Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voor wie is een elektrische fiets wél handig? - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Voor wie is een elektrische fiets wél handig?

939 berichten
Jammer Flix. Je interpreteert mijn woorden anders dan dat ik ze schreef. Ik schreef:
"Fiets waar je op wilt fietsen en beleef er plezier aan, maar er is verschil."

Jij interpreteert dat als:
"Er is hier voor je bepaald dat je niet fietst op een ebike, en daar moeten we het mee doen."

Ik schreef dus dat er een verschil is.

Blackbelt geeft dat zelf ook treffend aan dat er een verschil is:
"Als we 24 km/h rijden, dan hoef ik weinig te doen, en hij begint te zweten."

Rest my case...
Flix schreef:
wo 02 dec, 2020 10:27
Blackbelt, ik herken dat.

Maar schei maar uit, want je bent een "diehard ontkenner die alles uit de kast haalt". Er is hier voor je bepaald dat je niet fietst op een ebike, en daar moeten we het mee doen.
Dat er onderling tussen ebikers en ebikes evenveel verschil zit in manier van opereren als onderling tussen gewone fietsers en hun fiets, gaat er hier niet in. De grens moet hard getrokken worden, de piketpaaltjes staan in beton, en daarmee uit.
Er is helemaal niets bepaald. Er zijn gewoon 2 visies. 😧😧
Ik reageerde niet op jou Martin, maar op (voornamelijk) derdekeer, die het voorgenoemde heel stellig poneert. Waar jij het trouwens mee eens lijkt te zijn gezien je uitspraak "diehard ontkenners"...

Dat er verschil is tussen verschillende fietsen is een open deur die ook nog open staat, is het niet?!
Er is ook verschil tussen een racefiets en een volgepakte vakantiefiets als je samen 25 km/u fietst.
Gemene deler: het is allemaal fietsen. En het is genieten, idd.
@Flix: Mijn goedbedoelde suggestie is om afstand te nemen van dit topic en weer een beetje zen te worden. Ik kan je Youtube-videos van Bob Ross aanbevelen, dan zie je daarna alleen nog maar happy trees. Het helpt echt!
Flix schreef:
wo 02 dec, 2020 11:55
Ik reageerde niet op jou Martin, maar op (voornamelijk) derdekeer, die het voorgenoemde heel stellig poneert. Waar jij het trouwens mee eens lijkt te zijn gezien je uitspraak "diehard ontkenners"...

Dat er verschil is tussen verschillende fietsen is een open deur die ook nog open staat, is het niet?!
Er is ook verschil tussen een racefiets en een volgepakte vakantiefiets als je samen 25 km/u fietst.
Gemene deler: het is allemaal fietsen. En het is genieten, idd.
Een gemene deler van twee breuken, met in de ene deler een elektromotor en in de andere deler alleen de menselijke aandrijfkracht? Rare rekenkunde is dat :shock:

Natuurlijk is er een verschil tussen 25 kilometer per uur op een racefiets en op een volgepakte reisfiets. Wie beweert het tegendeel?
Maar er is ook iets hetzelfde: de aandrijfkracht. Het menselijke lichaam.

Voor zover ik dat kan nagaan, is de aandrijfkracht van een fiets en van een e-fiets niét hetzelfde. Enerzijds het menselijke lichaam, anderzijds een elektromotor aangevuld door het menselijke lichaam (voor de diehards: het menselijke lichaam aangevuld door een elektromotor :) )
Voor mij is dat meer dan voldoende om te zeggen dat fietsen en e-fietsen niet hetzelfde zijn.

Voor de rest: geniet ervan! Zen, enzovoort.
willem.m schreef:
wo 02 dec, 2020 12:53
Mijn goedbedoelde suggestie is...
Bedankt hoor, goedbedoeld is altijd +1.
Maar wat is er mis met het reageren in een draadje? Dat doe je nou eenmaal op een forum.
Bob Ross en The Joy of Painting? Ach die stond bij ons begin jaren 90 al aan (op AT5, in de nacht), en sindsdien ga ik super-zen door het leven. 8)

Mvg
Dit forum lijkt soms meer op een mierenneukers forum dan een fiets forum.

Ontzetten veel gemierenneuk over of een e bike wel of niet fietsen is.

11 pagina's lang..................................
Jij vindt het gemierenneuk, maar voor mij is het wezenlijke aan fietsen dat je dat op eigen kracht doet. Dus zolang we er hier over discussiëren is daar toch niets mis mee.
Jacos schreef:
do 03 dec, 2020 13:33
Dit forum lijkt soms meer op een mierenneukers forum dan een fiets forum.
Ontzetten veel gemierenneuk over of een e bike wel of niet fietsen is.
11 pagina's lang..................................
En dat lees jij. Dan ben jij dus een mierenneukersvoyeur. Ik hoop dat je er van geniet.
@Leon beheers je nou eens een keer!
Speel niet op de man maar speel de bal.
Ik speel alleen de bal terug na een nadrukkelijke voorzet. Je kunt echt niet een hele discussie men ONTOPIC titel wegzetten als mierenneukers en daar geen reactie op willen.
Leon's reactie is niet mals. Maar als je alle deelnemers aan een discussie ongenuanceerd als mierenneukers wegzet, gewoon omdat je dat vindt, is ook niet echt genuanceerd of vriendelijk. Jacos had zich als eerste moeten beheersen.
Ik wil best een reactie, heb ik ergens gezegd geen reactie te willen?

Hoe dan ook, het werd me te gortig en dit was m'n respons.

Je mag er van vinden wat je wilt en ik zou het zeker niet te serieus nemen.

Het is een respons op dat het ergens zo scherp lijkt te liggen dat een e-bike fietsen geen fietsen is.

Ik was die onzin zat.

Af en toe lees ik graag op het forum en merkte dat ik er geen zin meer aan had.

Misschien is het vooral toch een forum voor "echte" fietsers............

Excuus voor als ik iemand beledigd heb.
Je mag het zeker zat zijn. Maar je hebt die 11 pagina's dan wel snel en zonder aandacht doorgelezen want je conclusie klopt niet. Er zijn mensen die zeggen dat op een ebike fietsen gelijk staat aan fietsen zonder elektrische ondersteuning. En er zijn mensen die daar verschil in zien. Ik heb nergens gelezen dat e bike fietsen geen fietsen is.
Jammer dat je ook wel weer grote woorden gebruikt (onzin, te gortig, en een cynische opmerking over 'echte' fietsers) om je ongenoegen uit te drukken als we ze toch niet te serieus moeten nemen :D .
martin schreef:
vr 04 dec, 2020 11:15
Ik heb nergens gelezen dat e bike fietsen geen fietsen is.
Dan lees jij ook niet goed.



quote: derdekeer
Algemene erkenning dat een e-fiets geen fiets is, maar een soort elektrische brommer.
...
Een e-fiets is geen fiets.
Heel simpel, heel duidelijk en bovendien nog een feit ook.
...
Lijd je tegenwoordig aan een beperking wanneer je een simpel feit vaststelt, namelijk dat een e-fiets geen fiets is maar een soort elektrische brommer?
...
Lieden die zich voortbewegen op een soort elektrische brommer beweren tegenwoordig dat zij - en niet de fietsers - wel weten wat een fiets is. Dat is toch wel arrogant, als je het mij vraagt.
In plaats van of e-biken fietsen *is* gaat het uiteraard over of men het fietsen *vindt*.
Tegen het hebben van een mening is niks in te brengen. In Nederland mag men vinden of e-biken fietsen is of niet.
Ja, inderdaad.

Gewoon lekker fietsen.

Laatst fietste ik op m'n flyer een mountainbike pad.
Gewoon omdat ik daar even zin in had op m'n tochtje door de bos.
De commentaren waren ook wel leuk van andere fietsers, variërend van 'dapper', een wat mopperend 'hmmm, zonder helm op een stads fiets' (was wel een kleine belediging voor m'n sportieve flyer), en ook een vriendelijke grijns als groet.

M'n fiets is er niet echt geschikt voor als het wortelig wordt maar evengoed een keer leuk en behalve de wat technischer paden, ook mooie gravel paden wat prima gaat en Ik fiets het graag.

En ja, om te reageren op het volgende bericht, er staan vaak leuke draadjes op het forum.

Lekker fietsen is wat ik eenieder toe wens en een fijne dag!
Jacos schreef:
vr 04 dec, 2020 10:57

Het is een respons op dat het ergens zo scherp lijkt te liggen dat een e-bike fietsen geen fietsen is.

Ik was die onzin zat.

Af en toe lees ik graag op het forum en merkte dat ik er geen zin meer aan had.
Dat je geen zin meer hebt in dit forum, begrijp ik niet.
Er zijn deelnemers met wie ik op dit punt van mening verschil, maar in andere draadjes hoor ik ze dingen zeggen waarvan ik iets kan leren.
Dit forum is toch meer dan een discussie over de vraag of fietsen en e-fietsen hetzelfde zijn?
Zelfs al is het verschil duidelijk, er zijn ook veel raakpunten: routes, navigatie, uitrusting, noem maar op.
Er zijn massa's andere draadjes om te volgen.
martin schreef:
vr 04 dec, 2020 11:15
Je mag het zeker zat zijn. Maar je hebt die 11 pagina's dan wel snel en zonder aandacht doorgelezen want je conclusie klopt niet. Er zijn mensen die zeggen dat op een ebike fietsen gelijk staat aan fietsen zonder elektrische ondersteuning. En er zijn mensen die daar verschil in zien. Ik heb nergens gelezen dat e bike fietsen geen fietsen is.
Jammer dat je ook wel weer grote woorden gebruikt (onzin, te gortig, en een cynische opmerking over 'echte' fietsers) om je ongenoegen uit te drukken als we ze toch niet te serieus moeten nemen :D .
Volgens mij heb ik niemand zien vertellen dat ebikefietsen gelijk staat aan fietsen zonder ondersteuning. Wel dat het ook gewoon fietsen is. Dat is toch een essentieel verschil.
Alles is nu wel geschreven. Laat iedereen doen waar hij/zij zelf behoefte aan heeft. Verder voegt een semantische discussie niets toe. Wat mij betreft kan er een slotje op dit bij voorbaat al kansloze draadje.