Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevaarlijke stoffen? - Forum Wereldfietser

Gevaarlijke stoffen?

Name: Christiaan
Email: zandt@hetnet.nl

Heeft iemand ervaring met het meenemen van gastankjes in je bagage in het vliegtuig? Is dat een probleem?
En hoe zit het eigenlijk met het gebruik van brandstof onderweg? Ik wil eigenlijk een MSR-brandertje aanschaffen,maar vraag me af hoe groot de kans is dat je (zelfs met zo'n 'bijna-allesbrander') zonder brandstof komt te zitten. Er van uitgaande dat je niet een tas vol tankjes meeneemt natuurlijk!

Name: Roberto

In het verleden nam ik vanuit Nederland gastankjes mee in het vliegtuig (niet in mijn handbagage). Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Let wel het is verboden!.. Ik ben ermee gestop toen ik een MSR Dragonfly (allesbrander) kocht. Zelf hanteer ik de volgende regel. Ik neem nooit een gevulde brandstoffles mee in het vliegtuig. Ik maak de brandstoffles goed schoon of ik koop een nieuwe brandstoffles (zeker naar landen waar een MSR-brander al snel op een bom lijkt.) Zorg dat men geen brandstof kan ruiken.

Als je voorafgaande aan je reis even informeer of op je reisbestemming eenvoudig gastankjes zijn te verkrijgen hoef je eigenlijk helemaal geen tankje mee te nemen.

Wat betreft brandstof onderweg: Bijna in elk land heb je auto's. Dan is er ook brandstof. In veel 'arme' landen heb je vaak nog altijd vrachtauto's op diesel. Niet de ideaalste brandstof voor je MSR maar oke.. Reken van te voren uit hoeveel brandstof je nodig denkt te hebben (hoe vaak gebruik je hem in een bepaalde tijd... Hoeveel afstand leg je in die tijd ongeveer af). Veel boeken bevatten informatie over de verkrijgbaarheid van verschillende brandstoffen in landen.). Let ook op specificaties van de brander.. De weersomstandigheden kunnen het brandstof gebruik ook beinvloeden... Hou daar rekening mee.


Succes

--- --- --- --- --- --- --- --- ---