Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Google Earth en vakantiefoto's. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Google Earth en vakantiefoto's.

Grappig verkeersbord:
Afbeelding

* Ga in Google Earth naar de plaats waar de foto is genomen.
* Plaats daar een 'Placemark' (een prikker).
* Je krijgt dan o.a.de 'latitude' en de 'longtitude' te zien.
* Copieer deze getallen naar het 'Fly to' vakje (waar nu e.g., San Francisco staat).
* Druk op het vergrootglas.
* Bij 'Places' is nu een Placemark ontstaan.
* Klik met de rechtermuisknop en kies 'save as'. Je hebt nu een .kmz file
* Plaats deze op de webserver.
* Maak een link vanaf je website op dezelfde manier als een webpagina, alleen
i.p.v. webpagina.html voer je nu je .kmz file in.

Zo doe ik het, maar misschien kan het ook anders.
Vikingar schreef:Precies kan iemand mij daar bij helpen??? 8)
gr john
Zoom in google earth in op hetgebied
Ad placemark
Name : strand (of wat dan ook) in linker menu
klik op ok

Op placemark gaan staan
Rechtermuisknop: save as - strand.kmz of andere naam

Upload strand.kmz naar een server

Maak link
[ url=http://www.studio28.nl/strand.kmz]Strand[/url ] wel zonder spaties

resultaat is dan:
Strand

Dennis & Marijcke schreef: * Copieer deze getallen naar het 'Fly to' vakje (waar nu e.g., San Francisco staat).
* Druk op het vergrootglas.
Deze stappen zijn niet nodig, als je op OK klikt, staat je nieuwe placemark al in de lijst van "places". Het probleem waarmee John worstelt is denk ik de stap om de kmz file naar een webserver up te loaden. Maar met Panoramio is denk ik het probleem opgelost.

De tovenaar schreef:Grappig verkeersbord
En deze ??

Afbeelding

Is de Parsteiner See

De tovenaar schreef:
Dennis & Marijcke schreef: * Copieer deze getallen naar het 'Fly to' vakje (waar nu e.g., San Francisco staat).
* Druk op het vergrootglas.
Deze stappen zijn niet nodig, als je op OK klikt, staat je nieuwe placemark al in de lijst van "places". Het probleem waarmee John worstelt is denk ik de stap om de kmz file naar een webserver up te loaden. Maar met Panoramio is denk ik het probleem opgelost.
Mijn provider bied omdat ik kabel heb een gratis webserver aan, heb mij ingelogd moet nog 30 min wachten. 8)

Ten tweede is het mij gelukt via de uitleg een placemark aan te brengen en te saven as kmzfile.

Nu hoef ik mijn foto alleen nog zo meteen aan de file te koppelen en jullie begrijpen gelijk waarom Scotland the place to be is (Hoop ik ik duim al voor mijzelf :roll:

John

Vikingar schreef:(Hoop ik ik duim al voor mijzelf :roll:
John
Sterkte, de aanhouder wint :wink:

Afbeelding
Nederland, +2500m boven NAP :lol:

Meer foto's oa de bus naar Franeker, zijn te zien op Panoramio
Afbeelding
Geweldig allemaal, maar dit kan simpeler!
Ga naar www.webtravellog.com en maak je eigen site aan (met foto-albums en reisverslagen).

Je kunt dan op de kaart (satelliet beelden) precies de route aangeven die je genomen hebt, waarbij je gemakkelijk aan ieder punt foto-albums en verhaaltjes kunt plakken.
Ook kun je GPS-logs uploaden om je route precies weer te geven als je dat wilt.

Uiteraard is dit even schaamteloos reclame maken voor mijn eigen product, maar ik heb het niet voor niets zo ontwikkeld. En voor degenen die nog niet overtuigd zijn: het is gratis :wink: Succes!