Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Povlakte - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Povlakte

Dank voor alle gave reacties! Veel asfalt zie je inderdaad. Je hebt gelijk als je zegt dat Noord-Italie en alles boven Rome te mooi is om snel aan je voorbij te laten trekken. Maar de kick is echt het kilometers maken. Je doel elke avond dichterbij te zien komen. En dat door hard en gedisciplineerd te werken. Ik ken de omgeving enigszins. Ik hoef me niet zoals bij andere vakanties zorgen te maken over het missen van toeristische attracties. Er is gewoon geen tijd voor... Dat geeft een rust die wellicht te vergelijken is met wat andere mensen op een strandvakantie ervaren. Groet.

Spironski schreef:"Vroeger" ben ik ook wel eens in 2,5 dag van Groningen naar Kopenhagen gefietst (550 km.) Dat ging een heel stuk door noord Duitsland, niet het meest interessante gebied, en dus prima.
Meningen verschillen natuurlijk, maar ook Noord-Duitsland langs de wadden of langs de Oostzee tot Denemarken is erg leuk om eens op je gemak te bekijken. Juist als je van de "doorgaande wegen" afgaat en de dijkjes en vissersplaatsjes opzoekt. Maar ja, dan moet je geen haast hebben natuurlijk :?

Quirien schreef:fietsen verboden in Venetie....

ik was ook van plan naar Venetie te fietsen... kun je de fiets wel de stad in krijgen om in je hotel te parkeren voor een paar dagen?

Wie heeft ervaring met dit 'officiele' verbod?
Fietsen door Venetië is een crime. Voornamelijk omdat er talloze trap-bruggen zijn waar je je fiets overheen moet tillen (en zeker met bagage is het zwaar). Bovendien werd ik er door de lokalo's regelmatig op geattendeerd dat een fiets verboden was.

Ik ben in 2005 vanaf Punta Sabbioni naar Venetië gevaren, op Giudecca bij de jeugdherberg overnacht en de volgende dag naar Lido gevaren. De fiets naar Venetië brengen en verlaten is het probleem niet.

Aangekomen op het zuidelijke eiland van Venetië bleek dat ik aan de andere kant van een trapbrug moest zijn voor de waterbus naar Giudecca. Eenmaal aan de andere kant wilde ik de waterbus in, en de conducteur weigerde me pertinent binnen te laten. Toen bleek dat ik bij de tweede halte er al af moest, gaf hij toe en mocht ik mee.

Terug naar het zuidelijke eiland van Venetië was geen punt en ook om naar Lido te geraken was geen punt. Als ik me niet vergis heb ik toen voor m'n fiets 1 euro per dag betaald, maar dat weet ik niet meer zeker.

Vorige maand was ik een paar dagen in Venetië, zonder fiets. Vanaf het vasteland kun je tot het busstation fietsen en dan houdt het echt op. Je fiets kan ook in de trein. Bij het treinstation is een bewaakt bagagedepot waar je waarschijnlijk ook je fiets kwijt kunt. If not, zet je fiets dan gewoon op het autoveer naar Lido en laat hem daar achter bij je slaapadres. Of blijf op het vasteland en maak daarvandaan dagtrips naar Venetië met de trein. Op Lido kun je goed fietsen. Vanaf Lido ben je met de boot ook binnen een kwartier in het hart van Venetië.

http://www.seniorennet.be/Pages/Reizen/ ... hp?CATID=2
http://www.seniorennet.be/Pages/Reizen/ ... php?ID=693

Op de bovenstaande website staat mijn verhaal over de route van Benjaminse.
Heb je interesse voor de route van Reitsma dan stuur ik je die.
Beide routes zijn een belevenis, ik deed de 2e twee jaar later dus stond de eerste nog in m`n geheugen gegrift.
Ik zou, als ik weer ging geen keus kunnen maken.