Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorjaarsweekend 11-13 mei Giethoorn - Forum Wereldfietser

Voorjaarsweekend 11-13 mei Giethoorn

Voorjaarsweekend 11/13 mei Giethoorn

Een weekend kamperen met de Wereldfietser, deze keer in Giethoorn waar we kunnen genieten van de natuur en van de unieke gebieden De Weerribben en De Wieden.
In deze stille wereld, gevormd door de natuur en mensenhanden, is veel te beleven. Je ziet er alle schakeringen in de ontwikkeling van open water tot moerasbos. Oprukkende oeverbegroeiing en dichtgroeiend water, drijftillen, rietlanden en voedselarm grasland.
Typische moerasbewoners zoals vogels, vissen, zoogdieren, reptielen en insecten, vinden een plek in de gevarieerde begroeiing en de bijzondere plantenwereld.

Wanneer
Van vrijdagmiddag 11 mei tot zondagavond 13 mei. We verwachten de eerste Wereldfietsers vanaf vrijdagmiddag. Vrijdagavond hebben we niet echt een programma; iedereen zet gewoon lekker zijn tentje op, maakt kennis met nieuwe gezichten en herkent oude bekenden onder de Wereldfietsers. Als je alleen op zaterdag of zondag wilt komen ben je uiteraard ook van harte welkom.

Waar
Camping d' Hof
Binnenpad 137
8355 BW Giethoorn
http://www.campingdehof.nl/
Midden in het dorp Giethoorn gelegen.

Zaterdag fietstocht
Rond een uur of 10.00: liefhebbers verzamelen, je kan meefietsen met Jim van den Berg, die in de prachtige omgeving een fietstocht heeft uitgezet. Natuurlijk is iedereen vrij zijn eigen gang te gaan en zelf een stukje te gaan fietsen. Veel leden kiezen ervoor om op zaterdag van huis naar de camping te fietsen en 's zondags weer terug te fietsen. In de loop van de zaterdagmiddag verwachten we iedereen weer terug op de camping. Voor liefhebbers van Chinees eten: we zullen koppen tellen van diegenen die gezamenlijk Chinees willen eten. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen potje koken.

Zaterdagavond
De zaterdagavond geldt als het hoogtepunt van het weekend: na de gezamenlijke maaltijd (en de afwas natuurlijk) komen de laptop en de beamer tevoorschijn. We hebben nu twee dialezingen over een fietstochten in de wereld, te Afrika en Chili of Cuba.
We vinden het erg leuk als (nog) onbekende leden ook een dialezing geven, dus heb je een mooie powerpoint-presentatie, schroom niet je ook aan te melden bij jimvandenberg@jimvandenberg.nl! Na de dialezingen worden er nog tot in de kleine uurtjes sterke fietsverhalen uitgewisseld.

Zondag: 10.00 uur ledenvergadering
Zondagochtend krijgt iedereen ruim de tijd uit te slapen van de vermoeiende avond daarvoor. Enkele fietsers met grootse plannen voor de dag gaan er waarschijnlijk vroeg vandoor. Maar velen blijven nog wat langer plakken en schuiven om 10.00 uur aan bij de ledenvergadering. Hopelijk gewoon buiten op het grasveld in de stralende zon, maar eventueel kunnen we ook naar binnen vluchten.

Kosten
Campingkosten voor eigen rekening: € 5,00 per persoon per nacht. Ook eten/drinken zijn voor eigen rekening. Verder zijn er trekkershutten aanwezig, daarvoor kan je contact opnemen met de campinghouder.

Meer informatie bij Jim van den Berg 010-2763658 of jimvandenberg@jimvandenberg.nl

Ik heb gehoord dat kokkin Inge misschien wel weer een voortreffelijke maaltijd wil gaan maken! Des te meer reden om naar het prachtige Giethoorn te komen op dit voorjaarsweekend!

Groet,
Freek

Graag wil ik wat lekkers neerzetten voor mijn fiets bikkels! Ik heb echter geen tijd voor het voorbereiden en geen auto meer dus het zal allemaal in Giethoorn uit de hoge hoed moeten komen. Het zal toch wel lekker worden hoor maar het echte eetfestijn zal op zich laten wachten tot het najaars weekend.

Tot snel!

Inge

Wie komen er nog a.s. weekend naar Giethoorn? Zoals je weet zijn de weekenden van de Wereldfietser zonder uitzondering altijd geslaagd!! Dus komen hoor, er is plek genoeg, geen probleem als je je niet hebt gemeld.

De ledenvergadering is trouwens zondag om 10.00 uur !

seeya
jim

Jim,
Ga je nog een show geven in Giethoorn?

jimvdberg schreef:Wie komen er nog a.s. weekend naar Giethoorn? Zoals je weet zijn de weekenden van de Wereldfietser zonder uitzondering altijd geslaagd!! Dus komen hoor, er is plek genoeg, geen probleem als je je niet hebt gemeld.

De ledenvergadering is trouwens zondag om 10.00 uur !

seeya
jim
Ik zit nog steeds te twijfelen, niet alleen het weer maar ook de NS werkt niet mee.

groetjes,
Frank

Ha die Frank,

Railpro, het bedrijf dat dat verantwoordelijk is voor het onderhoud aan de sporen, zit de Wereldfietser vaker dwars.
Je bent nu even meer tijd kwijt, maar je kunt vanaf Amsterdam-Zuid met de trein naar Deventer en daar stap je over op een trein naar Zwolle.

Weer of geen weer, ik ga toch nu toch maar alsnog naar Giethoorn, naar het kampeerweekend van de Wereldfietser. Wie maakt nog meer op het laaste moment de juiste beslissing?

Hallo Bert,
bert sitters schreef:Weer of geen weer, ik ga toch nu toch maar alsnog naar Giethoorn, naar het kampeerweekend van de Wereldfietser. Wie maakt nog meer op het laaste moment de juiste beslissing?
Net als jij ben ik toch geweest en heb er geen spijt van gehad. Het was een gezellig weekend en de fietstocht op zaterdag was toch goed te doen. Het regende maar een paar keer kort en de route ging door een prachtig gebied. Ook het eten was weer prima verzorgt door Inge, de eerste keer dat ik asperges tijdens het kamperen heb gegeten. Petje af, ook voor de andere mensen die het weekend hebben georganiseerd. Jullie allen bedankt.

Groetjes,
Frank