Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderweg voor grenspassage pcr-test nodig en hoe dan? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Onderweg voor grenspassage pcr-test nodig en hoe dan?

163 berichten
Als het gelijk werkt. Verder moet je ook minstens een twee weken oude (Moderna, Pfizer of AZ) prik hebben voordat de app op groen springt.
Wim schreef:
ma 28 jun, 2021 17:42
Als het gelijk werkt. Verder moet je ook minstens een twee weken oude (Moderna, Pfizer of AZ) prik hebben voordat de app op groen springt.
Ja dat denk/dacht ik ook, maar dit suggereert dat alleen een bewijs van herstel afdoende is:

U kunt naar Frankrijk reizen (vanaf 1 juli 2021 met uw coronabewijs) als:
U 2 weken of langer geleden volledig gevaccineerd bent, of;
U kunt laten zien dat u hersteld bent van COVID-19. Het positieve resultaat van uw PCR- of antigeentest moet 15 dagen of ouder zijn, maar niet ouder dan 6 maanden. Hierin moet expliciet staan dat u genezen bent van COVID-19. Of;
Uw negatieve PCR-test niet ouder is dan 72 uur, of;
Uw negatieve antigeentest niet ouder is dan 72 uur, of

Dat vind ik vreemd.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Wat Wim zegt klopt niet. De app springt niet op groen, de app toont een QR-code. In de QR-code staan gegevens, die geschikt zijn om te tonen als je een ander EU-land binnen wilt. De eisen daarvoor verschillen per land. Voor Frankrijk is een prik na corona niet nodig.

Aan de app en achterliggende systemen wordt nog gewerkt. Per 1 juli is de app geschikt om een herstelbewijs te tonen, oftewel dat je corona hebt gehad en daarvan hersteld bent. (Gesteld dat die gegevens bij de GGD beschikbaar zijn.)
eindgebruiker schreef:
ma 28 jun, 2021 18:53
De eisen daarvoor verschillen per land. Voor Frankrijk is een prik na corona niet nodig.
Duidelijk, dank je!
FYI:
Reisadviezen van Buitenlandse Zaken vaak achterhaald
https://nos.nl/l/2387308#UPDATE-container-54180249
willem.m schreef:
wo 30 jun, 2021 08:25
FYI:
Reisadviezen van Buitenlandse Zaken vaak achterhaald
https://nos.nl/l/2387308#UPDATE-container-54180249
En van de ANWB ook, staat er. Er verandert zoveel dat het niet is bij te houden. Ze hopen dat het per 1 juli beter wordt.
Dat is toch al een jaar bekend? Om precies die reden moet je ook de maatregelen bij de 'bron' achterhalen, dus bij de autoriteiten van het land waar je naartoe gaat :roll:
In Zweden zijn per 1 juli de versoepelingen van kracht gegaan. Voor het eerst in meer dan een jaar liep ik daar zonder mondkapje in supermarkten en een bouwmarkt rond. Maar nog altijd wel 1,5 meter afstand houden. Ook alle horeca is los gegooid.
En juist één dag tevoren zijn wij met de dure, negatieve PCR-testresultaten de grens over gekomen....
IMG_20210701_082235.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
za 03 jul, 2021 23:58
... En juist één dag tevoren zijn wij met de dure, negatieve PCR-testresultaten de grens over gekomen....
Dan had je een dag langer moeten wachten. Dan hadden we met zijn allen aan jullie testen kunnen meebetalen. 🤔 Ibland vinner du, ibland förlorar du.

En nu weer het glas halfvol: veel plezier daar en geniet van de vakantie!
Onmogelijk, want wij hadden een hut-met-huisdier bij Stena Line geboekt, op de andere datums zijn die al volgeboekt. Een datum omboeken gaat ook nog tientallen euro's kosten.
En ik laat onze vakantie niet inkorten. Hier een foto van onze katten aan boord, op 1 juli j.l. bij aankomst in Göteborg..
Bovendien konden wij de bekendmaking van de Zweedse versoepelingen toch niet van te voren weten? :roll:
IMG_20210701_081437.jpg
Ik hoop dat het goed blijft gaan. Je bent in elk geval op tijd vertrokken: in de stad Groningen zijn sinds de versoepelingen van 12 dagen geleden VEERTIG keer zoveel besmettingen en ik vrees dat het nog veel erger wordt. Zo ziet exponentiele groei met vertraagde waarneming er uit.
Ben juist bang dat Hugo de Jong met de versoepelingen per 26 juni j.l. de doos van Pandora te vroeg heeft geopend en kijk nou wat er nu aan de hand is. Als Nederland rood wordt en dicht gaat, hebben wij hier toch al een fijn Zweeds huis en geen dure hotel aan de Spaanse kust of zo. Alleen internetten is wel lastig en m'n smartphone heeft geen bereik.
Martin, dan is jouw glas toch echt half vol.
Het glas is half leeg en de andere helft was fantastisch!

Vandaag zit ik binnen in quarantaine ivm een positieve zelftest. Het resultaat van de GGD test komt met een beetje geluk vanmiddag binnen. Besmettingshaard was een festival van 1 van de kinderen. De groep waar zij mee ging zitten veel positivo's. :cry: Vervolgens zitten wij met het gezin in de auto en raak ik samen met 1 ander gezinslid ook besmet.

Merkwaardig aangezien het hele gezin de gehele corona periode geen enkele klacht heeft gehad. En wij werken/studeren niet allemaal thuis.

Was ik nog niet gevaccineerd? Jawel Pfizer. 2e prik 7 dagen geleden, op het moment van de positieve test. Nu hoor ik sommigen al roepen, je bent pas volledig veilig na 12 dagen! Maar ik geloof er niets van dat er na 12 dagen een 'knopje' omgaat en je ineens resistent bent. Ik ga ervan uit dat volledige bescherming niet bestaat en dan kom ik dus op je vraag uit. Wat te doen met de vakantie? Gewoon gaan wanneer je zelf gezond bent. Neem een paar zelftests mee en blijf op kleine campings. De grens over? Wat voelt goed bij je? Een dagje België vanuit Zuid Limburg zou ik rustig doen maar een vliegreis daar denk ik momenteel niet over. Teveel gedoe en te afhankelijk van andere dingen/mensen.

Owh dit is mijn eerste post hier :D Gelijk zo'n gezellig onderwerp :) :) :)
Wat vervelend. Ik ga met een grote boog om mallotige positivos heen. Mijn dochter hing gisteren briesend aan de telefoon. Ze werkt in de kinderopvang en moest kinderen ophalen van de Vrije School - een schoolplein vol met feestende mensen waar ze tussendoor moest. Hoe idioot kun je zijn?
En tja, het duurt natuurlijk een aantal dagen voordat je iets merkt, dus die zeven dagen tussen prik en test betekenen dat je nauwelijks profijt van die tweede prik gehad hebt. Hopelijk valt de pcr test gunstiger uit. Gelukkig beschemt je eerste prik je wel tegen flink ziek worden, maar besmettelijk ben je mogelijk nog wel even.
Nederland gaat weer rood kleuren, hoor ik hier in Zweden. Ben bang dat m'n fietstocht van Halle (B.) naar Lille (F.) eind augustus niet zal doorgaan. Heb de treintickets al in bezit.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 11 jul, 2021 10:28
Nederland gaat weer rood kleuren, hoor ik hier in Zweden. Ben bang dat m'n fietstocht van Halle (B.) naar Lille (F.) eind augustus niet zal doorgaan. Heb de treintickets al in bezit.
Dat is nogal even weg, hangt vooral hoe de cyclus uitpakt, waarschijnlijk valt die periode toch wel in een dal, waarna in september/oktober wel weer een piek zal komen.
blokdoorn schreef:
zo 11 jul, 2021 10:40
Martin E. van Doornik schreef:
zo 11 jul, 2021 10:28
Nederland gaat weer rood kleuren, hoor ik hier in Zweden.
Dat is nogal even weg, hangt vooral hoe de cyclus uitpakt, waarschijnlijk valt die periode toch wel in een dal, waarna in september/oktober wel weer een piek zal komen.
Dat zou wel eens een kwestie van dagen kunnen zijn, als je de besmettingscijfers van Nederland en de ons omringende landen vergelijkt. Merk op dat onderstaan plaatje het lopende 7-daagsgemiddelde is. In de dagcijfers is Nederland het UK, Portugal en Spanje al voorbij.
Afbeelding
Bron: https://ourworldindata.org/explorers/co ... RT~GBR~ISR
Ten eerste, niet zo paniekerig doen allemaal, deze curve is niet exponentieel maar logistisch: op een gegeven moment komen besmette mensen alleen maar ander besmette mensen tegen (en met een zesvoudiging per week gaat dat heel snel) en dan gaan de nieuwe gevallen snel afvlakken of zelfs dalen.

Belangrijker punt voor de (oudere) wereldfietser: gaan onze buurlanden echt een pcr-test per 48 of 72 uur willen zien? Of is een bewijs van volledige vaccinatie (met wellicht een negatieve test bij binnenkomst) voldoende? Zelf wou ik richting Duitsland gaan. Iemand een idee hoe zich dat gaat ontwikkelen?
slugbait schreef:
ma 12 jul, 2021 22:13
Belangrijker punt voor de (oudere) wereldfietser: gaan onze buurlanden echt een pcr-test per 48 of 72 uur willen zien? Of is een bewijs van volledige vaccinatie (met wellicht een negatieve test bij binnenkomst) voldoende? Zelf wou ik richting Duitsland gaan. Iemand een idee hoe zich dat gaat ontwikkelen?
Nope.