Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Greenpeace eist Europees verbod op korte vluchten - Pagina 33 - Forum Wereldfietser

Greenpeace eist Europees verbod op korte vluchten

674 berichten
Ik vraag me wel eens af of politici bezig zijn met het verdedigen van de mening van hun kiezers, het halen van meer kiezers en/of het behouden van hun inkomen.
Dat daar nou weer 'een' Greenpeace voor nodig is.
Dit demissionair kabinet zit al 5 maanden een vorming van een nieuw kabinet in de weg.


Als je nou toch graag naar iemand wil wijzen, wijs dan niet naar het kabinet maar naar de door ons gekozen 2de kamer. Die is eigenaar van het proces. De 2de kamer heeft iets naar zich toegetrokken waarvan men absoluut niet weet hoe men dat moet regelen. Dat toont de huidige gang van zaken aan.
Flix schreef:
wo 11 aug, 2021 17:42
Zijn we nou al zo ver aan het zakken dat we ons druk maken dat de koning een stukje op en neer vliegt?
Nee maar het gaat om een tendens. De "boven ons gestelden" vertellen ons dat we minder moeten vliegen e.d. maar blijven zelf vrolijk doorgaan.

De EU-bobo's blijken nu ook weer meer privé-jets te huren ondanks hun "groene" praatjes:
https://twitter.com/telegraaf/status/14 ... 9430930433
Fedor schreef:
do 12 aug, 2021 09:57
De "boven ons gestelden" vertellen ons dat we minder moeten vliegen e.d. maar blijven zelf vrolijk doorgaan.
Ik heb dat nog geen 'boven ons gestelden' (?) horen beweren, laat staan de koning. Greenpeace wel, maar die is denk ik niet 'boven ons gesteld'. En ja, mooie praatjes hebben ze allemaal: de koning (vooral toentertijd Beatrix had er een handje van), de politici, Greenpeace, joukon, ik... :wink:
Senior2 schreef:
do 12 aug, 2021 09:18
Dit demissionair kabinet zit al 5 maanden een vorming van een nieuw kabinet in de weg.


Als je nou toch graag naar iemand wil wijzen, wijs dan niet naar het kabinet maar naar de door ons gekozen 2de kamer. Die is eigenaar van het proces. De 2de kamer heeft iets naar zich toegetrokken waarvan men absoluut niet weet hoe men dat moet regelen. Dat toont de huidige gang van zaken aan.
De Tweede Kamer heeft haar sterkere positie dan die Eerste Kamer gebruikt vanwege de toeslagenaffaire. Waarbij het uiteraard wel afhankelijk is van een meerderheid in die Tweede Kamer. Hierin zitten alle volksvertegenwoordigers (dus ook politici/volksvertegenwoordigers uit het demissionair kabinet).
Er zijn verkiezingen geweest. Rutte en Kaag uit demissionair kabinet zijn nu aan zet om een nieuw akkoord te schrijven.
Het was Rutte die een snelle formatie wilde op hoofdlijnen (zei hij 5 maanden geleden).

Leg mij eens uit wat de 2e Kamer hierin naar zich heeft toegetrokken?
Wat zou die 2e Kamer moeten regelen?

Ondertussen zijn er urgente crisis te regelen; stikstofcrisis, toeslagenaffaire afhandelen, Groninger aardbevingsschade afwikkelen, klimaatverandering, watersnoodramp, pandemie covid-19.

Dat wij burgers erbij nodig zijn moge duidelijk zijn. Het is wel aan de politiek om de regie op zich te nemen.
joukon schreef:
do 12 aug, 2021 13:05
Senior2 schreef:
do 12 aug, 2021 09:18
Dit demissionair kabinet zit al 5 maanden een vorming van een nieuw kabinet in de weg.


Als je nou toch graag naar iemand wil wijzen, wijs dan niet naar het kabinet maar naar de door ons gekozen 2de kamer. Die is eigenaar van het proces. De 2de kamer heeft iets naar zich toegetrokken waarvan men absoluut niet weet hoe men dat moet regelen. Dat toont de huidige gang van zaken aan.
De Tweede Kamer heeft haar sterkere positie dan die Eerste Kamer gebruikt vanwege de toeslagenaffaire. Waarbij het uiteraard wel afhankelijk is van een meerderheid in die Tweede Kamer. Hierin zitten alle volksvertegenwoordigers (dus ook politici/volksvertegenwoordigers uit het demissionair kabinet).
Er zijn verkiezingen geweest. Rutte en Kaag uit demissionair kabinet zijn nu aan zet om een nieuw akkoord te schrijven.
Het was Rutte die een snelle formatie wilde op hoofdlijnen (zei hij 5 maanden geleden).

Leg mij eens uit wat de 2e Kamer hierin naar zich heeft toegetrokken?
Wat zou die 2e Kamer moeten regelen?

Ondertussen zijn er urgente crisis te regelen; stikstofcrisis, toeslagenaffaire afhandelen, Groninger aardbevingsschade afwikkelen, klimaatverandering, watersnoodramp, pandemie covid-19.

Dat wij burgers erbij nodig zijn moge duidelijk zijn. Het is wel aan de politiek om de regie op zich te nemen.
De enige reden dat Rutte en Kaag aan zet zijn is omdat de 2de kamer die opdracht heeft gegeven. Rutte kan prima een snelle formatie willen, maar de kamer moet dat accorderen anders kan Rutte dat wel vergeten. Ik vraag me ook af wat vroeger de echte toegevoegde waarde was van de bemoeienis van het staatshoofd, maar de kamer heeft zelf beslist dat zij het beter kunnen en dit naar zichzelf toegetrokken. Uit alles blijkt dat de kamer wel deze macht wil hebben, wat ik trouwens heel begrijpelijk vind, maar dat ze geen idee hebben hoe hier handen en voeten aan te geven. Voor alle duidelijkheid, dit heeft niets te maken met voorkeur voor links of rechts, want de kamer is een verzameling van alle partijen.
Nog even geduld a.u.b.

Informateur verwacht nu snel doorbraak in formatie - https://nos.nl/l/2393581
Ah ja, Greenpeace. Ben ik ook nog een aantal jaren lid van geweest. Dit is wel een interessante uitspraak van Patrick Moore, mede oprichter en voormalig 'president' van Greenpeace, die zich op een gegeven moment niet meer kon verenigen met de richting die Greenpeace opging.

Hij zat toen middenin en maakte deel uit van die club/de wereld van de protestbewegingen/activisme dus je zou denken dat hij in een positie was om wat zich toen afspeelde goed te kunnen observeren.

"The shift to climate being a major focal point came about for two very distinct reasons:

The first reason was because by the mid 80's a majority of people now agreed with all of the reasonable things we in the environmental movement were saying they should do.
Now when a majority of people agree with you, it's pretty hard to remain confrontational with them, and so the only way to remain anti-establishment was to adopt ever more extreme positions.

When I left Greenpeace it was in the midst of them adopting a campaign to ban chlorine woldwide. Like I said: "You guys, this is one of the elements in the periodic table you know, I mean, I'm not sure if that's in our jurisdiction to be banning a whole element".

The other reason that environmental extremism emerged was because world communism failed, the wall came down, and a lot of peaceniks and political activists moved into the environmental movement, bringing their neo-marxism with them and learnt to use green language in a very clever way to cloak agendas that actually have more to do with anticapitalism and antiglobalization than they do anything with ecology or science."

Dus dat ze misschien de neiging hebben om een tikje door te slaan is niet echt heel verbazend. Ze moeten altijd een extremer standpunt innemen dan de massa/het establishment om zichzelf bestaansrecht te geven.
Ze werden deze week rechts ingehaald door de realiteit van het verschenen rapport, mede verlicht door nauwelijks te stoppen bosbranden en warm gemaakt door recordtemperaturen. Ze zijn dus een beetje overbodig aan het worden omdat ze de afgelopen 50 jaar te weinig bereikt hebben.
Leon schreef:
do 12 aug, 2021 18:25
Ze werden deze week rechts ingehaald door de realiteit van het verschenen rapport, mede verlicht door nauwelijks te stoppen bosbranden en warm gemaakt door recordtemperaturen. Ze zijn dus een beetje overbodig aan het worden omdat ze de afgelopen 50 jaar te weinig bereikt hebben.
Nou zijn weer en klimaat niet echt hetzelfde. Daar moet je erg mee uitkijken. Neem onderstaand tekstfragment bijv.

"It has been a bad year for weather, with disastrous floods and droughts, ... - ... unprecedented tornadoes in America, ... - ... The machine that makes the world's weather is changing gear ... - ... against mankind. The smallest change means loss of life in flood or drought, and the wholesale destruction of crops. For us, the price of food goes up; for millions more, it brings hunger or starvation. In the background looms the threat of ... - ... The trends are revealed in cores drilled from deep beneath the Greenland ice-cap; by instruments high on a volcano in Hawaii, acting as a breathalyzer for our planet; by ships that probe the depths of the sea for clues to the weather of 18,000 years ago; and by satellites that look down from space to encompass the storms of half a world. In the Pacific and Atlantic oceans we see the beginnings of a concerted global assault on the problems of our ever-changing climate. Perhaps just in time, the nations are uniting in the war against bad weather."

Waar denkt men dan aan?
Man Met Fiets schreef:
do 12 aug, 2021 18:37
Leon schreef:
do 12 aug, 2021 18:25
Ze werden deze week rechts ingehaald door de realiteit van het verschenen rapport, mede verlicht door nauwelijks te stoppen bosbranden en warm gemaakt door recordtemperaturen. Ze zijn dus een beetje overbodig aan het worden omdat ze de afgelopen 50 jaar te weinig bereikt hebben.
Nou zijn weer en klimaat niet echt hetzelfde.
Dat beweer ik toch ook niet?!
Ik ga verder niet met je mee in een spelletje Engelstalige tekst raden.
Dat selectief quoten uit externe bronnen om je eigen, in dit geval onduidelijke, standpunt kracht bij te zetten kan als irritant worden ervaren, waardoor je de aansluiting mist. (Zie ook het andere topic over corona.) En hier laat ik het bij.
Ik wil niemand overtuigen, maar ik dacht dat mensen die veel fietsen wel (meer) dan gemiddeld bezig zijn omtrent dingen als milieu, maatschappij en 'systeem'.

(geef de mensen de illusie dat ze in een democratie leven en je windt ze om je vinger)
fud0 schreef:
vr 13 aug, 2021 12:25
Ik wil niemand overtuigen, maar ik dacht dat mensen die veel fietsen wel (meer) dan gemiddeld bezig zijn omtrent dingen als milieu, maatschappij en 'systeem'.
Denk ik ook. En mede daarom kijkt men in de bubbel die wereldfietsers heet meestal wat anders tegen deze dingen aan, dan in de bubbel(s) waar Haarp- en aanverwante theorieën serieus genomen worden.

Hans
Toch is het fijn dat in de WF-bubbel ruimte is voor mensen die anders in het leven staan dan de 'norm' voorschrijft. Denk aan mensen die soms de auto pakken (moi 😉), regelmatig ver vliegen (maar dan wel buiten Europa 🤔), of die verklaringen zoeken voor fenomenen die zij niet begrijpen (religieuzen, haarp-believers of andere complotdenkers 😇). Daarom ben ik het principieel oneens met Peter. Het is m.i. beter om met elkaar in gesprek te blijven dan in een eigen bubbel te gaan zitten. Tenzij iemand oproept tot dingen die bij wet verboden zijn of onze rechtsstaat ondermijnen: dan kan je het melden en kan de mod gepaste actie nemen.
Nee, het is 'een' invalshoek, zag het vanmiddag ook voor het eerst

Wat is jouw/ jullie onderbouwing dan, kijk naar de man zijn shirt.. en de reacties onder het filmpje wat 'man op de fiets' laat zien
btw. hij leest van het scherm, zijn kennis straalt er nu ook niet echt van af..
willem.m schreef:
vr 13 aug, 2021 12:51
Toch is het fijn dat in de WF-bubbel ruimte is voor mensen die anders in het leven staan dan de 'norm' voorschrijft.
Zodra daar onder valt dat de rede en logica in een hoek gesmeten worden, feiten zoals natuurwetten tot meningen gereduceerd worden en vragen om argumenten niet eens begrepen worden ben ik er toch snel klaar mee.
Leon schreef:
vr 13 aug, 2021 17:24
willem.m schreef:
vr 13 aug, 2021 12:51
Toch is het fijn dat in de WF-bubbel ruimte is voor mensen die anders in het leven staan dan de 'norm' voorschrijft.
Zodra daar onder valt dat de rede en logica in een hoek gesmeten worden, feiten zoals natuurwetten tot meningen gereduceerd worden en vragen om argumenten niet eens begrepen worden ben ik er toch snel klaar mee.
Een groot deel van het leven blijkt volgens de wetten van de logica of natuurkunde niet sluitend rationeel te verklaren, bijvoorbeeld menselijk gedrag, ongrijpbare zaken waar je hoop uit kunt putten, of ergens wel of juist niet van kunnen genieten, zoals fietsen.
Dat is geen reden om de logica aan de kant te zetten. De Grieken wisten heel veel niet wat wij nu wel weten. Desondanks waren zij er best sterk in.
In de middeleeuwen ging het minder met de logica, met gevolgen, of liever gezegd vooral met stilstand in het vergaren van kennis van de wereld om ons heen.