Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: fietsboeken - Forum Wereldfietser

Gezocht: fietsboeken

Behalve zelf fietsen mag ik erg graag fietsboeken lezen. Ik heb er nu 79 (o.a. Frank van Rijn, Josie Dew, veel Santiago-verhalen) maar ik zoek er nog een aantal. Wie helpt mij om mijn verzameling compleet te maken?

GEZOCHTE FIETSBOEKEN

Berg, P.G. van der
1. Quo vadis? Fietsend door Europa, Afrika, Azië

Bonte-Vandermeeren
2. Op de fiets door Tsjechië en Slowakije

Coninx, A.
3. Op twee wielen naar het Vaticaan

Dekker, Hans
4. Durf te leven, het duurt maar even – een fietsreisje van Koedijk naar Caïro

Ees, Erik van
5. Land van de regenboog (Zuid-Afrika)

Heijn, Henk
6. Reisverslag van de fietsroute 1997 Breda – Santiago

Hiemstra, Siebe
7. Pelgrim naar Jeruzalem

Munk, Jorgen, Sr.
8. Fietsen in het land van de lange witte wolk

Riemenschneider, Helmut
9. In het spoor van goudzoekers en trappers

Schulte Nordholt, Henk & Aalsvoor, Lambert vd
10. Over de bergen van Tibet

Smets, Paul
11. Op naar Compost en Ella

Tollenaere, Wim
12. Tussen maan en vulkaan
13. Kruistocht per fiets
14. Die groote Trek
Beste Trudy,

Probeer de boeken van Helmut Riemenschneider en Wim Tollenaere bij de Vlaamse verening De Vakantiefietser, www.vakantiefietser.be
Wellicht kunnen onze Belgische fietsvrienden je ook nog helpen aan werken van andere Vlaamse fietsende auteurs die nog op je verlanglijstje staan.
Verzamel je alleen boeken, of ook minder luxe uitgaven, zoals gekopieerde reisverslagen en ook digitaal opgeslagen werken?

Groetjes,

Bert Sitters
bert sitters schreef:Beste Trudy,

Probeer de boeken van Helmut Riemenschneider en Wim Tollenaere bij de Vlaamse verening De Vakantiefietser, www.vakantiefietser.be
Wellicht kunnen onze Belgische fietsvrienden je ook nog helpen aan werken van andere Vlaamse fietsende auteurs die nog op je verlanglijstje staan.
Verzamel je alleen boeken, of ook minder luxe uitgaven, zoals gekopieerde reisverslagen en ook digitaal opgeslagen werken?

Groetjes,

Bert Sitters
Beste Bert,

Dank, ik ken de vakantiefietser maar het is zo lastig (vind ik) om geld naar een Belgische rekening over te maken dat ik het eerst anders probeer. Ik verzamel het liefst echte boeken (mag wel uitgave in eigen beheer zijn) of als het verslagen zijn ingebonden exemplaren. Geen dingen 'met een nietje' of digitale werken. Die 2 van jou (Fietsersleed en Oosterse theehuizen) heb ik natuurlijk (!) ook.

Groet,

Trudy

Trudy,

Met de juiste Iban code en het Swift adres is de overschrijving binnen de E.G. nu gratis.

Somchai schreef:Trudy,

Met de juiste Iban code en het Swift adres is de overschrijving binnen de E.G. nu gratis.
Ibancode? Swiftadres? Kun je me dat uitleggen? Tot afgelopen april moest ik van de Postbank nog speciale internationale overschrijvingskaarten gebruiken en extra kosten betalen. Ik hoor het graag.

Trudy

Als je bij 'stel een vraag' op de postbanksite Eurogiro invult wordt je naar de juiste pagina geleidt. Daar kun je ook de juiste overschrijvingskaarten aanvragen.
Met de juiste bankcodes ingevult is het binnen de EU gratis.

Trudy schreef:
Somchai schreef:Trudy,

Met de juiste Iban code en het Swift adres is de overschrijving binnen de E.G. nu gratis.
Ibancode? Swiftadres? Kun je me dat uitleggen? Tot afgelopen april moest ik van de Postbank nog speciale internationale overschrijvingskaarten gebruiken en extra kosten betalen. Ik hoor het graag.

Trudy
Deze kan de begunstgde (jij zelf ook) bij zijn bankinstelling navragen.

Een Ibancode is een International Banking Code het heeft dus enkele gegevens meer dan alleen maar je rekeningnummer.

De Swift (ook wel soms BIC genoemd) code is de code van je bankinstelling.

Heb je www.antiqbook.com al geprobeerd? Daar heb ik al heel wat fietsboeken vandaan gehaald.

Hallo Trudy,

Had je de verhalenbundel Fietsen met Kinderen al?
En wat was het antwoord op Bert's vraag of het je alleen om boeken ging of ook kopieen van reisverslagen.

Heb je bijvoorbeeld "Onderweg naar Vuurland" van Roger Wierx?; een echte topper en origineel met de hand ingebonden.

Welke titels heb je eigenlijk wel, want er staat op de boekenplank van het tijdschrift een aardige selectie recensie-exemplaren van de afgelopen 9 jaren.

Groeten Theo

Theo Jorna schreef:Hallo Trudy,

Had je de verhalenbundel Fietsen met Kinderen al?
En wat was het antwoord op Bert's vraag of het je alleen om boeken ging of ook kopieen van reisverslagen.

Heb je bijvoorbeeld "Onderweg naar Vuurland" van Roger Wierx?; een echte topper en origineel met de hand ingebonden.

Welke titels heb je eigenlijk wel, want er staat op de boekenplank van het tijdschrift een aardige selectie recensie-exemplaren van de afgelopen 9 jaren.

Groeten Theo
Hallo Theo,

Fietsen met kinderen heb ik niet, ik dacht dat dat meer een soort handleiding met tips ed was. Is dat boek te koop, zo ja waar en wat kost het? Bert heb ik gemeld (zie boven) dat ik naast boeken ook wel verslagen zoek maar niet digitaal en niet 'met een nietje'. Roger Wierckx' boek heb ik al. Al mijn titels staan ook op dit forum, in het draadje 'Niet kopen' in het forum Voorbereiding. Dit als antwoord op de vraag van iemand welke leuke boeken er zijn. Ik heb mijn favorieten aangegeven maar geen uitspraak over 'slecht' gedaan, dat laat ik aan ieders eigen smaak over. Als jij nog meer titels weet dan in mijn zoeklijst staan die ik nog niet heb, hoor ik dat natuurlijk graag.

Groet,

Trudy

Hallo Trudy,

Kijk even op de website die hieronder wordt vermeld. Daar staat hoe het boek te bestellen

Ik kijk van het weekend even naar de titels.

Groeten Theo