Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 644 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34169 berichten
boven aan de botterweck

die is inderdaad wel heel bekend, hoe vaak heb ik daar niet gestaan.....pfffff
avic schreef:
do 14 mei, 2020 13:58
boven aan de botterweck
Ik moest ff checken ;). Maar het klopt :)
Heeft er überhaupt nog iemand lopen zoeken of zijn die van mij gewoon te makkelijk :?

Aan jou de volgende.
Is het dit hier? https://www.visitzuidlimburg.nl/te-doen ... 7780a94362#
(oeps, pagina 644 niet gezien)
Vooruit dan, iets moeilijker.

Bing, google, check!

kan zijn dat ie op mijn weblog staat ;-)

Waar hebben we geslapen?
xxx.jpeg

Bijlagen

avic schreef:
do 14 mei, 2020 14:13
Vooruit dan, iets moeilijker.

Bing, google, check!

kan zijn dat ie op mijn weblog staat ;-)

Waar hebben we geslapen?

2015 Costa Rica 383.JPG.jpeg
Lijkt me een Oostenrijkse of Zwitserse chalet. Loopt daar niet een oud spoorlijntje over de betonnen brug? De tuin doet wat Teletubbie-achtig aan.
Klopt!! is een Zwitsers chalet. En ja, er loopt een spoorlijntje over het complex...maar waar? en hoezo Teletubbies?

succes, BertV

damn, heb ik toch alweer het land verraden, sukkel...
Dus niet in Costa Rica?
mwaa, ik heb het plaatje nog aangepast maar zag daarna dat de titel geciteerd werd door Martin.

Dus ja, ergens in Costa Rica
avic schreef:
do 14 mei, 2020 14:13

kan zijn dat ie op mijn weblog staat ;-)
Veel mooie plaatjes gezien, maar deze niet. :-)
Thanx, staat er inderdaad niet op. De locatie is wel te vinden op maps
Hotel Los Heroes, 142, Guanacaste, Costa Rica?

https://www.google.nl/maps/place/Los+He ... 84.8287692
Bingo!

Hoe vind je die zo snel. De verwijzing naar Zwitserland staat daar niet direct bij, dacht ik
Google: "costa rica Swiss" en toen kwamen er paar opties en "hotel" leek me de meest logische. Toen kwam Tripadvisor bovenaan te staan. Daarna nog ff zoeken op Maps :)

Hier de nieuwe, hopelijk een iets lastiger (al zal iemand die er geweest is het wel herkennen).
Raadjeplaatje.JPG
Dat is de watertoren van Oud Groevenbeek.
Dat klopt, aan jou de volgende.

In mijn jeugd hier veel gespeeld en erin geklommen (ook nadat de trap verwijderd was). Het was toen slechts een ruïne met de watertank er nog in.
Het is een markant bouwwerk, vooral door dat torentje en die kantelen. Het kan zo uit een sprookjesboek komen. Ik ben er een keer langsgekomen tijdens een wandeling. Als je vanuit het noorden op villa Oud Groevenbeek afloopt, is de watertoren aan je linkerhand. Ik heb het op het kaartje gemarkeerd met een W.
De druivenkas ten zuiden van de watertoren lag ook in puin. Die hebben mijn vader en ik compleet gerestaureerd (nu heeft Natuurmonumenten de kas professioneel gerestaureerd) en 10-tallen jaren wijndruiven in gekweekt. De druivenstokken zijn minstens 80 jaar oud en waarschijnlijk nog ouder. De wijnkelder er naast was eigenlijk een diepliggende bomenkas die vol water stond: die hebben we met de hand weer uitgegraven, een trap aangelegd en een dak er op gezet. Heel veel uur daar rondgebracht. Mooie herinneringen aan :)
Fedor schreef:
do 14 mei, 2020 18:18
Mooie herinneringen aan :)
Wat leuk, die verbondenheid!
Afbeelding

Welke gebergte is dit en van waaraf is de foto genomen.