Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [color=red]Reisverzekering, fietsverpakking en reparatieset[ - Forum Wereldfietser

[color=red]Reisverzekering, fietsverpakking en reparatieset[

Dit jaar gaan we voor het eerst op fietsvakantie. Met de kerst naar Marokko.Daarom heb ik een aantal vragen aan jullie, de ervaren wereldfietsers.

Gunstige reisverzekering?[/b]
Welke reisverzekering is het gunstigst voor fietsers? Mijn huidige verzekering dekt slechts 650,- bij verlies van twee fietsen!

Fietsverpakking in het vliegtuig van Royal Air Maroc
Naar aanleiding van jullie site, verpakken we onze fietsen in bubbeltjesplastic. Stuur draaien we opzij, trappers eraf, banden slechts half opgepompt, sleutel in het slot zodat men de fiets voortgeduwt kan worden. Ben ik wat vergeten? En hoe beschermen we de dereilleurs het beste?
Ik neem aan dat de fietstassen meegaan als losse bagage en niet op de fiets. Is dat zo? Heeft iemand mischien ervaringen met Air Maroc?

Reparatieset
Welke zaken moeten er beslist mee in onze reparatieset?
Het gaat om twee hybride fietsen.



Voor een reisverzekering kun ja contact opnemen met de fietsvakantiewinkel. Die hebben reisverzekeringen speciaal voor fietsvakanties.

Verder, neem het gereedschap mee wat je in ieder geval nodig hebt. Hoe weet je dat? Door zelf aan de fiets te sleutelen. Doe het onderhoud eens een jaar zelf.
Voordelen:
  • Je weet welk gereedschap je nodig hebt.
    Je kent de fiets veel beter, weet welke zaken veel onderhoud behoeven.
    Je weet dat als er iets met je fiets misgaat dat je het bijna altijd zelf kan oplossen.
Het heeft volgens mij weinig zin gereedschap mee te brengen waarvan je niet weet hoe het werkt. Je moet dan toch op zoek naar hulp. Gereedschap dat je zelden of nooit gebruikt laat je ook thuis.

Neem in ieder geval mee (minimum):
  • Plaksetje (nieuwe solutie, plakkers, binnenbandje, bandenlichters, pomp)
    Inbussleutels (alle maten die je fiets bezit)
    Steeksleutels (meestal een 8 en 10)
    Kettingpons
    Kettingolie
    Stukje ketting (paar schakeltjes)
    Reserveboutjes (voor de dragers)
    Spaaksleutel
    Noodspaken
    Kabels voor derailleur en rem
    Tape
    Kabelbinders
In Marokko is een setje buitenbandjes misschien ook geen gek idee om mee te nemen, zeker 28 inch.
Zelf heb ik hier genoeg aan binnen Europa. Voor ernstiger zaken is er altijd wel iets te regelen. Verder moet je je eigen fiets kennen. Heb je bijvoorbeeld hydraulische remmen, dan heb je natuurlijk niks aan een kabeltje.