Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1129 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34274 berichten
aha dus toch! iedereen fietste toen langs de loire. En kastelen daar hebben ook van die barokke liflafrandjes.

Is het langs de loire?

Ik weet niet meer helemaal hoe Sully-sur-loire er toen bij lag?
Als 'allignements' je iets zegt ben je al aardig dicht in de buurt.

EDIT
Maar ik niet, want aardig verdwaald, het is ver van Carnac.
Dan maar september 1940 om warm te worden.
Poppink schreef:
zo 06 feb, 2022 22:10
Als 'allignements' je iets zegt ben je al aardig dicht in de buurt.
nee dat zegt me niks, maar ik moet waarschijnlijk morgen in m'n koffiepauze een lijn trekken vanaf sully-sur-loire in de richting van je raadplaat en dan heb ik 'em.

Een skijken of dat lukt.
Poppink schreef:
zo 06 feb, 2022 20:42

20 juli 1976 om precies te zijn.
Toen zat Wim Dussel in Berea KY.
Poppink schreef:
zo 06 feb, 2022 17:40
Martin E. van Doornik schreef:
zo 06 feb, 2022 16:52
Ik was op schoolreis in 1965, onze klas ging met de fietsen van station Maassluis (fietsen eerst vanuit Amsterdam CS gestuurd) naar het Nivon-huis in Oostvoorne. Op een van de fietstochten hebben wij de kerk van Brielle bezocht.
Wat heb je een enorm goed geheugen!
En dat je er steeds uit kunt tappen.
Ongelofelijk (uhm... fout in dit kader)
Staat gewoon in m'n fotoplakboek genoteerd. Ik was 14 jaar oud toen ik die foto nam. Ik was op m'n school in Amsterdam de eerste leerling die al over een fototoestel beschikte. Een Agfa Click II. Ik heb hem nog steeds.

Het is juist het 6x6 negatief (met dat uitzicht op Brielle), dat ik onlangs heb gescand met een zelfgemaakte flatbedscanner. Gewone flatbedscanners voor 24x36 kleinbeeld zijn wel op de markt verkrijgbaar, maar 6x6 lijkt in de verdomhoek te zijn weggestopt. En dan op de computer in positief omschakelen, en dan voilà!
Poppink schreef:
zo 06 feb, 2022 22:10
Als 'allignements' je iets zegt ben je al aardig dicht in de buurt.

EDIT
Maar ik niet, want aardig verdwaald, het is ver van Carnac.
Dan maar september 1940 om warm te worden.
Dit zegt mij niets: allignements, september 1940.
Wat wel hielp was zoeken op: "frankrijk kasteel rivier". Dat bracht vrijwel direct de oplossing: https://zonnigzuidfrankrijk.nl/aquitain ... van-losse/
Hier: https://www.google.nl/maps/@45.0298292, ... 704!8i4352

Ben benieuwd naar de uitleg van de hints.

O ja, Wim Dussel zat toentertijd een paar dagen in Berea KY om te genezen van knieklachten. op 23 juli werd hij weer opgepikt door zijn groep en de 24e zat hij weer op de fiets.
Uiteraard goed JanH.
Alignements was bedoeld als hint, maar ik vergiste mij.
De Alignements zijn prehistorische Asterix & Obleix keien (menhirs) die bij Carnac in de rij zijn gezet.
Ze hebben daar ook hunnebedden.
Maar goed, dat was fout, goed fout dus.
De tweede aanwijzing was september 1940, 12 september 1940 om precies te zijn.
Het kasteel ligt niet ver van de grotten van Lascaux, ook prehistorie.
Die kunstwerken zijn uit het paleolithicum en het scheelt niet alleen qua afstand tussen Carnac en Lascaux maar er zitten ook een slordige 5- tot 10.000 jaar verschil tussen.

En voor alle duidelijkheid: Wim Dussel is niet wie je denkt dat hij was, want hij was vanaf 1970 de conciërge van Selwerd 3. :wink:
Bedankt voor deze uitleg. Blijft nog wel de vraag wat de conciërge van Selwerd 3 op 20 juli 1976 deed.

Nieuwe opgave:
Knipselm2.JPG
Ik zie vestingwerken (van Vauban?) maar Frankrijk blijft voor mij een verdraaid moeilijk land om te zoeken.
Ik gok op Neuf-Brisach. Die heeft zo'n prachtige ster maar zonder water (vergelijk Naarden). Maar Longwy kan misschien ook.
Ik gok op La Citadelle de Montmedy. Vaak geweest. Kan niet de exacte locatie van de foto vinden.

https://maps.app.goo.gl/88GWzdRohgvEvtuh7

edit: screenshot Google maps toegevoegd
Screenshot_2022-02-07-18-25-52-954_com.google.android.apps.maps.jpg
Helemaal goed hoor.
Malmédy is eerder langsgekomen in dit topic: viewtopic.php?f=23&t=7669&hilit=montm%C ... 00#p333678

Jij bent.
Op weg naar de molen om meel te halen, onder andere bio-Lemaire. Maar welke molen?
IMG_20211008_122907.jpg
Het ziet er wel een beetje uit als een fietspad langs de Grift waar ik een paar jaar terug reed. Dus dan is mijn antwoord molen de Vlijt, Wageningen.
Helemaal goed! Water en molen.
A leuk! Zonder opzoek kan het soms ook. Ik was niet eens héél zeker bij deze.

Gelijk door met een volgende plaat:

C0D3E6EA-8507-4F9C-83FE-013DB714C595.jpeg
Vogelwijk in Den Haag? Hoek Laan van Poot/Kwartellaan.
Vughterweg Den Bosch?
Heel goed tovenaar. Rechts van de foto zijn de duinen en er is een opgang richting strand. Een mooi en rustig stukje stad.
M'n tante woonde er om de hoek dus het kwam me bekend voor. :)
Volgende:
IMG_20220207_203825.jpg