de "waterkering" deze artefacten natte voeten zou geven (wat nog eens pleit tegen een waterkering).

... nog een slordige inval: Is het een (aqua)duct waarvan de bovenzijde afgewerkt is met een anti-invasie voorziening ?
Er zijn verschillende landen waar ze een sterke invasie-angst hadden, Zwitserland bijv. maar ook Spanje (en zelfs Nederland waar we de werken van de IJssellinie aan deze angst te danken hebben).
Veel subsidie hebben ze duidelijk niet gescoord voor dat voetpad. Aan stalen onderdelen geen gebrek; vooral massieve staaf. Spoor in beeld. Niet al te ver van een (voormalige) Oost-Europese staalindustrie?
Inderdaad een geëlektrificeerde spoorlijn, aan de rijdraden te zien, en een weg met vangrail.
Het lijkt op een brug over een rivier, die bijna het hele jaar amper water toegevoerd krijgt, behalve in het voorjaar als de sneeuw smelt. Als ik de vegetatie bekijk ergens aan de zuidkant van de Alpen.
DaVinci schreef:
di 18 feb, 2020 17:49
Als ik de vegetatie bekijk ergens aan de zuidkant van de Alpen.
Davinci is op de juiste plek aan het zoeken. De Alpen beginnen daar overduidelijk.

Pieter
DaVinci schreef:
di 18 feb, 2020 17:49
Inderdaad een geëlektrificeerde spoorlijn, aan de rijdraden te zien, en een weg met vangrail.
Het lijkt op een brug over een rivier, die bijna het hele jaar amper water toegevoerd krijgt, behalve in het voorjaar als de sneeuw smelt. Als ik de vegetatie bekijk ergens aan de zuidkant van de Alpen.
Misschien kijk ik niet goed maar ik heb twijfels bij de "rijdraden", zijn dat geen gewone hoog- of midden-spanningsdraden ?
Qqua smeltwater weet ik het ook nog niet ... de begroeiing tot diep in de vallei wijst niet op een regelmatiger optredende (smeltwater) stroom. Wellicht is er hier wel sprake van een potentiële hogere waterafvoer, bijv. vanwege een stuwdam bovenstrooms ?
Bridgestone SM schreef:
di 18 feb, 2020 11:44


... nog een slordige inval: Is het een (aqua)duct waarvan de bovenzijde afgewerkt is met een anti-invasie voorziening ?
en deze opmerking van BSM is ook wel erg raak, alhoewel ik de term "anti-invasie voorziening" niet ken.

Pieter