Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 981 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34052 berichten
Verder zie ik herfstkleuren, de middagzon staat al laag, is de foto ergens in de zuidoostelijke richting genomen? De huizen op de achtergrond: ik ruik Ostfriesland of Emsland.
Herfstkleuren, late middagzon en zuid-oostelijke richting kloppen.
Ostfriesland en Emsland niet.
Het is (grove schatting) 200 km zuidelijker (en iets westelijker).

Groet,
Tom.
Oostelijk van de provincie Limburg dus?
Kevelaer?

Overigens: de reuk is de ideale tijdmachine.
Kom ergens, ruik iets en je bent terug in je jeugd.
Poppink schreef:
za 07 aug, 2021 19:08
... Overigens: de reuk is de ideale tijdmachine.
Kom ergens, ruik iets en je bent terug in je jeugd.
Marcel Proust 🧐
Poppink schreef:
za 07 aug, 2021 19:08
Oostelijk van de provincie Limburg dus?
Net iets hoger dan Limburg.

Groet,
Tom.
Laat me dan toch maar even terug gaan naar m'n jeugd.
Dinxperlo/Suderwick
Poppink schreef:
zo 08 aug, 2021 10:30
Laat me dan toch maar even terug gaan naar m'n jeugd.
De Bratwurst of het hooi? :lol:

Maar Dinxperlo/Suderwick is niet goed.
Een tip kan zijn dat de kraam begin oktober 2020 is afgebrand.

Groet,
Tom.
Ben je daar zeker van, geen andere wagen afgebrand? Ik ben nu op m'n molen en m'n molencollega is van beroep deurwaarder bij de belastingdienst. Hij heeft op z'n smartphone een speciale app waar hij kentekens kan opvragen, compleet met naam en adres van de bestuurder, inclusief z'n financiële achtergrond. Die 96-WL-GS (merk Humbaur, bouwjaar 2015) bestaat volgens "Veendam" nog steeds.... niet afgevoerd.

Is de raadselfoto misschien in Elten genomen, tussen Zevenaar en Emmerich? Daar kwam ik nog Nederlandse benamingen tegen en er rijden veel auto's met gele platen rond.
Nou, dan zou het misschien kunnen dat de eigenaar de wagen op de foto heeft verkocht, en betreft de afgebrande wagen een andere/nieuwe.
Uit de krant:
ACADD2D2-4A6A-4470-8E01-884D1F6EE9C0.jpeg
Groet,
Tom.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 08 aug, 2021 15:30
Ben je daar zeker van, geen andere wagen afgebrand? Ik ben nu op m'n molen en m'n molencollega is van beroep deurwaarder bij de belastingdienst. Hij heeft op z'n smartphone een speciale app waar hij kentekens kan opvragen, compleet met naam en adres van de bestuurder, inclusief z'n financiële achtergrond. Die 96-WL-GS (merk Humbaur, bouwjaar 2015) bestaat volgens "Veendam" nog steeds.... niet afgevoerd.

Is de raadselfoto misschien in Elten genomen, tussen Zevenaar en Emmerich? Daar kwam ik nog Nederlandse benamingen tegen en er rijden veel auto's met gele platen rond.
https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=96-WL-GS

Heeft er toch de schijn van dat je deze niet meer op de openbare weg ziet.
APK tot 1970 (??) en "niet mogelijk om over te schrijven naar nieuwe eigenaar."

Hans
Tom vds schreef:
za 07 aug, 2021 23:28
Net iets hoger dan Limburg.
Met deze aanwijzing is de 1e plek waar ik kijk raak:
https://maps.google.com/?q=51.803917,5.968652&entry=gps

Met satellite zijn de daken eenvoudig te herkennen.
Helemaal goed Willem!

Het is (was) de kraam van “Hans Wurst”, op de grens bij Berg en Dal met het Duitse Wyler. In de herfst en winter stopte ik er na tochten door het Reichswald en de omgeving van Kleef en Emmerik regelmatig om zo’n lekkere wurst te eten….
Op 3 oktober 2020 is de kar afgebrand. Wrang detail: in de link van Willem, is het gebouw met het rood-bruine dak op het eind van het weggetje, de plaatselijke brandweerkazerne….

Willem, aan jou de beurt.

Groet,
Tom.
Nog een van een vreettent dan maar:

PXL_20210806_140912913-01.jpeg
Tom vds schreef:
zo 08 aug, 2021 16:06
Nou, dan zou het misschien kunnen dat de eigenaar de wagen op de foto heeft verkocht, en betreft de afgebrande wagen een andere/nieuwe.
Uit de krant:

ACADD2D2-4A6A-4470-8E01-884D1F6EE9C0.jpeg

Groet,
Tom.
Wanneer precies is de raadselfoto genomen en wanneer is de Imbiß-wagen afgebrand? Volgens de gegevens was de 96-WL-GS op 3 september 2020 van eigenaar veranderd, de zogenaamde tenaamstelling. Och nee toch, brand op 3 oktober daarop....
Aan de wegwijzers achter het 1914-1918 monument én de nummerplaat van vreettent die te zien duidelijk Frankrijk, maar het land is enorm groot.... Aan de straatsfeer en de bomen te zien in ieder geval niet Zuid-Frankrijk.
Saint-Donat, Puy-de-Dôme
https://earth.app.goo.gl/q8Z49N
Goed gevonden, Leon. Jij mag!
Ik weet niet meer of wij in Saint-Donat zijn geweest, maar zijn er op zijn minst vlak langsgekomen. Maar wel Zuid-Frankrijk dus.
Volgende
Afbeelding
Tom vds schreef:
zo 08 aug, 2021 18:45
Helemaal goed Willem!

Het is (was) de kraam van “Hans Wurst”, op de grens bij Berg en Dal met het Duitse Wyler.
Aan het einde van de wielerbaan.

En Martin, volgens mij gaat die collega's van jou zwaar buiten zijn boekje.
Schenden ambtsgeheim bijvoorbeeld.
Poppink schreef:
zo 08 aug, 2021 21:03
En Martin, volgens mij gaat die collega's van jou zwaar buiten zijn boekje.
Schenden ambtsgeheim bijvoorbeeld.
Dacht ik ook heel even. Maar die kentekeninfo is voor iedereen legaal te vinden. De deurwaarder had hier dus ook bakkerszoon kunnen zijn.

Hans