Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Liv allure RS2 - Forum Wereldfietser

Liv allure RS2

Dag iedereen

Wat ik naar op zoek ben:
-een degelijke fiets voor mijn vriendin
-ze fietse eigelijk zo goed als nooit tot een paar maand geleden. nu komt ze aan 100 km per week ongeveer.
het esthetische is heel belangrijk alles staat en valt daarmee ze is vreed koppig. zelf heb ik al voor gesteld dat je dit altijd kan laten lakken maar dit vindt ze wat verloren geld.

WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
- enkele toertochten in de zomermaanden van max 120km.
- fietsvakanties van max 3 weken.
-enkele fietsweekends

HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
-relaxt fietsen de tijd nemen.

ZOEK JE EEN FIETS MET EEN SPORTIEVE ZIT OF JUIST EEN HOUDING RECHTOP?
eerder wat rechtop licht sportief mag ook maar het moet zeker comfortabel blijven

MOET DE FIETS OOK IN HET DONKER GEBRUIKT GAAN WORDEN EN HOE VAAK?
dat zou eerder een uitzondering zijn. maar toch een vereiste

WIL JE OOK OP ONVERHARD GAAN FIETSEN? HOE ZWAAR ONVERHARD IS DAT?
-dit is moeilijk te zeggen, bospaden en gravel wegen zullen zeker aan bod komen.
WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
-de komende 3 jaar staan er fietsvakanties nederland de frontlijn route en fietsen naar Rome.

WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT?
van camping naar camping slapen in de tent.

JE LICHAAMSLENGTE
1m74
Afstand grond tot kruis is ca 82cm.
JE GEWICHT
-69kg
JE LICHAAMSBOUW
normale vrouwelijke bouw.

HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
-dat weet ik nog niet, dit moeten we nog bekijken.
WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
*west vlaanderen
WAT IS JE BUDGET?
-max 1000 euro

WELKE FIETSERVARING HEB JE?
-geen

WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER?
nu rond de 50 km
WELKE FIETSEN HEB JE (GEHAD)?
sparta pallus dacht ik .

WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR?
-vrij veel
-wel niets van wielen spaken of rechten. en ook niets van nexus naven.

WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
liever niet
het esthetische speelt enorm mee

WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN?
-is geen vereiste

WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN OF EEN WACHTTIJD?
-eerder korte termijn. bestellen valt ook onder de opties.

HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
https://www.liv-cycling.com/nl/allure-rs-2 dit is de fiets die ze op het oog had, verder kunnen er met tijd altijd bomproof wielen ingestoken worden als de ondergrond of het aantal bagage dit nodig heeft.
Ik zou ook zeker de bagagedrager vervangen mocht je met belading gaan fietsen. Verder zou ik voor vakantiefiets gebruik geen frame met lage instap aanraden, maar minimaal een mixte-frame, dat de frames die tegenwoordig ‘mixte’ genoemd worden geen doorlopende buis meer naar het achterwiel hebben maar door de fabrikanten toch als ‘net zo stevig en stijf’ verkocht worden zegt mij dat er meer materiaal in zit dan noodzakelijk. De marketing bla-bla aan de kant; neem altijd een herenframe voor de sterkte. De fiets in de link ziet er verder leuk uit, degelijke groepset voor het geld, jammer van de 32 spaaks wielen, maar zoals je zegt, dat kan nog aangepast worden.
Ik vindt die Gaint/Liv Allure 2 er best goed uit zien, geen overbodige "luxes" als verende zadelpennen of voorvorken en wat bredere banden (700x45).

Ik vermoed dat @Shadow adviseert om de bagagedrager te vervangen omdat dit een "zwevende" bagagedrager is, zogezegd geen zichtbare horizontale verbinding tussen de bagagedrager. De horizontale verbinding hier wordt gemaakt met een metalen strip in het spatbord zo tussen het ringslot en het begin van de bagagedrager.

Hoewel ik ook dacht dat dit maar onnodige nieuwkomerij is heb ik een fiets met z'n constructie en het valt helemaal niet tegen. Ik zou dus zeggen, gewoon proberen en als het niet stabiel genoeg is vervangen.
Stujnvnh schreef: ze fietse eigenlijk zo goed als nooit tot een paar maand geleden. nu komt ze aan 100 km per week ongeveer.
Goed bezig, een zij-effect van de Coronacrisis?
Ook mooi blauw, wel verende vork :( :

https://www.liv-cycling.com/nl/rove-1-dd-disc-2020

Over die buis is met haar lengte goed heen te stappen.
Shadow schreef:
wo 08 apr, 2020 17:05
Ik zou ook zeker de bagagedrager vervangen mocht je met belading gaan fietsen. Verder zou ik voor vakantiefiets gebruik geen frame met lage instap aanraden, maar minimaal een mixte-frame, dat de frames die tegenwoordig ‘mixte’ genoemd worden geen doorlopende buis meer naar het achterwiel hebben maar door de fabrikanten toch als ‘net zo stevig en stijf’ verkocht worden zegt mij dat er meer materiaal in zit dan noodzakelijk. De marketing bla-bla aan de kant; neem altijd een herenframe voor de sterkte. De fiets in de link ziet er verder leuk uit, degelijke groepset voor het geld, jammer van de 32 spaaks wielen, maar zoals je zegt, dat kan nog aangepast worden.
De balading zal nooit meer zijn dan 20 kg.
Zou eerder zijn voor rustige vakanties en toer tochten.
Zou je dan nog steeds lage instap afraden.
Nee het zal wel gaan, maar belaad eens een herenframe met 20kg en geef eens een zwabber aan het stuur, doe hetzelfde dan nog eens met een damesframe. Als het damesframe net zo stijf is, is dat - A heel erg knap gemaakt - B waarschijnlijk flink zwaarder als het herenframe. Het kan hoor, maar weet wat de gevolgen van iedere keuze zijn zodat je de juiste keuze maakt. 8)
Naar Rome met kampeerbagage en dan lange snelle afdalingen (Alpen en Apenijnen) met lage instap frame is echt onverstandig.
Precies dat ja ^_^