Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 72 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Hou je de MTB-groep er dan op? Welke shifters ga je dan gebruiken?
bij 7- of 8-speed en krom stuur is dit misschien iets: A050 van Shimano
https://www.youtube.com/watch?v=2T6y2knkMgw

(achterliggend probleem is verschil in diameters van kromstuur (ruim 23 mm) en andere sturen (veelal 22,2 mm :oops: )
Fedor schreef:
ma 22 mar, 2021 17:16
Hou je de MTB-groep er dan op? Welke shifters ga je dan gebruiken?
Die achter de zadelbuis natuurlijk :wink:
Fedor schreef:
ma 22 mar, 2021 17:16
Hou je de MTB-groep er dan op? Welke shifters ga je dan gebruiken?
Nee, de originele Deore DX groep is versleten, maar er is een hoop mogelijk met shifters van Microshift. Zeker als je bereid bent bar-ends te gebruiken.

Ik wil de naven en het stuur hier van een Koga Beachracer gebruiken, maar dan met andere velgen.

Ik ga dan óf voor een 10-speed cassette met Microshift Advent X groepset, óf voor een 2x11 setup waarbij ik wat dingen hergebruik, maar er dan een goedkope Shimano Deore 11-speed (~€40) achterderailleur op gaat met een Microshift bar-end (~€40-80).
Nog geen idee wat voor verhoudingen ik daarmee zou gaan combineren. Dit is wat ik nu ongeveer in gedachten heb.

Of ik doe niet te moeilijk en kijk of de huidige Biopace kettingbladen nog oke zijn. :twisted:
Grandonneur schreef:
ma 22 mar, 2021 20:42
Die achter de zadelbuis natuurlijk :wink:
Daar heb ik wel over nagedacht ja haha. Zou best een oplossing kunnen zijn voor de voorste derailleur als ik 2x11 zou willen doen. :lol:
Waarom niet hiervoor Claris als uitgangspunt genomen. Kansen op een vrolijke combo van 1992 meets 2021. En erg vriendelijke voor de beurs ook nog eens: brifters voor/achter €100, crankset €45, achterderrie €20, etc.

Dan doe je 2x8 met het (compact) FC-RS200 crankstel, vierkante as dus. Kun je tot 34/34 en dat zal toch licht zat zijn voor deze fiets. Zie het al voor me. Mooi man.
Mijn nieuwste aanwinsten zijn spatborden, een stuurtas en een tubus bagagedrager. Ik hoop dit in Mei in Schotland te kunnen testen.

Bijlagen

Waarvoor is die bagagedrager? Ik vraag dit omdat ik tassen in het midden en voorop zie.

Stuurt dat fijn met zo'n grote stuurtas met ook nog tasjes/spul (?) aan de voorvork?

Je kunt de foto ook in de tekst plaatsen; dan zien we deze zonder erop te hoeven klikken.
Een drybag. Het platform is niet heel erg breed dus ik hoop dat het wil. Ik heb het niet zo op die zwabberende zadeltassen bikepackstyle.
timvanveen schreef:
di 23 mar, 2021 15:09
Een drybag. Het platform is niet heel erg breed dus ik hoop dat het wil. Ik heb het niet zo op die zwabberende zadeltassen bikepackstyle.
Daar heb je een punt. Die dingen zwabberen inderdaad behoorlijk.
Een paar Challenge Strada Bianca Comp's. Zag ze langskomen op mijn scherm voor €14,95 per stuk, en voor dat geld wil ik ze wel proberen.

Afbeelding

Wellicht in combinatie met een van mijn andere aanwinsten: een setje tickets voor L'Eroica 2021. Nu maar hopen dat het doorgaat:

Afbeelding
Sneller dan verwacht een nieuwe voorvork ontvangen voor mijn nieuwe wielen. Ik vond het wel een beetje spannend om in China te bestellen...

1 (1).jpg
Tegen de verwachting in is de voorvork mat zwart gespoten, ik had een ruwe carbon vork verwacht. Hij is beter afgewerkt dat de originele Kinesis vork van mijn fiets. Maar ik had er niet aan gedacht dat mijn originele vork een ingewerkte 36º conus heeft, deze is vlak afgewerkt. Natuurlijk had de lokale fietsenmaker geen vorkconus 36º voor 1 1/2" liggen...

paypal.jpg
Wat is het merk van die vork? Voldoet hij aan bepaalde normen?
Er plakken 3 stickers op “QC: Passed” :wink:

Het is een vork van Carbonda die deel uitmaakt van hun CFR696 frame. Dat frame is hier ook verkocht is als de Ridley Kanzo Adventure.

Ik heb geen idee welke testen de vork doorstaan heeft, en dat geldt evenzeer voor de originele Kinesis vork (“Made in Taiwan”) als de alternatieven van State bicycle of Cairncycles die ik in overweging nam.
Oké, het is van een echt merk. Ik was even bang dat je een merkloos geval bij Ali had besteld. Ik vond het voor zoiets al veel geld. Een vork is wel het laatste wat ik daar zou bestellen.
Een in Europa of de VS gevestigd bedrijf moet zich aan eisen houden qua veiligheid van de spullen die ze op de markt brengen. Een noname pakketje uit China niet.
Of dat bedrijf uit Europa of de VS hun spul in China laat maken doet niet ter zake.
Als je heel die lijst van vorken met oogjes op bikepacking.com bekijkt staan daar een hele hoop "merken" tussen waarvan je je kan afvragen hoe lang die zullen bestaan. Je koopt dan voor honderden euro's meer een vork met een "merk" maar wat heb je daaraan als de vork het begeeft en het merk niet meer bestaat?

BTW prijs is inclusief steekas, verzending en taks.
Niks, maar als het merk de testprocedures heeft doorlopen om aan Europese eisen te voldoen is het wel een heel andere vork dan een vork van natte peperkoek die een willekeurige Chinees bedacht kan hebben. Het verschil kan zomaar een tandartsrekening van 10.000 euro zijn.
Want dat garandeert probleemloos rijden? Zie Canyon stuurbochten. Enige voordeel - je krijgt wel EUR 1000 van ze.

Ik rijd zelf al jaren op een carbon MTB frame van HongFu, en ken mensen die op een fully van ze de Cape Epic hebben uitgereden. Want wat definieert een "willekeurige Chinees"? of Nederlander?
PeterA schreef:
do 25 mar, 2021 12:51
Want dat garandeert probleemloos rijden?
Ik hoop toch serieus niet dat je ook maar vaag het idee hebt dat technische normeringen ons in Europa geen hele hoop veiligheid hebben gebracht en nog elke dag brengen.
Leon schreef:
do 25 mar, 2021 12:21
... een tandartsrekening van 10.000 euro ...
Leon, de eeuwige optimist ;-)

Ik geloof niet dat plotselinge fatale breuk een geloofwaardig scenario is voor een carbon vork, eerder voor een aluminium vork, maar als het gebeurt zal ik het zeker laten weten. Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in deze nieuwe vork dan de (15 jaar oude?) aluminium vork van mijn tweedehandse Giant Expedition die al weet-ik-wat heeft meegemaakt.
Het gaat blijkbaar te goed met de fietsenhandel in NL. "Support your local bike supplier" is steeds minder van toepassing ;)

Wel mooie vork trouwens bdr, dat dan wel weer :)