Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1042 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34175 berichten
Martin E. van Doornik schreef:Nu is de buurt totaal vermoslimsd.
Redelijk nieuw hier. Weet dus niet helemaal wat de norm is hier.
Maar naar mijn idee kan dit dus niet.
Je schrijft toch ook niet:
Urk is helemaal vergristelijkt.
dunlop schreef:
di 16 nov, 2021 17:32
Martin E. van Doornik schreef:Nu is de buurt totaal vermoslimsd.
Redelijk nieuw hier. Weet dus niet helemaal wat de norm is hier.
Maar naar mijn idee kan dit dus niet.
Je schrijft toch ook niet:
Urk is helemaal vergristelijkt.
Je hebt een punt dunlop.
Anderzijds moet ik je opmerking over Urk bestrijden.
Urk is namelijk van het rechte pad af en aan de doop.
.
willem.m schreef:
ma 15 nov, 2021 19:20
Wat een prachtige plek, Martin. Ik krijg er een nostalgisch gevoel van. De architectuur doet me namelijk aan de wijk Twekkelerveld in Enschede denken. (O die goede oude studententijd....)
Het plaatje van Martin en de opmerking van willem.m heeft me doen besluiten jullie een beeld van willem's geliefde Twekkelerveld voor te schotelen.
Ik ben vanmiddag speciaal voor dit doel op de fiets gestapt om in Enschede, dit is het eindpunt van de trein, bijna geen hond hoeft hier te zijn, bijna geen mens gaat er meer mee, Enschede een raadplaatje te schieten.
Eerst het door willem zo teder beminde Twekkelerveld met hier en daar en schotel.
DSC_5362.JPG
DSC_5367.JPG
en vervolgens het raadplaatje, ergens in Enschede.
Enschede.jpg
Poppink schreef:Anderzijds moet ik je opmerking over Urk bestrijden
Je hebt gelijk. Ik drukte me erg slordig uit.
Maar dat een opmerking als deze kan op dit forum, verbaast me wel.
Martin E. van Doornik schreef: Nu is de buurt totaal vermoslimsd
Duid het Martin niet euvel.
Hij is de kwaadste niet.
Bovendien - dat vind ik - gaat iedereen hier correct met elkaar om, enige strubbelingen op het onderdeel 29 inch wiel en Rohloff daargelaten.
Wees welkom en voel je vrij aanmerkingen te maken als je van mening bent dat er te ver gegaan wordt.

Het Twekkelerveld staat bekend om de gemiddeld lage SES-score van de bevolking en ik kan het weten want ik heb er gewerkt.
dunlop schreef:
di 16 nov, 2021 18:52
Maar dat een opmerking als deze kan op dit forum, verbaast me wel.
Martin E. van Doornik schreef: Nu is de buurt ***
Je kunt natuurlijk alles op dit forum schrijven, maar niet alles mag. Vind je dat een bericht niet op dit forum thuishoort, dan kun je de meldknop gebruiken en als de moderatie het met je eens is, verdwijnt het bericht vanzelf. In een geval als dit lijkt het me wenselijker om eerst de persoon in kwestie vriendelijk aan te spreken.

Ook ik vind de opmerking ongepast. Martin, zou je bovenstaande tekst uit je bericht willen verwijderen?

Groetjes,

Carl

[edit: met dank aan Martin, die aan het verzoek voldaan heeft, zodat ik het betreffende woord ook heb weggepoetst. Zand erover.]
Poppink schreef:
di 16 nov, 2021 19:02
Bovendien - dat vind ik - gaat iedereen hier correct met elkaar om
Vergeet je nu niet precies de groep waar het hier om gaat?
Na zoeken in het Pathmos in Enschede uiteindelijk terecht gekomen in de buurt Plein West-Indië.

https://www.google.nl/maps/@52.2285187, ... 6?hl=nl-nl

70EC55AE-0BBA-4769-828B-B2FF7BCDEDD4.jpeg
Aan het eind staat de oude West-Indië school, waarvan hier nog een oude tekening:
3080BE82-E912-4432-BB5E-8CE48A0A712D.jpeg
3080BE82-E912-4432-BB5E-8CE48A0A712D.jpeg (35.02 KiB) 1016 keer bekeken
Martin E. van Doornik schreef:
di 16 nov, 2021 17:00
Nu is de buurt totaal vermoslimsd.
Wij kwamen een aantal jaar geleden, zonder enige vorm van vliegschaamte overigens, in een ander werelddeel, waar we onderstaand plaatje zagen hangen.
239CE433-764C-47A8-AA0A-FFFE3605C573.png

Op het plein waar het Café gesitueerd was, kon men zich vermaken met felgekleurde oerhollandse fietsen.
F61FB2A9-4E36-4A5B-B2D4-E3E015749D43.png

Sinds het vertrek van de Hollanders en het daarmee verdwijnen van de koloniale onderdukking is de buurt daar totaal “vermoslimsd”.
844068BA-DDB9-4B2F-B020-DEDA3BCA629B.png

Maar wat een hartelijkheid. Geen haatdragende gevoelens naar een nazaat van de voormalige kolonisator (mijn vrouw) en naar een nazaat van een voormalig medestander van de kolonisator (mijn vader was een KNIL-Ambonees).

“Pak, pak, kami boleh bikin photo dengan istri dan anak-laki nya pak?”

Ofwel, meneer, meneer, mogen we een foto maken met uw vrouw en uw zoon?

Vrolijk lachend ging de hele kliek op de kiek. Ik mocht er niet bij op, ik was niet blank genoeg.
Over discriminatie gesproken :wink:

(Zelfs mijn familie daar in Jakarta is totaal “vermoslimsd”, mijn familie op Ambon is eeuwen geleden bekeerd en zijn Christenen, wij ook. En toch zijn we allemaal één familie en gelukkig en blij met elkaar).

En nu weer terug naar het Raadplaatje….
Geloof....
Wat een lastig onderwerp.
Allemaal lange tenen.
Poppink vindt dat artikel 23 waarin het bijzonder onderwijs geregeld is, geschrapt moet worden.
Alle kinderen bij elkaar in een school.
Samen opgroeiend krijgen we begrip voor elkaar, sterker nog, vallen de verschillen weg.
Hoeft bijvoorbeeld de Joodse school in Amsterdam niet meer te bestaan en hoeven daar geen hekken meer omheen en kan de permanente bewaking door de Marechaussee naar huis.
Gewoon een openbare school van maken, net als alle christelijke en moslim scholen.
Integreren noemen ze dat. Samen leven.

O ja, terug naar het raadplaatje.
Edwin* de beurt is aan jou!
Hier dan het volgende plaatje:

09C2DC68-42A4-47B3-9837-687DE29B9BF9.jpeg
Boeiende landschappen ! :wink:
Snel doorspoelen dus.

Watermolen, Rijssen
https://maps.app.goo.gl/EGNoYSH8PtVUjFwP7
nicolevelo schreef:
di 16 nov, 2021 21:22
Boeiende landschappen ! :wink:
Haha ja… die zijn buiten Rijssen gelukkig weer wel te vinden :D
willem.m schreef:
di 16 nov, 2021 21:29
Snel doorspoelen dus.

Watermolen, Rijssen
https://maps.app.goo.gl/EGNoYSH8PtVUjFwP7
Snel doorfietsen dus.

Klopt willem.m, jij bent.

(Ik vraag me toch af hoe je dit weer zo gevonden hebt).
Edwin* schreef:
di 16 nov, 2021 22:29
... (Ik vraag me toch af hoe je dit weer zo gevonden hebt).
Ik kreeg een anonieme tip dat de locatie op 119 km rijssen van de Martinitoren zou zijn. (Oef, wat een slechte grap... 🤭)

Morgenvroeg volgt een nieuwe raadplaat.
Met Lens of Bing waarschijnlijk eenvoudig te vinden, maar omdat we dat volgens ongeschreven regel 45 lid 3 niet meer gebruiken, plaats ik 'm toch:

Capture.JPG
Diepenheim.

De volgende:
51a.png
Volgens de ongeschreven regels (artkel 34, lid C) mag je pas de volgende plaatsen als de oplossing is goedgekeurd.
Ik wacht nog even de reactie van willem.m af.
dunlop schreef:
di 16 nov, 2021 18:52
Poppink schreef:Anderzijds moet ik je opmerking over Urk bestrijden
Je hebt gelijk. Ik drukte me erg slordig uit.
Maar dat een opmerking als deze kan op dit forum, verbaast me wel.
Martin E. van Doornik schreef: Nu is de buurt totaal vermoslimsd
Ik heb werkelijk niemand voor het hoofd willen stoten. Die wijken in Amsterdam-West heb ik, voor ik de raadselfoto heb genomen, voor het laatst in 1970 bezocht. Wat is er nu een hoop veranderd. De gewone Amsterdammers, die daar zich hebben gevestigd waren, veelal afkomstig van de oude gesaneerde Ciske de Rat-wijken, zijn nu weer weggegaan. Van arbeidersgezinnen tot ambtenaren van de jaren vijftig, dat soort mensen. Ik werd bij een gezin in de Frederik van Dorpstraat ondergebracht, aangezien m'n Blaricumse ouders me vanwege hun kapperszaak niet dagelijks naar school in Amsterdam konden brengen of ophalen, al stond de bushalte pal voor de deur. De bus ging rechtstreeks naar de halte bij het Tropenmuseum, dan per tram verder. Een groot gezin met vijf kinderen. Foto als illustratie bijgaand, niet dat gezin. Maar één foto houdt mijn herinnering in dat rijtjeshuis levend. Ik waste me in een zogenaamde lavet waar ook de kleren werden gewassen. Op de bewuste dag in maart 2012 heb ik daar op de deurbel gedrukt en er verscheen een Turkse meneer. Hij begreep mijn uitleg gelukkig wel dat ik vroeger hier als klein kind heb gewoond. Het is bij deze volksverschuivingen louter een constatering, meer niet.
Een voorbeeld: "Die boerderij staat nu door de oprukkende bedrijventerreinen in een verlelijkte omgeving." Dat onderstreepte woord heb ik niet bedacht, maar het is verdraaid lastig om de geschikte woorden te vinden.
Gezin jaren 50.jpg
Vos schreef:
wo 17 nov, 2021 09:57
Diepenheim.
Klopt. Hoe heb je de locatie gevonden, als ik vragen mag?

De volgende:
Wild guess: op de Hoog Buurlose heide?