Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pas op, phishingbericht!!! - Forum Wereldfietser

Pas op, phishingbericht!!!

Er zijn berichten op het forum geplaats door Eremsesh2 en Erdadeslen15, met daarin een link naar een site die een virus op je computer probeert te plaatsen. Click er niet op!!!

Ik heb het al gemeld bij Jarno.

Nog even ter waarschuwing!!!

Hallo,

De afgelopen dagen zijn er weer een aantal berichten geplaatst met gevaarlijke links. Ze zijn inmiddels verwijderd, maar ik wil hierbij iedereen adviseren om een terughoudend clickgedrag in acht te nemen.

Groetjes,
Frank

Kent het phpbb-systeem misschien een mogelijkheid van ballotage? Dwz dat een eerste bericht vanzelf bij iemand terecht komt die screent of het onzin is? Met het toenemende aantal onzininschrijvingen misschien niet zo gek. Er zijn overigens 639 deelnemers die maar één bericht hebben geplaatst, toch wel veel.
Leon

tis weer van da
pas op we zijn gehackt of zoiets ?
:? :? :? :?

Dat idee van Leon lijkt me een goed plan, het wordt steeds erger met die spammers :evil:

Misschien is dit wel iets:
Approve Post MOD for phpBB 2.0.21
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=398990

This MOD allows you to moderate posts on your forums before they become publically available. You can moderate ALL users in a given forum, and choose to moderate from either: All Topics, All Posts, Topic Edits, Post Edits. You alternately can choose to moderate only selected users & topics, and choose to moderate either: All Topics, All Posts, Topic Edits, Post Edits by those users, or within those topics. A list of people can be designated for notification of new posts/topics awaiting moderator approval.

Leon schreef:Kent het phpbb-systeem misschien een mogelijkheid van ballotage?
Ik heb even gegoogeld en het bestaat: http://www.labradorforum.nl/index.php?s ... f9019ad791
Kijk bij het subforum "Voorstellen".
Het lijkt mij wel een idee, want dit forum wordt belaagd door spambots.
Leon

Leon schreef:
Leon schreef:Kent het phpbb-systeem misschien een mogelijkheid van ballotage?
Ik heb even gegoogeld en het bestaat: http://www.labradorforum.nl/index.php?s ... f9019ad791
Kijk bij het subforum "Voorstellen".
Het lijkt mij wel een idee, want dit forum wordt belaagd door spambots.
Leon
Lijkt me een goed plan:
zie http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=81
Nieuwe leden kunnen alleen berichten plaatsen in de categorie voorstellen.
Zodra ze zich voorgesteld hebben, kunnen ze zich aanmelden bij de groep vaste gebruikers.

Of misschien deze MOD:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... eed18d7a62

MOD Title: Approval MOD v2

MOD Description: Posts made by the users belonging to certain groups or ranks must be validated by a moderator before becoming available for general viewing.
Afbeelding

Heel vervelend die spam :( Gebruiksvriendelijke en makkelijk toegangelijke fora en gastenboeken(hebben wij last van :( ) worden zo onmogelijk gemaakt.

Bedoelen jullie met ballotage dat alleen bij nieuwe gebruikers het eerste bericht bekeken wordt? Het lijkt mij dan onnodig om eerst te moeten posten in " voorstellen" . Als het eerste bericht van een nieuwe gebruiker toch bekeken wordt dan kan hij zijn of haar bericht natuurlijk overal plaatsten. Er hoeft dan niet nog een drempel opgelegd te worden.

giantus schreef:Als het eerste bericht van een nieuwe gebruiker toch bekeken wordt dan kan hij zijn of haar bericht natuurlijk overal plaatsten.
Nee, dat zou niet werken. Spambots zijn programma's die automatisch berichten (en kennelijk ook aanmeldigen) genereren en die als ze sluw zijn ook telkens een andere afzender hebben. Het baat dus niet veel als nieuwe gebruikers meteen overal mogen plaatsen.
Leon

Hi,

bij de vakantiefietser.be hebben ze dit anders opgelost, je moet daar een nummer invullen welke in een plaatje verstopt zit. werkt geloof ik wel redelijk, een bot kan het plaatje niet lezen dus die ben je dan kwijt.

Das een wat vriendelijkere methode (wie word er anders fulltime mod??) voor dit probleem.

Bas

ps.

heb even gekeken wat ze gebruiken, is deze http://www.motobit.com/util/captcha/
Volgens mij staan er nu van 3 of 4 afzender spam op de lijst !!!!

Enkele ook als reactie op !!

Leon schreef:Spambots zijn programma's die automatisch berichten (en kennelijk ook aanmeldigen) genereren en die als ze sluw zijn ook telkens een andere afzender hebben.
Er bestaat wel een zogenaamde MOD voor de hier gebruikte forum-software (phpBB)
Bij het aanmaken van een account moet je als extra een door de computer gegenereerde code invoeren.
Zo zet je in ieder geval de Spambots de voet dwars.

Volgens mij gaat het hier niet om spam maar om vervelende kinders die het leuk vinden om een linkje te plaatsen.
Ik weet niet of het mogelijk is maar een ip-ban lijkt me dan wat zinvoller.
Maar goed ik ben een leek op dit gebied dus ik kan het ook volledig mis hebben.

groet,
Robbert.

Het zijn niet alleen kids of spambots maar ook personen uit bijv. Rusland, Nigeria of China die fulltime tegen betaling bezig zijn met spammen. Een simpele code helpt dus niet. Beter kan je ze een eenvoudige vraag in het Nederlands voorleggen, bijvoorbeeld hoeveel wielen heeft een fiets? :lol:

Het wordt dus een code plus een ballotage. Kunnen we meteen de berichten van de mensen die gaan emigreren en een hotelletje niet speciaal voor fietsers gaan beginnen maar wel erg sympathiek zijn toch eruit vissen :D
Ik meld me aan als checkpunt.
Leon

Wij gaan ernaar kijken. Alleen moeten we even wachten (4 weken) totdat Jarno en Ellen weer terug zijn, om de phpbb mod's te installeren.
Tot die tijd zal ik handmatig de berichten verwijderen.

Marco

Hoi Marco,

Goed dat je dat wilt doen!
Ik zou wel een maandje vakantie opnemen :D Ze hebben deze site echt ontdekt!

ps. De grafische beveiligingscode werkt, na wat google speurwerk, op heel wat sites zonder problemen. Het forum blijft dan makkelijk bereikbaar!

gezien de hoeveelheid rotzooi die er vandaag weer binnen is gekomen kan ik je alleen maar veel succes wensen :(

Robbert.

Hallo Robbert,
eliart schreef:Volgens mij gaat het hier niet om spam maar om vervelende kinders die het leuk vinden om een linkje te plaatsen.
Ik weet niet of het mogelijk is maar een ip-ban lijkt me dan wat zinvoller.
Maar goed ik ben een leek op dit gebied dus ik kan het ook volledig mis hebben.
Het gaat hier om linkjes naar linke sites die op diverse manieren proberen malware/spyware te installeren op de PC van bezoekers, bijv. dmv. lekken in DirectX.