Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 780 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34285 berichten
Klopt. Zo veel ruime dalen in noord-zuidrichting en bijbehorende bekende fietswegen aan de oostkant zijn er nu ook weer niet in Zuid-Limburg, dacht ik. Maar ik heb gemakkelijk praten natuurlijk.
Jij bent, DaVinci.
Ok.
Als je de Mergellandroute fietst kom je hier langs.
Maar nu een plaatje uit een ander land en ander jaargetijde. De foto is uit begin jaren 90.
terras 1 (Large).jpg
Leon schreef:
zo 03 jan, 2021 10:08
Klopt. Zo veel ruime dalen in noord-zuidrichting en bijbehorende bekende fietswegen aan de oostkant zijn er nu ook weer niet in Zuid-Limburg, dacht ik. Maar ik heb gemakkelijk praten natuurlijk.
Jij bent, DaVinci.
De sneeuw maakte het best lastig. Dat er inmiddels een totaal ander huis staat, maakte het er niet eenvoudiger op. Ik dacht bovendien dat de foto naar het zuiden toe was gemaakt, maar blijkbaar is die witte vlek boven in beeld iets anders. (Een lokale Mariaverschijning? Of ligt Zuid-Limburg ten zuiden van de evenaar?)
DaVinci schreef:
zo 03 jan, 2021 11:03
Ok.
Als je de Mergellandroute fietst kom je hier langs.
Maar nu een plaatje uit een ander land en ander jaargetijde. De foto is uit begin jaren 90.terras 1 (Large).jpg
Staat het huis er nog?
willem.m schreef:
zo 03 jan, 2021 11:05
Leon schreef:
zo 03 jan, 2021 10:08
Klopt. Zo veel ruime dalen in noord-zuidrichting en bijbehorende bekende fietswegen aan de oostkant zijn er nu ook weer niet in Zuid-Limburg, dacht ik. Maar ik heb gemakkelijk praten natuurlijk.
Jij bent, DaVinci.
De sneeuw maakte het best lastig. Dat er inmiddels een totaal ander huis staat, maakte het er niet eenvoudiger op. Ik dacht bovendien dat de foto naar het zuiden toe was gemaakt, maar blijkbaar is die witte vlek boven in beeld iets anders. (Een lokale Mariaverschijning? Of ligt Zuid-Limburg ten zuiden van de evenaar?)
Ik stond op de Rode Kruisweg, die op de foto gezien achter het huis uitkomt op de Heijenratherweg. De foto is in ZZW-richting genomen. Gezien de zon - dat is de zon dus - op de foto was het ergens in de vroege namiddag. Late namiddag kan niet want als er sneeuw ligt is het winter en staat de zon laat in de middag al een stuk lager.

De nieuwe foto is in ieder geval ten zuiden van de klassieke palmgrens, al kan Venetië ook weet ik uit die tijd. Zie ik een Franse vlak op de foto?
Afbeelding
willem.m schreef:
zo 03 jan, 2021 11:06
DaVinci schreef:
zo 03 jan, 2021 11:03
Ok.
Als je de Mergellandroute fietst kom je hier langs.
Maar nu een plaatje uit een ander land en ander jaargetijde. De foto is uit begin jaren 90.terras 1 (Large).jpg
Staat het huis er nog?
Jawel, en te zien op Streetview.
Palmbomen groeien ook in Cornwall. Dat zou matchen met de donkere vlag en dat er een pubwapen hangt. Alleen het gebouw zou je eerder in een voormalige Franse, Spaanse of Portugese kolonie verwachten. Dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Daar is het ja, Hotel Marida in Agios Ioannis op Corfu.
Destijds uitvalsbasis van De Vliegende Fiets, zie https://www.kinderzonvakanties.nl/Kinde ... es.html#18
Ook daar geweest?
Google lens herkende 't meteen. :)

Volgend raadplaatje:
happycat.jpg
Dat is in Wasserbillig (Lux), bij de pont over de Moezel naar Oberbillig (D)
https://goo.gl/maps/5XXbp3U2ctnDJoGV9

Op Google Streetview staan de beelden nog niet, maar die afbeelding is van 2009.
Dat is goed en snel gevonden JJFietst, je wint de beurt.
Ook daar geweest?
Ja inderdaad. Ben daar een keer overgevaren vanuit Duitsland naar Luxemburg, dus het kwam me meteen bekend voor.

De volgende is ook niet zo moeilijk denk ik:
dijk2.jpg
Klopt helemaal, vlakbij het Ingenseveer.
De volgende is voor jou fietsAr
Deze is dan ook niet moeilijk. Op streetview belemmeren de bladeren aan de bomen het zicht. Ongeveer de locatie is goed.
IMG_20210101_133131.jpg
Ze moeten niet te makkelijk worden 🤭

Amerongen
https://maps.app.goo.gl/jin4NjFpq5r8G5BK8
Precies goed, nou 10 meter er naast, goed genoeg ;)

Herkende je het beeld? Dan is het inderdaad makkelijk. Maar dat is ook wel leuk, als je in één keer recht op de locatie af kan gaan, vind ik dan.
fietsAr schreef:
zo 03 jan, 2021 14:56
...
Herkende je het beeld? Dan is het inderdaad makkelijk. Maar dat is ook wel leuk, als je in één keer recht op de locatie af kan gaan, vind ik dan.
Ik herkende de kerk, het kasteel en de heuvelrug. En dan ben ik nog niet eens een Martin, die de molen waarschijnlijk direct zou herkennen. Kortom, iets teveel aanwijzingen. Maar goed, ik plaats ook regelmatig plaatjes die binnen enkele minuten herkend of gebingd (of tegenwoordig: gegooglelensd) worden.

Nieuwe opgave, exacte locatie graag:

Knipsel.JPG
Leon schreef:
zo 03 jan, 2021 11:17

De nieuwe foto is in ieder geval ten zuiden van de klassieke palmgrens, al kan Venetië ook weet ik uit die tijd. Zie ik een Franse vlag op de foto?
Als je die bedoelt op de blauwe krat naast de traprechts: mais non! De Franse vlag is links blauw en rechts rood. Aan de linker mast lijkt een Schotse vlag te hangen. De derde vlag (mast ernaast) valt niet te determineren.