Fietste gisteren langs een fietsenwinkel met alleen maar elektische fietsen. Mijn mijn oog viel op een Riese & Muller, om preciezer te zijn, op de tandwielen van deze fiets. En dan met name op het, zeker in verhouding, extreem kleine voortandwiel.
Thuis gekomen even de specificaties erbij gezocht, ging waarschijnlijk om deze of een soortgelijke:
https://rijwielendemeester.be/supercharger-gt-touring
!1-speed, voortandwiel 19 tands, achter 11-42. Een verhouding dus waarmee je ook (zeer steile) bergen zou moeten kunnen bedwingen.
Nu vraag ik mij af, hoe lang gaat zo'n voorblad in praktijk mee?
In ogenschouw nemend: open onbeschermde ketting, 'normale' derailleurketting, best wel schuine kettinglijn (met één tandwiel voor en 11 achter), potentieel grote elektra krachten.
De monteur hield zich overigens aardig op de vlakte, dus daar werd ik niet wijzer van.
Thuis gekomen even de specificaties erbij gezocht, ging waarschijnlijk om deze of een soortgelijke:
https://rijwielendemeester.be/supercharger-gt-touring
!1-speed, voortandwiel 19 tands, achter 11-42. Een verhouding dus waarmee je ook (zeer steile) bergen zou moeten kunnen bedwingen.
Nu vraag ik mij af, hoe lang gaat zo'n voorblad in praktijk mee?
In ogenschouw nemend: open onbeschermde ketting, 'normale' derailleurketting, best wel schuine kettinglijn (met één tandwiel voor en 11 achter), potentieel grote elektra krachten.
De monteur hield zich overigens aardig op de vlakte, dus daar werd ik niet wijzer van.