Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nieuw Fietsseizoen komt eraan...waar gaan we naar toe?

Hoi Paul,
HELE mooie route. Hebben we ook gefietst. Een van de uitschieters. Veel verschillende culturen, veel verschillende landschappen. Je zult het denk ik erg naar je zin hebben.
Groet,
Marco

Deze zomervakantie ga ik mijn eerste fietstocht maken, samen met een goeie vriend van mij. We zijn van plan om van Drenthe naar Bretagne te fietsen. De route moet nog worden uitgestippeld, maar als het kan gaan we het liefst langs de kust (en evt. ook nog via le Mont Saint Michel). Superveel zin in.

Ik ga eind volgende maand alleen een rondje door zuid en midden nederland fietsen en in de zomervakantie met m'n vriendin naar Parijs en terug (route van Paul Benjaminse)

Speciaal voor deze tocht en de toekomstige tochten samen een nieuwe tent gekocht, een Vaude Opera waar met gemak twee fietsen plus fietskar in passen en waar je ook nog naast kunt zitten. Afschuwelijk decadent en volgens mij voel ik me ook erg opgelaten als we de tent opzetten maar je moet er wat voor over hebben.

En eerlijk gezegd heb ik er ook wel bewondering voor want haar fietservaring beperkt zich tot woon/werkverkeer.

Ik ga er voor de eerste keer op mijn eentje op uit. Ik zie dit als een proef voor langere reizen. Voor een maand, naar de alpen en terug. Ik zal de vogezen zien, en zal de zwitserse jura-route volledig doen. Daarna Wil ik via Col D'Iseran naar De Galibier om daar de tour te zien voorbij-flitsen. Madeleine staat ook nog op het lijstje.
Tidde schreef:Deze zomervakantie ga ik mijn eerste fietstocht maken, samen met een goeie vriend van mij. We zijn van plan om van Drenthe naar Bretagne te fietsen. De route moet nog worden uitgestippeld, maar als het kan gaan we het liefst langs de kust (en evt. ook nog via le Mont Saint Michel). Superveel zin in.
doe jezelf een lol, en stippel onderweg uit, ik heb enkel een paar doelen, een een stukje route, de rest beslis ik op de moment zelf wel.

Ik heb ook alles op voorhand uitgestippeld. Ik ga de pyreneëen door. Met een gpstrack en wegenkaarten zal ik de route uitrijden.

Voor het eerst op fietsvakantie, maar heel veel zin in: met m'n vriend via Hamburg naar Berlijn :D

het worden dus pa en ma en drie kinders, waarvan 1 fietsend a.s. donderdag 21 juni vliegend naar Calgary en vijf weken later weer vliegend terug vanuit Edmonton. Daartussen via Canmore, Banff, Jasper etc. fietsend en af en toe een voettochtje de bergen in.

Johan, Willemien
Bart, Rens en Loes

Eind mei/begin juni wezen wandelen en fietsen op Madeira.
Spectaculaire bergwegen, geen meter vlak, absoluut een aanrader voor natuurliefhebbers.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Minko,
Was je niet op je ligfiets?

bert sitters schreef:Minko,
Was je niet op je ligfiets?
De tovenaar had ik thuisgelaten, te bergachtig en steil daar op Madeira:

Afbeelding

Een beetje spijtig, want in zo'n sprookjesachtig woud zou een tovenaar zich prima thuisvoelen, genoeg ingrediënten voor de toverdrank ;-)

Afbeelding Afbeelding

Hallo Minko,

Wat een superfoto's zeg! Die wolken zo tussen de bergtoppen...prachtig!
Madeira komt zeker op mijn 'to-go'-lijstje!

Gudrun

Gudrun schreef:Hallo Minko,

Wat een superfoto's zeg! Die wolken zo tussen de bergtoppen...prachtig!
Madeira komt zeker op mijn 'to-go'-lijstje!

Gudrun
De foto's op flickr zijn deels van mijn broer Luddo, zijn selectie vind je hier en die van mij hier. Ben ze nog aan het selecteren, misschien dat ik op Picasa webalbum meer kwijt kan. Wat filmpjes vind je voorlopig hier. Een verslag volgt later nog.

Madeira is zeker een bestemming om aan te bevelen, maar je moet wel van klimmen houden en geen hoogtevrees hebben. De cols zijn qua zwaarte vergelijkbaar met de Hors categorie in de Alpen, gemiddelde percentages van 10-15% (en dan vele kilometers) zijn eerder regel dan uitzondering. De beklimming van de Pico do Arieiro vanuit de hoofdstad Funchal is de op één na zwaarste beklimming van Europa (wij kozen voor een relatief 'lichtere' aanloop vanaf Machico).

De tovenaar schreef:Eind mei/begin juni wezen wandelen en fietsen op Madeira.
Spectaculaire bergwegen, geen meter vlak, absoluut een aanrader voor natuurliefhebbers.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wauw!!! Minko.....daar wil ik ook wel heen. Mooie foto's. Zodra het kan klop ik aan voor meer info.

Het wordt nog druk op Madeira met al die wereldfietsers! :lol:
Overigens nauwelijks andere fietsers gezien daar, afgezien van een enkele wielrenner en wat mountainbikers.

Inderdaad een erg mooi maar zwaar eiland. Gelukkig is het niet zo groot en kan je in kleine afstanden heel wat zien.

Het oosten heb je de woestijn met cactussen, het noorden groene donkere canyons die aan Peru doen denken, het zuiden bananenplantages en terrasbouw zoals in Azie, het midden is een hoogvlakte die doet denken aan de Causses van de Cevennen in Frankrijk. Daarnaast bergtoppen die reiken tot 1800 meter.

Erg afwisselend en wandelen is nog mooier langs vlakke kanaaltjes met donkere kilometer lange tunnels en met zeer diepe afgronden.

Afbeelding

Een echte aanrader voor twee weekjes fiets en wandelvermaak

groet

Luddo

Inmiddels heb ik mijn vakantie al weer achter de rug. Lekker vier weekjes wezen fietsen van Dubrovnik naar Nederland. Ondertussen steden aangedaan als Zadar, Zagreb, Bratislava, Wenen, Praag, Dresden en als klapper nog Berlijn.
Zo alles bij elkaar een 3000 km genieten, genieten en nog eens genieten.

Alles over deze tocht is te lezen op http://www.richardb.nl

Mocht iemand dezelfde plannen hebben en meer info willen, neem gerust contact op.
Noorwegen in van Augustus tot in September. 6 weken, maar geen Noordkaap. Het zuiden van dat land lijkt me al mooi genoeg, en dan kan ik ook eens met de rugzak de bergen intrekken om eens van moeilijker te bereiken stekjes in het vizier te krijgen.

Het wordt steeds meer alles voor de foto's!
De eerste keer op fietsvakantie en dan ga ik meteen alleen langs de grenzen van Nederland.

Omdat ik totaal niet kan kaartlezen ga ik van plaats naar plaats en sla ik af wanneer het me goeddunkt.

Heb er erg veel zin in!
Onze bestemming wordt Zweden en Noorwegen en wellicht een stukje Denemarken. Een stuk North Sea cycle route in gemixte volgorde.
Hopen dat het lukt allemaal en een beetje meevalt voor de eerste keer :D

Redmer
In mei naar de westkust van Schotland!