Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
M276 schreef:
zo 20 dec, 2020 18:53
Er zijn ook mensen die gewoon sparen voor iets wat ze graag willen hebben.
Niet alles is voor iedereen betaalbaar. Zelfs niet na 'gewoon sparen'. Het mag best duidelijk zijn wat de doelgroep van christophorus is. Dat is bewust hoor. Er was een automerk, weet niet meer welke (hij weet 't vast), die hanteerde als filosofie dat zijn product altijd duurder moest zijn dan dat van zijn concurrenten.

Persoonlijk vind ik het ook zonde, en hoop voor hem dat zijn antennes voor de markt scherp staan. Inkoop gaat lekker maar de eerste fiets moet nog verkocht.
Grandonneur schreef:
zo 20 dec, 2020 20:16
Persoonlijk vind ik het ook zonde, en hoop voor hem dat zijn antennes voor de markt scherp staan. Inkoop gaat lekker maar de eerste fiets moet nog verkocht.
Het gaat mij niet om duur, duurder, duurst. Wel om goed, beter, best en mooi, mooier, mooist. ;)
En ja, daar hangt over het algemeen een stevig prijskaartje aan, maar wat dat betreft is er nog veel waardevoller spul verkrijgbaar.

Ik mag trouwens blij zijn dat ik mijn winkel nog een beetje goed kan vullen met voldoende kwalitatief hoogwaardige fietsen. De fietsverkoop is afgelopen jaar ontploft en veel is al uitverkocht. Het enige dat nog een beetje makkelijk te bestellen is, zijn custom-built fietsen a la Santos en maatwerk a la Pilot. Daarbij maakt het in de praktijk niet zoveel uit wat het kost, want de vraag is op dit moment hoger dan het aanbod.

Dat geldt nog sterker voor alle kampeerartikelen en fietstassen, waarvan op korte termijn echt helemaal niets meer te bestellen is...
Bijzonder dat dit zo enorm populair is geworden. Beter dat iemand veel geld steekt in een nieuwe fiets (wat mij betreft overbodig veel), dan in een auto of vliegreis. Wat dat betreft mooie ontwikkeling. Zolang mensen met kleine beurs maar niet gaan denken dat dit nodig is om een leuke fietsvakantie te beleven. Het leuke is van fietskamperen is nu juist dat dit ook met een heel klein budget uitstekend kan.
blokdoorn schreef:
zo 20 dec, 2020 21:24
Beter dat iemand veel geld steekt in een nieuwe fiets (wat mij betreft overbodig veel), dan in een auto of vliegreis. Wat dat betreft mooie ontwikkeling. Zolang mensen met kleine beurs maar niet gaan denken dat dit nodig is om een leuke fietsvakantie te beleven.
Deze ontwikkeling levert voor de mensen met een kleinere beurs in de toekomst hele goede gebruikte fietsen op Marktplaats op, al dan niet extra gevoed door spijt van eventuele Corona-impulsaankopen.
Als je om wat voor reden dan ook moeite hebt met de hoge prijzen, laat anderen het dan maar lekker uitgeven en sla je slag als het afschrijvingsspook langs is geweest.
Goed verwoord!
Christophorus schreef:
zo 20 dec, 2020 20:28
Het gaat mij niet om duur, duurder, duurst. Wel om goed, beter, best en mooi, mooier, mooist. ;)
En ja, daar hangt over het algemeen een stevig prijskaartje aan, maar wat dat betreft is er nog veel waardevoller spul verkrijgbaar.

Ik mag trouwens blij zijn dat ik mijn winkel nog een beetje goed kan vullen met voldoende kwalitatief hoogwaardige fietsen.
persoonlijk heb ik helemaal niets tegen dure fietsen. ook niet tegen goedkope. Het is een liefhebberij, en horses for courses.

De suggestie die je nu en hiermee wekt, en dat bedoel ik te zeggen, is dat fietsen onder de 5K (die staan niet in je showroom) niet voldoende kwalitatief, goed en/of mooi zouden zijn. (Vanzelfsprekend kunnen dure fietsen dat wél zijn).

a) daarmee kies je voor een duidelijke afbakening van je doelgroep en b) zou het zonde zijn als je daarmee fietsen, technieken of klanten uitsluit. Want ik hoop dat de winkel een mooi succes mag worden (zeg ik als liefhebbert) :)
Tsja, soms moet je in het leven keuzes maken. En tegen het één ‘ja’ zeggen betekent automatisch ‘nee’ zeggen tegen het ander. En dus uitsluiting. Zonder te willen discrimineren.

ALL BIKES MATTER ;)

Waar ik ‘nee’ tegen zeg, is niet automatisch inferieur. Ik zou best nog meer variatie in het aanbod aan willen brengen, maar dat gaat nu eenmaal niet.
Mijn keuzes worden o.a. beïnvloed door de beschikbare ruimte, geld, tijd, energie en mijn persoonlijke kwaliteiten, visie op de markt, ecologische impact, persoonlijke interessegebied en relatie met de leveranciers.
maar als terug lees heb ik je wel gefeliciteerd met jou mooie fiets winkel en tuurlijk zijn die fietsen geweldig zou er ook zo morgen 1 nemen,maar ja dat lukt gewoon echt niet het is je lekker maken wat er niet is ja dat vind ik wel jammer dat het leven zo een maal in mekaar zit.als ik op een beurs rondloop zie ik ook de het mooiste van het mooiste en dan denk ik deur dicht en vertrekken maar dat gaat hier niet zomaar ik heb ook allang dat beeld in mijn hoofd,om er opuit te gaan richting turkije op en neer maar dat zit er niet in je moet ook voor zo n reis een goed fiets hebben en dan kom je weer bij verhaal dat ik schreef dus ja dat zit er niet in.maar jou winkel de site ziet er perfekt uit
gr marcel
Christophorus schreef:
ma 21 dec, 2020 10:52
Mijn keuzes worden o.a. beïnvloed door de beschikbare ruimte,
Ga je ook werken met inruil (trekking-)fietsen of heb je daar geen ruimte of interesse voor?

Uiteraard mag je ook aan de inruilfietsen hoge eisen stellen (bijv. alleen Rohloff of Pinion), maar met zo'n "verbreding" zou je ook andere potentiële klanten tegemoet kunnen komen (die naast een (goedkopere) occasion misschien ook kampeerspullen e.d. bij je gaan kopen).
Dankjewel :)

En iedereen veel fietsplezier gewenst! Op wat voor fiets je ook moge rijden!
Fedor schreef:
ma 21 dec, 2020 11:15
Christophorus schreef:
ma 21 dec, 2020 10:52
Mijn keuzes worden o.a. beïnvloed door de beschikbare ruimte,
Ga je ook werken met inruil (trekking-)fietsen of heb je daar geen ruimte of interesse voor?
Jazeker! Voor de goede inruilers maak ik graag ruimte. Vaak is een goede gebruikte beter dan een middelmatige nieuwe.

Ik overweeg ook een (gratis) kringloopje voor kleine kampeerartikelen in te richten. Wie bijvoorbeeld een nieuwe brander koopt, mag zijn oude (nog goede) brander bij me achterlaten. Daar kan ik dan weer een beginner blij mee maken. Of een pechvogel mee uit (of in) de brand helpen. Wat te lang blijft liggen, breng ik dan weer naar de grote kringloop in Zutphen of Apeldoorn.
marcel123 schreef:
ma 21 dec, 2020 11:10
...dan denk ik deur dicht en vertrekken maar dat gaat hier niet zomaar ik heb ook allang dat beeld in mijn hoofd,om er opuit te gaan richting turkije op en neer maar dat zit er niet in je moet ook voor zo n reis een goed fiets hebben...
Je kan echt op een heel betaalbare, 2e-hands fiets en low budget een fietsreis maken. Zoek anders eens op Henk v Dillen. Hij fietste van R'dam naar Singapore. Hij kreeg het aanbod gratis gebruik te maken van een fiets uit het topsegment maar sloeg dat aanbod af. Vervolgens deed uit de tocht op een 2ehands Giant.
marcel123 schreef:
ma 21 dec, 2020 11:10
ik heb ook allang dat beeld in mijn hoofd,om er opuit te gaan richting turkije op en neer maar dat zit er niet in je moet ook voor zo n reis een goed fiets hebben
Je moet daar niet per se een goede fiets voor hebben, het kan ook met een oud wrak dat je her en der onderweg weer bij elkaar moet rapen en in elkaar moet laten lassen. Sommige mensen vinden dat het grootste deel van het avontuur. Persoonlijk zou ik het echter, net als jij, liever wel op een goede fiets doen. Ik fiets om te fietsen en niet om met een kapotte fiets op een lift naar een stad te zitten wachten.

Maar goed is beslist niet beperkt tot wat er bij SintChristophorus in de winkel staat. Ik zou wel een idWorx kunnen betalen, maar ik heb er geen behoefte aan. Ik zou prima naar Turkije kunnen op mijn Avaghon van 1700 euro. Voor veel minder dan dat kun je een prachtige tweedehands op de kop tikken waarmee je hetzelfde kan.

SintChristophorus [ervan beschuldigen - rectificatie! graag in plaats hiervan lezen:] aanrekenen (en dit in het algemeen, want Marcel heeft inderdaad ook zijn compliment uitgesproken voor de mooie winkel) dat hij alleen het dure marktsegment bedient, is mijns inziens een beetje tegen de Ferraridealer zeggen dat hij ook betaalbare auto's in de winkel moet zetten. Terwijl je ook welgemeend kunt zeggen: "Goh, mooie winkel, succes ermee!" en bij de Volkswagendealer een prachtige auto kopen binnen je eigen budget die je prima naar je reisdoel brengt. De Ferarridealer heeft voor dat merk gekozen omdat hij die auto's zelf mooi vindt, of omdat hij er goed aan verdient, of omdat hij vindt dat het prettig zaken doen is met hun hoofdkantoor of weet ik veel. Hij zegt daarmee niet dat je met andere merken niet van A naar B kan. Zo lang hij niet alle dealers van andere merken in de wijde omgeving begint op te kopen en overal Ferrari's in zet, is er geen enkel probleem toch?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 21 dec, 2020 11:51
SintChristophorus ervan beschuldigen (en dit in het algemeen,)
hoho, SC wordt helemaal nergens van beschuldigd.
Carl schreef:
ma 21 dec, 2020 11:51
Maar goed is beslist niet beperkt tot wat er bij SintChristophorus in de winkel staat. Ik zou wel een idWorx kunnen betalen, maar ik heb er geen behoefte aan. Ik zou prima naar Turkije kunnen op mijn Avaghon van 1700 euro. Voor veel minder dan dat kun je een prachtige tweedehands op de kop tikken waarmee je hetzelfde kan.
Inderdaad. Ik zou zonder meer op vakantie durven met de 3x7versnellingen-Batavus die ik een aantal jaren geleden bij de fietsenmaker kocht voor 60 euro en vervolgens voor 250 euro opknapte.
Deze fietsen die nu namelijk verafschuwd worden als het laagste segment zijn namelijk dezelfde als die 25 jaar geleden als niet de top maar best wel aan te raden fietsen voor vakanties golden. Laat je niet gek maken op een beurs of in een winkel met topfietsen.

Vergelijk het met auto's. Als je in een garage gaat kijken van een duur merk met auto's van tussen de 50.000 en 250.000 euro zou je ook dit gevoel kunnen krijgen. De meeste automobilisten weten gelukkig dat je voor 20.000 euro ook een goede nieuwe auto krijgt en voor 5000 euro een prima tweedehands waar je nog heel wat jaren mee vooruit kunt. Zo is het bij fietsen precies hetzelfde.
Christophorus schreef:
zo 20 dec, 2020 21:28

Als je om wat voor reden dan ook moeite hebt met de hoge prijzen, laat anderen het dan maar lekker uitgeven en sla je slag als het afschrijvingsspook langs is geweest.
Dit is een goede tip natuurlijk. Ikzelf begrijp het niet waarom iemand een mooie en vooral dure Santos of Idworx fiets koopt, en deze dan na 5 jaar of zo al weg doet. Deze fietsen gaan toch een levenlang mee zeggen ze. Soms wil men echter gewoon wat nieuws, en dan kun je er inderdaad ervan profiteren. Door op bijvoorbeeld martkplaats te kijken. Niks mis met een tweedehandse santos of idworx.

overigens een erg mooie winkel. Te ver van mijn woonplaats maar kom graag eens kijken.
De meeste mensen die een nieuwe fiets of dergelijke willen aanschaffen orienteren zich Eerst op een websyte bij div winkels. Waarbij ze de nodige verschillende informatie bij kunnen zoeken. Daarna komt de prijsvergelijking aan bod van het item dat ze willen kopen, als dit in het plaatje past word de winkel pas bezocht.
Leon schreef:
ma 21 dec, 2020 12:36
Ik zou zonder meer op vakantie durven met de 3x7versnellingen-Batavus die ik een aantal jaren geleden bij de fietsenmaker kocht voor 60 euro en vervolgens voor 250 euro opknapte.
Deze fietsen die nu namelijk verafschuwd worden als het laagste segment zijn namelijk dezelfde als die 25 jaar geleden als niet de top maar best wel aan te raden fietsen voor vakanties golden. Laat je niet gek maken op een beurs of in een winkel met topfietsen.
Yep. Zo was mijn eerste fietsvakantie op een Gazelle Champion Mondial racefiets van 200 gulden een onvergetelijke ervaring. Toen nog met de schakelhendels op de onderbuis. Daarna mocht ik afzien en genieten op een iets nieuwere Gazelle racefiets (met échte STI rem-schakelgrepen) van 500 gulden.
En ik denk nog met weemoed terug aan die hele goede Sparta Marathon inruiler van €250,-. Dat was een hele strakke en betrouwbare fiets voor zijn geld! En zo zijn er nog veel meer goede klassiekers op te noemen: Giant Expedition, Batavus Jakima/Kayenta, Koga Traveller, enz.

En nu ben ik verwend met twee mooie en uiterst prijzige Santossen met Rohloff en tandriem. Pure luxe. Lekker man. Deze fietsen maakten twee keer IJsland bijna even onvergetelijk als mijn eerste fietsvakantie naar de Ardennen. ;)
Check, het is een Jakima.
weet je ik heb een rih toerfiets en best allang blij dat ik hem heb en ben er best heel blij mee,en dat is ook een hand gemaakte 27 vers en heb ook alles erop en eraan,maar weet je ik kijk ook wel us verder en vanaf 2001 is er veel verandert op fiets gebiet frame stuur riem de kwaliteit is stukken verbetert.