Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Betalen per machtiging niet populair?? - Forum Wereldfietser

Betalen per machtiging niet populair??

Vandaag kreeg ik via Perry, onze penningmeester, de tussenstand van de contributiebetalingen binnen:

1039 leden hebben betaald
81 leden hebben opgezegd
137 leden hebben een machtigingskaart ingevuld
(en dus hebben we nog van ruim 750 leden niets ontvangen :oops: )

Wat ons opvalt is het lage aantal machtigingen. Slechts 12% van de betalingen gebeurt via een machtigingskaart. Onze poll op de homepage geeft een heel andere uitkomst. Wat is er mis???

:cry: Hadden we betalen per machtiging aantrekkelijk moeten maken via een korting op de contributie?
:cry: Hadden we de machtigingskaartjes naar een (voor ons duur en ingewikkeld) antwoordnummer moeten laten sturen?
:cry: Is groen geen mooie kleur?

We dachten juist het onze leden makkelijker te maken...

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,

Dennis de Vries
Voorzitter vereniging de Wereldfietser
Dennis de Vries schreef: Wat ons opvalt is het lage aantal machtigingen. Slechts 12% van de betalingen gebeurt via een machtigingskaart. Onze poll op de homepage geeft een heel andere uitkomst. Wat is er mis???
Ik denk dat er niets mis is. Waarschijnlijk is het publiek dat aan een poll op de homepage meedoet echter super-onrepresentatief. Je mist om te beginnen namelijk alle mensen die niet internetten. Daarvan kun je natuurlijk verwachten dat ze wat conservatiever zijn dan de internetters. Vervolgens doen niet alle sitebezoekers mee aan een poll. Als derde ben je als deelnemer aan een poll misschien wat goedgeloviger dan zodra je daadwerkelijk een acceptgiro krijgt. Ik verbaas me er niet over dat mensen geen machtiging willen geven voor betalingen die maar 1x per jaar gebeuren. Ik doe dat ook niet. Ik herinner mij verhuizingen waarbij het meer dan een half jaar duurde voordat ik een aantal instanties had weten te overtuigen van mijn verhuizing. Als betalingen vanzelf gaan kan dat nog wel veel langer duren, dan heb je geen stok achter de deur.
Groeten, Leon