Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets- en Wandelbeurs, 3-4 februari 2007 - Forum Wereldfietser

Fiets- en Wandelbeurs, 3-4 februari 2007

Nog even en dan gaat de Fiets- en Wandelbeurs 2007 van start.

De Fiets- en Wandelbeurs http://www.fietsenwandelbeurs.nl wordt georganiseerd in de RAI in Amsterdam en wel op 3 en 4 februari a.s.
Het is dé beurs om alles aan de weet te komen over fietsen, fietsreparaties, fietsvakanties, wereldreizen, etc.

De Wereldfietser zal dan ook groots aanwezig zijn in hal 11 en wel d.m.v. de volgende stands:

11.D.123 Wereldfietser Algemene stand
Hier kan je alles vinden m.b.t. de vereniging.

11.F.041 Wereldfietser Tijdschriften stand
Hier wordt informatie vertrekt m.b.t. het Tijdschrift

Forum lounge: Wereldfietser Podium met doorlopend praktische workshops;

zaterdag
11.00 uur Fietstassen inpakken
12.00 uur Voorbereiding Wereldreis
13.00 uur Vrouwen Solo op de fiets
14.00 uur Fietsen in Belgisch Limburg
15.00 uur Wildkamperen

zondag
11.00 uur Vrouwen Solo op de fiets
12.00 uur Voorbereiding Wereldreis
13.00 uur Fietstassen inpakken
14.00 uur Fietsen in Belgisch Limburg
15.00 uur Wildkamperen

11.C.070 Wereldfietser Informatie Markt
Hier kan je informatie vinden over het fietsen in ondergenoemde landen en werelddelen.

EUROPA
Albanië
Baltische Staten
België
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Engeland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Italië
Kroatié
Letland
Litouwen
Macedonië
Montenegro
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Oost Europa
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenie
Rusland
Siberië
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechie
Zweden
Zwitserland

Meerdere landen in een TOUR:
Duitse Eifel - Franse Alpen
Goor –Toscane
Haarlem - Santiago
Internationale Hanzefietsroute
Luxemburg - Middenlandse Zee (groene wegen)
Naar de bron van de maas en via de eiffeltoren terug naar Nederland
Nice – Goor
NL - het fietserspad (Pieterberg - Pieterburen)
NL - Barcelona (via Benjanminse)
NL - Basel (via Benjaminse)
NL - Venetië (via Reitsma)
NL - Slowakije
Noordkaap - Hilversum
Stockholm – Goor
Transalp (Duitsland, Oostenrijk, Italie)

AZIE
Bangladesh
Cambodja
China
India
Indonesie
Kathmandu-vallei
Kyrgyzstan
Laos
Maleisie
Nepal
Pakistan
Singapore
Sumatra
Tadjikistan
Thailand
Tibet
Uzbekistan
Vietnam

MIDDEN OOSTEN
Georgie
Iran
Israel
Jordanie
Libanon
Midden Oosten
Syrie
Syrie
Turkije

AFRIKA
Burkina faso
Egypte
Ghana
Madagaskar
Mali
Marokko
Mauretanie
Namibie
Rwanda
Senegal
Tanzania
Tunesie
Uganda
Zambia
Zuid Afrika

AMERIKA (noord, midden, zuid)
Argentinie
Bolivia
Brazilie
Canada
Chili
Cuba
Equador
Midden Amerika
Noord Amerika
Paraguay
Peru
Uruguay
Venezuela
Zuid Amerika

AUSTRALIE en NEW ZEALAND

Voor meer informatie over de FIETS EN WANDELBEURS:

http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/1/ ... 41_282.php

Veel leesplezier !!!

John.

Kijk ook even in de Telegraaf aankomende zaterdag in de Reisbijlage......!

En is het nu de bedoeling dat ik alle stands langs ga? :lol:

Marco,

Kijk ook even op de Uit-pagina van Dagblad de Limburger van vandaag, vrijdag 26 januari. Als Gudy en John komend voorjaar door het Limburgs landschap fietsen zullen alom worden herkend.

http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/1/ ... pagina.php

Bert,

Komt er ook wat in de Spits?

Groeten,

Rutger

Ja ook al in Limburg. Ik dank Leon voor het signaleren van het artikel in de krant. Voor wie alle kranten mist nog even wat plaatjes. De mensen van Oezbekistan en Tadjikistan zijn geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie foto's Gudy!!!

Gaan we na de borrel op zaterdagavond nog met zijn allen ergens eten?

Rutger

Rutger,
Neem jij je gasten uit Vlaanderen, Duitsland en.... Australie :lol: :lol: mee?
In Rotterdam gaan we naar de Indier, in Utrecht naar de Pizzaboer en in Amsterdam naar de Chinees.

Ja hoor prima Chinees.
Rutger
gaan er nog mensen uit het oosten van het land naar de beurs
waar ik eventueel met mee kan rijden . ik zelf kom uit nijverdal dat
ligt tussen zwolle en almelo

Is het mogelijk om je fiets een beetje veilig te parkeren daar?

fietsjunks schreef:Is het mogelijk om je fiets een beetje veilig te parkeren daar?
Volgens de informatie van de website van de beurs:
Evenals de afgelopen jaren verzorgt de gemeente Amsterdam ook dit jaar voor de Fiets en Wandelbeurs een bewaakte fietsenstalling. Bezoekers kunnen hier gratis hun fiets stallen. Er zal bewaking aanwezig zijn vanaf een half uur voor aanvang van de Fietsvakantiebeurs tot een uur na sluiting. Op zaterdagavond wordt de stalling niet afgesloten, maar na 18.00 uur is er geen bewaking meer aanwezig.

Groetjes,
Frank

Vandaag (dinsdag) om 11.00 uur een interview met Bert en mij over de Fiets- en Wandelbeurs.

Het is op BNR (Bussiness News Radio), dus waarschijnlijk zullen we de economische aspecten van de beurs en de randverschijnselen onder de loep nemen.

fietsjunks schreef:Is het mogelijk om je fiets een beetje veilig te parkeren daar?
Alleen als je voorzien bent van een goede ketting :cry: :wink: This Is Emsterdem Men!!!

Als mijn informatie juist is, zijn er 1500 tot 2000 fietsen per maand die niet geheel vrijwillig van eigenaar verwisselen, in deze stad. Dus tel uit je winst. En het komt ook voor dat er in bewaakte stallingen wordt gestolen. This maar dat je het weet.

Hmmm... ;)

Ik hoopte dat Bert al onze fietsen zou beschermen! :wink:

fietsjunks schreef:Ik hoopte dat Bert al onze fietsen zou beschermen! :wink:
Ik neem aan dat het niet anders is dan andere jaren. En andere jaren heeft Bert geregeld dat er direct voor de deur van de Rai een bewaakte fietsenstalling is waar twee luitjes zitten die je fiets van een nummertje voorzien en er de hele dag bij blijven.
Leon (die zijn fiets deze keer mee naar binnen neemt en samen met Jim zal uitleggen dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden :)

Beste Fietsjunks,

Verwacht niet dat ik daar persoonlijk met een dubbelloops jachtgeweer jullie fietsen bescherm. Ik heb helaas veel andere dingen te doen, maar er is inderdaad een bewaakte fietsenstalling: de mobiele Lockerstalling van de gemeente Amsterdam. Deze staat voor de ingang. Dankzij de gemeente Amsterdam is deze stalling gratis.

Overigens kun je in Chili je fiets mee naar binnen nemen in diverse supermarken. Een van de jongens die helpen bij het inpakken van de boodschappen bij de kassa's en het naar buiten tillen van de boodschappen past dan op je fiets. Er wordt natuurlijk wel verwacht dat je een tip geeft. Ook in veel Chileense restaurant staat men niet raar te kijken als je jouw fiets mee naar binnen neemt.

Voor meer over de Fiets en Wandelbeurs: zie het speciale katern in Dagblad Trouw van vandaag!!!!!!!

bert sitters schreef:Beste Fietsjunks,


Overigens kun je in Chili je fiets mee naar binnen nemen in diverse supermarken. Een van de jongens die helpen bij het inpakken van de boodschappen bij de kassa's en het naar buiten tillen van de boodschappen past dan op je fiets. Er wordt natuurlijk wel verwacht dat je een tip geeft. Ook in veel Chileense restaurant staat men niet raar te kijken als je jouw fiets mee naar binnen neemt.
Ik vind het nogal onhandig mijn fiets overeal mee te slepen. In Chili heb ik hem gewoon op zn ringlsotje bij supermarkt of restaurant laten staan. Diefstal in Chili is meer gelegenheidsdiefstal: kleine losse dingetjes van je bagage. Maar grotere of lastigere (dus opvallende) dingen laten ze. Zelf uberhaupt geen last gehad wat dat aangaat. En voorkomend zijn ze zeker voor fietsers, meer dan Argentijnen gemiddeld naar mijn ervaring.

Followup naar Amerika-forum

Gudy en John maken het nu wel erg bont. Nu staan ze ook al met actiefoto's in het Amsterdams Stadsblad :lol: :lol: :lol: :lol: !