Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1143 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Jullie geduld wordt met het plaatsen van dit raad plaatje eindelijk beloond!
Aber kein Straßeview....

Sportplatz.jpg
Tip: is aan een drukke doorgaande weg met een fietspad aan één kant.
Hierbij hetzelfde huis in z'n geheel. Vind ik wel erg mooi, die Duitse architectuur.
De H op de auto is van Hannover, maar dit is hier niet het geval.

DSC01048-bew.jpg
Deze weg wordt niet "blauw opgelicht" wanneer je op Google satelliet het oranje poppetje daarnaartoe sleept. Maar scroll met de muis zover om de satelliet te vergroten dan kantelt het beeld automatisch tot Streetview! En dan is dat huis wel te zien.
Als ik die foto zie dan doet me dat denken aan de Baader-Meinhof tijden toen ik als student liftend naar Gotland ging.
Bij de grens bij Bunde stonden ze me op te wachten met UZI's o.i.d. om de schouder.
Heel bedreigend.
Mijn geestesoog ziet bij die foto ongeveer de grensovergang bij Nieuweschans.
Dat komt puur door de aanblik van dat huis.
Het sportveld ernaast klopt niet.
Het huis staat in Weener, zie viewtopic.php?t=10537 🕵
Bunderstrasse 2?
Huis is net niet te zien op Mapillary
https://www.mapillary.com/app/?pKey=341443474142828

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
wo 23 feb, 2022 22:48
Deze weg wordt niet "blauw opgelicht" wanneer je op Google satelliet het oranje poppetje daarnaartoe sleept. Maar scroll met de muis zover om de satelliet te vergroten dan kantelt het beeld automatisch tot Streetview! En dan is dat huis wel te zien.
Ja, wat vreemd. Ik kreeg het eerst niet voor elkaar, het werkte nadat ik was overgeschakeld naar de "wereldbolweergave".
https://www.google.nl/maps/@53.1676142, ... 6656?hl=nl
Poppink schreef:
do 24 feb, 2022 00:20
Als ik die foto zie dan doet me dat denken aan de Baader-Meinhof tijden toen ik als student liftend naar Gotland ging.
Bij de grens bij Bunde stonden ze me op te wachten met UZI's o.i.d. om de schouder.
Heel bedreigend.
Nou, al fietsend door Duitsland zag ik wel iedere tien minuten een Polizei-wagen met zwaailichten voorbij rijden. Er werd een groene Flixbus met Poolse kentekenplaten staande gehouden, iedereen uitstappen, bagage doorzoeken. Vergeleken met onze slappe politie weet Duitsland wel goed wat handhaven is. Deze foto maakte ik met een telelens.
DSC01054-bew.jpg
De tovenaar heeft het raad plaatje goed opgelost! Als jullie vanuit Nieuweschans Duitsland binnen fietsen, komen jullie hier toch langs. Wij hebben thuis geen voorraad thee meer van het merk Bünting Tee, dé "Havanna" onder de theesoorten. Nooit andere merken. Daarom de trein naar Nieuweschans genomen en verder gefietst, het was toch een fraaie zonnige dag, maar wel veel wind. Over het bekende witte bruggetje op de grens gegaan. Vandaar dat ik die dag m'n groene Karrimor-tas mee had. Ook nog twee heerlijke Duitse broden gekocht. In Duitse winkels en supermarkten is wel een FPP-2 masker verplicht!
De volgende is voor jou.
DSC01051-bew.jpg
Plaatje van eergisteren, exacte locatie graag
wateroverlast.jpg
Poldermolen, gemaal of stuw? Best hoog water zo te zien. Links lijkt een vistrap te zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 10:21
Poldermolen, gemaal of stuw? Best hoog water zo te zien. Links lijkt een vistrap te zijn.
Stuw, ik heb geen verstand van vistrappen, zou best kunnen. Ik heb het water zelden zo hoog gezien als deze week.
Ik was eergisteren bij de Drentse Hoofdvaart.
Het water liep daar over de sluisdeuren.
Nog nooit eerder gezien. (door mij althans)
Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 09:31
.. Deze foto maakte ik met een telelens.
DSC01054-bew.jpg
Knap lullig voor die mensen om zo langs de kant van de weg gezet te worden.
De tovenaar schreef:
do 24 feb, 2022 09:42
Plaatje van eergisteren, exacte locatie graag
wateroverlast.jpg
Brug over het valleikanaal in de Asschatterweg Leusden?!
👍 Dat is correct! Om precies te zijn op de stuw Asschat, maar Asschatterweg reken ik goed. Beurt aan Katermeister.

Iets verder stroomopwaarts had je meer aan een waterfiets, het fietspad langs het kanaal was helemaal overstroomd 🏊‍♀️
IMG_20220224_112309.jpg
Jeuj!

Ok, nog een waterfietsplaatje, ook van afgelopen weekend:
IMG-20220221-WA0002.jpg
De tovenaar schreef:
do 24 feb, 2022 13:03
... Iets verder stroomopwaarts had je meer aan een waterfiets, het fietspad langs het kanaal was helemaal overstroomd 🏊‍♀️
Nu lachen we er nog om. Maar stel je voor wat er met ons vlakke landje zou gebeuren als hackers de gemalen on hold zetten - een niet ondenkbaar scenario. Dan is het hek van de dam.
Katermeister schreef:
do 24 feb, 2022 14:12
Jeuj!

Ok, nog een waterfietsplaatje, ook van afgelopen weekend: IMG-20220221-WA0002.jpg
Ken het niet maar heb idee van al die diepen die bij Roden in de buurt liggen. Google zegt groote diep, lieversche, oostervoortsche, oude, etc. Moeten we het daar ergens zoeken?
Grandonneur schreef:
do 24 feb, 2022 18:41
Katermeister schreef:
do 24 feb, 2022 14:12
Jeuj!

Ok, nog een waterfietsplaatje, ook van afgelopen weekend: IMG-20220221-WA0002.jpg
Ken het niet maar heb idee van al die diepen die bij Roden in de buurt liggen. Google zegt groote diep, lieversche, oostervoortsche, oude, etc. Moeten we het daar ergens zoeken?
Nope, midden van het land, niet eens zover bij het vorige raadplaatje vandaan...
willem.m schreef:
do 24 feb, 2022 16:30
Maar stel je voor wat er met ons vlakke landje zou gebeuren als hackers de gemalen on hold zetten - een niet ondenkbaar scenario. Dan is het hek van de dam.
Dan maar de stekker eruit trekken en de gemalen manueel bedienen kan toch ook wel?
En poldermolens hebben ook geen stroom of computers nodig, die kunnen er wel wat van!
https://www.youtube.com/watch?v=RxE9m-k90jA