Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1093 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34021 berichten
De Provence zou inderdaad wat beter aansluiten bij de fietsvakantie(s) van Vos en Hond waarvan we regelmatig foto's voorbij zien komen.
Leon schreef:
ma 03 jan, 2022 20:09
Grandonneur schreef:
ma 03 jan, 2022 18:34
Wat hebben ze daar nou weer met die boom gedaan :cry:. Ziet er toch niet uit.
Dat heet kandelaberen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kandelaberen
Sommige soorten kunnen juist goed tegen. Knotwilgen bijvoorbeeld.
In Frankrijk heb ik veel gekandelaberde bomen gezien, vaak om een doorgaande of belangrijke straat "netjes te maken". Bijvoorbeeld hier op deze foto eronder, die ik in maart 2003 in de buurt van Bourges heb genomen. Waar precies weet ik niet meer, in ieder geval met het departementnummer 18 op de Franse kentekenplaten. De auto op de voorgrond heb ik gehuurd op aéroport Charles de Gaulle.
imm024.jpg
Ik heb gezocht op Google afbeeldingen met "petit églises de Provence", maar ook vele andere zuidelijke departementen. Moeilijke zoekpoging!
willem.m schreef:
ma 03 jan, 2022 20:13
Het ziet er Zuid-Frans uit. Ergens in de Aquitaine, Midi-Pyrenees of Languedoc-Roussillon misschien? Zo ja, dan beperken we het zoekgebied in één keer tot slechts een kwart van Frankrijk.
De Middellandse zee is niet ver weg.
Ik beperk mijn zoekgebied tot Spanje, Gibraltar, Andorra, het zuiden van Frankrijk, Monaco, Italië, Malta, San Marino, het Vaticaan, Slovenië, Kroatië, Montenegro, Albanië, Bosnië en Herzegovina, Griekenland, Turkije, Cyprus, Syrië, Libanon, Israël, Palestina, Egypte, Libië, Tunesië, Algerije en Marokko.
Op Google gezocht met
“kleine Franse kerken vlakbij Middellandse zee”, vertaald:
“petites églises française près de la mer Méditerranée”
geen enkel resultaat.
Zo'n klein kerkje met hele zware steunberen zou toch moeten opvallen. Moeilijk te zien is er een klein plat klokkentorentje boven de geveltop.
Ik ga nu in de tuin werken, want morgenvroeg moet de groene kliko aan de straat.
Grandonneur schreef:
di 04 jan, 2022 11:22
Ik beperk mijn zoekgebied tot Spanje, Gibraltar, Andorra, het zuiden van Frankrijk, Monaco, Italië, Malta, San Marino, het Vaticaan, Slovenië, Kroatië, Montenegro, Albanië, Bosnië en Herzegovina, Griekenland, Turkije, Cyprus, Syrië, Libanon, Israël, Palestina, Egypte, Libië, Tunesië, Algerije en Marokko.
Il Vaticano ligt niet aan zee.... :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
di 04 jan, 2022 14:25
Grandonneur schreef:
di 04 jan, 2022 11:22
Ik beperk mijn zoekgebied tot Spanje, Gibraltar, Andorra, het zuiden van Frankrijk, Monaco, Italië, Malta, San Marino, het Vaticaan, Slovenië, Kroatië, Montenegro, Albanië, Bosnië en Herzegovina, Griekenland, Turkije, Cyprus, Syrië, Libanon, Israël, Palestina, Egypte, Libië, Tunesië, Algerije en Marokko.
Il Vaticano ligt niet aan zee.... :wink:
Let op: "niet ver weg [van de zee]" is niet hetzelfde als "aan zee".

Vos schreef:
ma 03 jan, 2022 22:56
De Middellandse zee is niet ver weg.
Vaticaanstad ligt op 22km van zee en dat lijkt me binnen de marge van de aanwijzing van Vos. Net als San Marino, dat op 10km afstand van de zee ligt. Maar genoeg geneuzel, want deze kerkstijl zul je daar niet tegenkomen.

Ik heb vanochtend 15 minuten lang de kuststrook van Lloret de Mar tot Menton aan de Italiaanse grens op kerken afgezocht, maar zonder resultaat. Ik vond de kerkjes aan de Costa Brava er nog het meest op lijken.
Ik heb eerst gezocht op "kerk provence" zie mijn eerdere post. Heb daarna ook vergelijkbare zoekopdrachten als die van Martin gedaan.
Gezien de reactie van Vos op de post van willem.m maar verder gegaan langs de Franse kust.
Eerstvolgende zoekopdracht "kerk languedoc roussillon" was raak:
https://www.google.nl/maps/@43.448122,3 ... 384!8i8192
Église de Sainte Cécile de Loupian
Goed gevonden, JanH. De aanhouder wint! Ik heb vanmorgen ook kerken in de buurt van dat etang bekeken, maar blijkbaar niet fijnmazig genoeg of niet goed opgelet.
Correct. De kerk is zo'n 1000 jaar oud kan ik me herinneren van het informatiebordje. Toch wel indrukwekkend.
We blijven in het buitenland. Nieuwe opgave:
4B3DD08C-CF4E-4372-9DF9-11FBB3749032.jpeg
Ik had al verwacht dat deze niet moeilijk zou zijn maar vond het een mooi plaatje om te delen. :lol:

Tovenaar mag.
Degene die het eerst het juiste nummer meldt mag de volgende plaatsen. Locatie staat niet op streetview, wel op Mapillary (maar dan nog zonder bordjes).
welknummer.jpg
Ik zie boven de witte sticker op die grijze buis een ja-knikker staan. Is het ten noorden van Emlichheim of bij Twist? Dat olieveld maakt deel uit het Schoonebekerveld. Ik heb de kaart van het informatiebord "rechtgezet" maar het wegenpatroon kon ik op Google Maps niet vinden. Rechts lijkt een meertje te liggen.
Links boven de trappers staat een waterput of wegkapelletje met pannendakje erboven in Twentse stijl, maar die stijl komt ook in het aangrenzende Duitse gebied voor.
welknummerdetail.jpg
Hier: https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... 96902&z=17

Links is Coevorden, daarboven Dalen, rechts het Bargerveen, in het midden naar beneden Emlichheim.

Edit: nummer is 94.
Aan namen heb ik niks, rugnummers moet ik hebben :wink:
De locatie van Jan is correct, volgende is weer voor hem.
IMG_20220104_201109.jpg
Na wat zoeken kwam ik bij een plaatje op deze site dat me naar de juiste regio bracht.
https://www.grafschaft-bentheim.de/mag ... tikel=6563

Nieuwe opgave.
F4CD6A75-F09B-4CC6-A40C-C937F3F490C8.jpeg
het fietspad langs camping Robersum ( Vierhuizen) brengt naar dit bruggetje richting Ursem.
het bruggetje heet Zuidema s klap

Ik zie dat jij via de Kanaalstraat bent gekomen

https://www.google.com/maps/place/Zuide ... d6.3206364
Helemaal goed. Mijn fiets staat aan de andere kant. Ik was aan het kijken of ik nog over de brug kon met de fiets. Nee dus. :(

Jij mag.