Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overgewicht KLM - Forum Wereldfietser

overgewicht KLM

Beste wereldfietsers,

Vorige maand ben ik met een gereduceerd ticket van mijn werkgever KLM naar Beiroet vertrokken.
Ik was via de interne mail al gewaarschuwd voor extra oplettendheid met betrekking tot overgewicht. (bezuinigingen)
De fietsen ultralicht verpakt in bellenplastic (13KG) tesamen met twee andere tassen brachten 21 KG op de weegschaal.
De dame vertelde dat ook een KLM employe dient te betalen.
de kosten waren 21 euro per kilo.

Wees gewaarschuwd voor vliegen met de KLM. Waarschijnlijk zullen andere maatschappijen in het kader van bezuinigingen ook zo handelen of snel volgen, het is namelijk heel makelijk verdienen.

Groeten,

John Telleman

Ook mijn vriendin is heel expliciet voor overgewicht gewaarschuwd toen ze laatst voor haar werk met KLM naar Spanje vloog. Nogmaals:

Mijd KLM als je met je fiets in het vliegtuig stapt!

Dat geldt ook voor partners, want dan verzorgt KLM de incheck. Nu maar hopen dat de fusie met Air France alsnog afketst, want anders behoort Air France misschien binnenkort ook niet meer tot de serieuze opties voor fietsreizigers. :cry:

Als ze de stewardessen een keer op de weegschaal gaan zetten dan snappen ze wel waar dat overgewicht vandaan komt. :roll:

Daar kan ik me als "vlieggewicht" (ergens tussen de 60 - 65 kilo afhankelijk of het heen of terugreis is) ook zo aan ergeren:

OK, ik kom misschien met 20 kilo overgewicht aan bagage aan zetten, maar lichamelijk breng ik 20 kilo ondergewicht mee. En dan moet ik wel bijbetalen en die tientonner die naast me in het vliegtuig zit niet!

Een van de kern van de discussie die ik vorig jaar had met Yvonne v/v Hork is nu weer een hot item.
KLM is altijd moeilijk geweest zij zijn vrachtvervoerders. Voor elke kilo bagage die wordt uitgespaard kunnen zij vracht meenemen.
Ik ga op 13 november naar Thailand, met Singpore Airlines en een bagagelimiet van 30 kilo.

Ik vind dat Dennis een punt heeft.
Zelf erger ik me er ook altijd aan (zwaar ondergewicht) dat ik bij zou moeten betalen voor overgwicht aan bagage. Ik kom (aan gewicht met persoon en bagage) nooit boven de 100 kg uit; andere passagiers wegen van zichzelf al zoveel en nemen ook nog eens ruim 20 kg aan koffers mee.
Persoonlijk ben ik van mening dat gekeken moet worden naar het totaalgewicht dat in het vliegtuig gaat. Dus incl. het persoonlijk gewicht.

(Wij lichtgewichten hebben het maar zwaar...)

Freel
Jongens, jullie dreigen hier wel in een zware ethische discussie terecht te komen. Zonder een oordeel te willen vellen over het bagagebeleid van KLM, zou ik er toch even fijntjes op willen wijzen dat onderscheid op grond van lichamelijke kenmerken fel in strijd is met de Universele en Europese Rechten van de Mens, en met alle andere relevante anti-discriminatiewetgeving.

Je bevind je dus op een gevaarlijk hellend vlak. Of vind je misschien ook dat mensen met een zeker gewicht meer moeten betalen voor hun ziekte- en arbeidsongeschiktheidsverzekering? Een boom van een kerel (m/v) van meer dan twee meter heeft er toch zeker niet om gevraagd om zoveel lichaamsmassa te hebben zeker???

Groetjes,

Astrid

Mijn opmerking is niet discriminerend bedoeld.

Het is wel een hellend vlak, dat geef ik toe. Toch blijf ik het vreemd vinden dat niet naar het totaalgewicht gekeken wordt dat iemand mee het vliegtuig in neemt. Waarom geldt er anders een bagagelimiet?

Freek

wat dacht je van zoveel mogelijk in je kleren meenemen :wink: : alle truien en broeken aan, en andere dingen in je zakken stoppen :)...
of zou dat ook niet mogen? :evil: