Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trapas advies svp - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

trapas advies svp

Leon schreef:
zo 15 mar, 2020 23:00
Maar hoeveel van de totale productie zou fout zijn? Dit is misschien wel een van de meest gefabriceerde trapassen ooit.
Ja misschien wel, maar ik denk dat 99% niet door heeft dat er wat mis is. Wij zitten in een kleine groep kritische gebruikers...
Shadow schreef:
ma 16 mar, 2020 06:59
Leon schreef:
zo 15 mar, 2020 23:00
Maar hoeveel van de totale productie zou fout zijn? Dit is misschien wel een van de meest gefabriceerde trapassen ooit.
Ja misschien wel, maar ik denk dat 99% niet door heeft dat er wat mis is. Wij zitten in een kleine groep kritische gebruikers...
Voor de duidelijkheid: heb je het over Shimano BB-UN55 of BB-UN26 of een van de vele andere trapassen met gelijksoortige maten en functie? Ik herken niets van wat je zegt dat er mis is bij UN55.
Een fietsenmaker die ik gevraagd heb laat me weten dat de problemen die hij in 2015 zag er nu niet meer zijn; zijn BB-UN55 Indonesia's zijn nu voorzien van een redelijk strak passende cup. Het grjize spul erin is antiseize. Hij heeft nog wel oude 'singapores' met speling.
Zelf heb ik ook nog even de schuifmaat gepakt. Ik heb hier een (blinkende) BB-UN53 Japan van 30,5 mm, maar daar heb ik om een of andere reden geen cup bij. Hij is wel jaren tot volle tevredenheid gebruikt. Ik heb ook een (zwartstalen) BB-UN26 Singapore van 31,0 mm met een cup die er netjes strak overheen schuift. Dat ding is maar heel kort gebruikt. Ik denk daarom dat dat de oorspronkelijke was op mijn T400 uit 2012.
Kortom: let er op en stuur het ding zonodig terug. Bij een kunststof cup kun je tweecomponentenlijm gebruiken die je er later zonodig uit kunt bikken, al gaat de cup dan verloren. Bij een aluminium cup betekent lijmen vrij zeker dat het de laatste trapas is in het frame.
sjefke schreef:
di 17 mar, 2020 14:15
Voor de duidelijkheid: heb je het over Shimano BB-UN55 of BB-UN26 of een van de vele andere trapassen met gelijksoortige maten en functie? Ik herken niets van wat je zegt dat er mis is bij UN55.
Misschien je schuifmaat even opzoeken? Weet niet hoe de UN-26 er aan toe is maar de UN-55 is zoals ik beschrijf.
Dat je het niet merkt bij installeren kan, dat er mensen zijn die het niet merken bij het fietsen kan ook, maar ik merkte het wel en ben gaan meten, op zoek gegaan naar info en het is dus een gekend probleem, ook al merk jij het niet.
En voor je komt met 'wie gaat z'n onderdelen nou opmeten' - nou ik dus :D ik vind het net ff teveel bewegen - as draait verder prima - maar ik wou niet m'n schroefdraad in het bracket uitwonen en die energie gebruiken voor voortstuwing.
Spijt me, maar het wordt steeds raadselachtiger. Wat heeft mijn schuifmaat ermee te maken?
Om je spullen op te meten? Ik heb nu al een aantal keer haarfijn uitgelegd wat ik vind dat er aan de UN-55 scheelt, dat jij dat niet begrijpt of herkend is niet mijn probleem.
Shadow schreef:
di 17 mar, 2020 21:07
Om je spullen op te meten? Ik heb nu al een aantal keer haarfijn uitgelegd wat ik vind dat er aan de UN-55 scheelt, dat jij dat niet begrijpt of herkend is niet mijn probleem.
Er is niet zoiets als dé UN-55. Ze (b)lijken nu weer goed te zijn.
Omdat Shimano er nu prut in smeert die de speling op moet vangen? Mmmmm ja soort van goed?
Hoogframe noemde ook al een ander merk en ik de Sunrace assen, kosten net zo veel of minder als een Shimano en die draaien de cups wel op maat.
Shadow schreef:
di 17 mar, 2020 22:03
Omdat Shimano er nu prut in smeert die de speling op moet vangen? Mmmmm ja soort van goed?
Nee, omdat Marten Gerritsen me zegt dat de huidige trapascups nu weer netjes passen.

Ik heb net ook de andere (kunststof) cup gevonden voor bij de trapas van 30,5 mm. Die past dus NIET om de andere trapas. Kortom: er zijn behalve twee mater trapassen ook (minimaal.... je weet maar nooit) twee maten cups.

De strakke cup is niet te koop. Ik hou hem lekker zelf voor het geval dat.
De laatsten die ik gebruikte zullen dan oude voorraad zijn oid?
Afijn goed dat het weer ergens op lijkt.