Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 851 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34051 berichten
DaVinci schreef:
za 13 mar, 2021 10:37
Niet zo moeilijk https://www.google.com/maps/@53.0796994 ... 312!8i6656
Heel goed :D , maar hoe heb je het gevonden? De foto is vorige week zaterdag genomen.
De volgende is voor jou.
't gaat lekker
Capture.jpg
17.000
Martin E. van Doornik schreef:
za 13 mar, 2021 11:52
...maar hoe heb je het gevonden? ...
Als je in Google "potloden tunnel groningen" intikt is het de 5e afbeelding die verschijnt.
Ik had gegoogeld met viaduct kleurpotloden, en daar was het de 9e afbeelding, compleet met kaartje.
Volgende, niet in Groningen en niet in Drenthe:
P1030901 - kopie (Large).JPG
DaVinci schreef:
za 13 mar, 2021 13:11
Ik had gegoogeld met viaduct kleurpotloden, en daar was het de 9e afbeelding, compleet met kaartje.
Volgende, niet in Groningen en niet in Drenthe:
P1030901 - kopie (Large).JPG
Me blauw gezocht naar abdijen in Nedeland, België of Duitsland gezocht, maar tevergeefs.
Het ziet er uit alsof het op de oostelijke steilrand van de Maas staat. Maar ik kan het niet zo snel vinden en heb ook weinig raadplaatjes meer op voorraad.
Ook ik pas even.
De tovenaar schreef:
za 13 mar, 2021 14:38
Abtei Mariendonk? https://goo.gl/maps/yqdcubdQnzKJUBY4A
Heb de indruk van niet. Op de raadselfoto staat een opvallend kopergroene dakruiter en op deze hier ziet de aangebouwde vleugel met doorlopende dakramen tegen het koor van de kapel er heel anders uit. https://www.google.com/maps/@51.37721,6 ... 070!8i3535
Nee, daar is het niet, ik ga niet altijd in Duitsland fietsen.
En het ook geen steilrand van de Maas.
Pieterpad_Sittard_Strabeek_4660.JPG
Zit ik wéér mijn middag te verdoen met kerken kijken.
Morgen vast weer molens.

Hebbes!

Pieterpad Sittard Strabeek
nou, ik weet het , meer heb geen plaatje om te posten.

het is vlakbij een van de vaste mountainbikeroutes van nederland.
Poppink schreef:
za 13 mar, 2021 17:11
Pieterpad_Sittard_Strabeek_4660.JPGZit ik wéér mijn middag te verdoen met kerken kijken.
Morgen vast weer molens.

Hebbes!

Pieterpad Sittard Strabeek
Daar is het, vanaf de Sittarderweg in Windraak zie je het voormalig kloostercomplex Watersley in Sittard.
Ik stond met de rug naar dit bankje en waterkraan:
P1030900 - kopie (Large).JPG
Beurt aan Poppink voor een Twents plaatje.
Ik had jullie graag een Twents plaatje gegeven.
Vond bij het doorzoeken van het archief ook een mooie kerk en de Stendermolen bij Usselo, maar het is uiteindelijk deze berg geworden in de avondzon.
20150725_2054_DSC_2813_D50.JPG
Maar waar zou deze sprookjesachtige berg te vinden zijn?
Poppink schreef:
za 13 mar, 2021 21:14
..... de Stendermolen bij Usselo ....
De Wissink's Möl bedoel je zeker, daar heb ik in '82 nog mee gedraaid.
@Poppink: Lastige opgave. Zulke bergen heb je bijvoorbeeld aan de Duits-Oostenrijkse grens en in Kärnten. Alhoewel, het ziet er behoorlijk ruig uit op jouw foto... Zucht... Ik zou het niet weten. Ik kijk morgenvroeg wel wie het geraden heeft.
Martin E. van Doornik schreef:
za 13 mar, 2021 21:29
Poppink schreef:
za 13 mar, 2021 21:14
..... de Stendermolen bij Usselo ....
De Wissink's Möl bedoel je zeker, daar heb ik in '82 nog mee gedraaid.
Als de dag van gisteren.
Stond die toen al op die plek?
Poppink schreef:
za 13 mar, 2021 22:04
Martin E. van Doornik schreef:
za 13 mar, 2021 21:29
Poppink schreef:
za 13 mar, 2021 21:14
..... de Stendermolen bij Usselo ....
De Wissink's Möl bedoel je zeker, daar heb ik in '82 nog mee gedraaid.
Als de dag van gisteren.
Stond die toen al op die plek?
De Wissink's Möl is gebouwd in 1802, het was een grote kast met drie zolders binnenin. In 1921 kwam die buiten bedrijf en hij werd naar het Buurserzand verplaatst als onderdeel van een te realiseren openluchtmuseum. Die kwam echter nooit en de molen stond eenzaam midden op de heide te verkommeren. En werd makkelijk een mikpunt van vandalisme. Tenslotte in onderdelen afgebroken en opgeslagen in 1974 en de 'stenderkast' werd in 1981 terug op zijn oude plek van 1802 herbouwd en gerestaureerd. De originele fundamenten lagen zelfs nog in de grond.
Ik was toen nog leerling-molenaar en ik had van de instructeur de taak om met verschillende types molens te leren omgaan. Alleen al tijdens mijn opleiding heb ik op ongeveer 150 molens gedraaid, ook in het buitenland! In alle gevallen per fiets. Geslaagd op mijn molenaarsexamen op 3 oktober 1983 op de molen van Hoogeveen.
Ik heb me vergist: het was april 1983 toen ik de Wissink's Möl had bediend. Bijgaand deze foto van die dag. Zeilen voorgelegd, de vang bedienen; de wieken hebben een vlucht van 25 meter.

Wissink's Mol 1983.jpg
Is het in Noorwegen?

Hans
Nee, niet Noorwegen.
Willem zit behoorlijk in de goede richting.