Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vakantiefiets kopen... GEKOCHT! foto's p.3 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Vakantiefiets kopen... GEKOCHT! foto's p.3

B@se schreef:recycle
Herenstraat 37,
6701 DH Wageningen
T: 0317-422690
F: 0317-421729
info@re-cycle.nl

Hi, deze zaak zit bij mij in de buurt, (Velp) en denk ik ook meer in de richting van Limburg.

http://www.re-cycle.nl/

Denk dat je daar ook een pak wijzer kan worden.

Bas
Jammer dat ze geen Koga hebben staan, maar zeker de moeite waar om te gaan kijken, bedankt.

Toon

B@se schreef:recycle
Als je een auto hebt kan ik dat vanuit Venray zeker aanraden; je bent binnen 40 minuten in Wageningen; dat is heel wat anders dan hartje Amsterdam. Je moet er namelijk ook vanuit gaan dat je met elke fiets twee keer terug naar de winkel gaat, en de kosten en tijd daarvan kun je ook in de aankoopprijs betrekken. En als je naar om het even welke speciaalzaak gaat kan ik je van harte aanraden om niet op zaterdag te gaan, want mocht je bij zo'n zaak een fiets kiezen dan ben je uren veel meer dan een uur bezig. Maak het liefst even een afspraak, dat werkt bij Re-cycle in ieder geval goed.
Maar als je toch regelmatig in Amsterdam komt is de winkel van Eric natuurlijk ook een heel goed idee.
Leon

i-toon schreef: Jammer dat ze geen Koga hebben staan, maar zeker de moeite waar om te gaan kijken, bedankt.

Toon
als je dan toch in de buurt bent, dan stap je ook gelijk binnen bij Roelofs, das zegmaar de beter gesorteerde fietsenmaker hier in Arnhem, hebben ook erg veel staan (en de laatste keer dat ik er was ook 2 koga's).

Bas

Toon,
De firma Weys in Siebengewald (noord-Limburg) had vorige week plenty Koga's staan.
De eerder aangehaalde fietsenzaak in Overloon trouwens ook! Hier kun je altijd proeffietsen.
Mooi stukje fietsen daar in Overloon!!! (is wel Brabant) :wink:

MiaV schreef:Toon,
De firma Weys in Siebengewald (noord-Limburg) had vorige week plenty Koga's staan.
De eerder aangehaalde fietsenzaak in Overloon trouwens ook! Hier kun je altijd proeffietsen.
Mooi stukje fietsen daar in Overloon!!! (is wel Brabant) :wink:
Ik ben vorige week bij Weys geweest (woon zelf in Afferden), ze hadden een Globetraveller en een Randonneur staan en op beide gefietst, viel niet tegen.
Ga vandaag naar Re-cycly in Wageningen, daar hebben ze vergelijkingsmateriaal.

Toon

Vanmorgen naar Recycle in Wageningen geweest (drie kwartier rijden :D ) en op beide fietsen (Santos alu 2.6, Avaghon 26.0) gefiets en uiteindelijk gekozen voor de Avaghon Series 26.0.
Opgebouwd met:
Shimano XT
HS33
Brooks Conquest
XT naafdynamo
Ergo lowrider met standaard
Marathon XR (eventueel worden dit nog Marathon Supreme)

Ik ben er blij mee :P, over 4 weken is ie klaar.
Iedereen hardstikke bedankt voor de gegeven informatie!


Toon

Ha ha, ik heb eerder bijna dezelfde Avaghon gekocht.
Daar heb je volgens mij een goede fiets aan. Veel plezier!

[quote="i-toon"]Vanmorgen naar Recycle in Wageningen geweest (drie kwartier rijden :D ) en op beide fietsen (Santos alu 2.6, Avaghon 26.0) gefiets en uiteindelijk gekozen voor de Avaghon Series 26.0.[/quote]

Ik heb vorige week in Gasselte (Drenthe) de Santos Alu 2.6 bekeken en er een stukje op gefietst. Ik vond het een hele mooie fiets.

Kun je vertellen waarom je de Avaghon genomen hebt en niet de Santos?

Groeten

Jint Nijman
75015 Bauerbach
Duitsland

Kun je vertellen waarom je de Avaghon genomen hebt en niet de Santos?
Ten eerste viel ik bij mijn keuze voor het mooie stalen frame met een gekruiste achtervork. Staal is toch comfortabeler dan aluminium en altijd te repareren. Ik vond hem ook wat rustiger/comfortabeler rijden, net wat je wilt.
De prijs is met dezelfde afmontage ook iets voordeliger, scheelt ruim 100 euro.
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, Wageningen is de enige plaats waar je hem kan kopen.
Bekijk de fiets maar eens hieronder, ik vind hem erg mooi en hij rijdt heerlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]

IK vind je fiets inderdaad heel mooi en wens je er veel plezier mooi.

IK hoor mensen wel vaak zeggen dat zij deze frames/fietsen zo mooi vinden. IK koop niet een fiets die mooi is, maar die goed is. Avaghon gebruikt Thron buizen voor hun confectie fietsen, dit zijn gewoon budget buizen. Met een goede verf laag zien deze er mooi uit.

Voor goede tot zeer goede buizen Columbus Nivacrom betaal je al snel 800 euro. Maar dan heb je ook wat. Vraag is natuurlijk heb je dat nodig een op maat gemaakt frame. IK vind de maat frames van Vittorio ook goed. Met een gekruisde vork betaal je 50 euro meer en krijg je buizen van Reynolds 525. Een slag beter dan hun vorige buizen.

Mario

Tjongejonge Mario, het is maar een fiets hoor! Je hoeft er niet mee naar Mars.

Er zijn mensen die zoveel fietsen op hun wereldreis, zoals Dick en Els, die hebben nu al 110.000 km gefietst. Dit is denk ik meer dan de afstand naar Mars :lol:

Mars

[quote="mario"]Er zijn mensen die zoveel fietsen op hun wereldreis, zoals Dick en Els, die hebben nu al 110.000 km gefietst. Dit is denk ik meer dan de afstand naar Mars :lol:[/quote]

Niet echt:

De afstand tussen de Aarde en Mars varieert van 60 miljoen tot 380 miljoen kilometer, afhankelijk van de positie van de twee planeten ten opzichte van de zon. Een midweekje Mars zit er nog niet in. Maar dat kan veranderen: twee eeuwen geleden was het nog zes maanden varen naar Nederlands Indie en nu kun je in een halve dag op Bali zijn.

Jint Nijman

Met rocket technology buizen zal dat zeker haalbaar zijn!

Hoe zou het eigenlijk zijn: fietsen op Mars? zoiets als de Sahars, IJsland of een gebied na een kernramp? Wat doet het gewicht van de fiets + bagage er dan nog toe? En hoe is de verhouding rolweerstand/luchtweerstand? En zou je daar goed kunnen kamperen?

(How off-topic can I go?)

:shock: :oops:

On-topic: Mooie fiets! :D

zeker een mooie fiets! Ik vind hem zo vol al veel mooier dan enkele kale varianten op de website.

Eli.

Looking good! :)

Hoi!

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Maak hem maar snel lekker blubberig want dat ziet er nog beter uit en wordt hij minder snel gejat :lol:

Fiets de wereld (klaar met inpakken),
Whisky

Hi I-toon

Super fiets man! en 't was een mooi weekend om uit te proberen!!!

Grappig... als ik je beginlijstje zie in het 1e bericht van het forum, was dat ongeveer het zelfde lijstje dat ik ook had. En uiteindelijk heb je dezelfde fiets als ik gekocht, maar die stond niet in je beginlijstje. Ik rijd er nu een maand op en ben er erg tevreden over.

Veel fietsplezier.