Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1144 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Katermeister schreef:
do 24 feb, 2022 18:46
Nope, midden van het land, niet eens zover bij het vorige raadplaatje vandaan...
Barneveldse beek, lunterse, esvelder, gooswilligen, hoevelakense, voorthuizer, modder, ... :roll:
Nog even terugkomend op mijn fietstochtje van gisteren. Ik zag niet alleen hier en daar veel water liggen, maar ook veel omgewaaide bomen of afgebroken takken. Ik fietste door boomrijke omgevingen en ik kan vertellen dat dit geen pretje was. Overal houtsnippers en kleine takjes op het fietspad. Mijn banden stuiterden ervan. Of tussendoor slalommen. Hier en daar waren werklieden met gele helmen en oranje hesjes met kettingzagen aan het werk om de rommel op te ruimen. Op de terugweg erg harde tegenwind: het kostte me een uur om van Weener naar station Bad Nieuweschans te fietsen en nog met pijn in mijn hart nahijgend de trein op tijd gehaald, anders nog een uur wachten op dit tochtgat.
Grandonneur schreef:
do 24 feb, 2022 18:44
zo'n plek bijvoorbeeld?

https://www.google.nl/maps/place/Oude+D ... 9622?hl=nl
Denk van niet, voor die dichte boom zie ik een groen ding staan met een zonnepaneel en die is op de bovenstaande link niet te vinden. Links staat een soort van een schuif naar een sloot.
Katermeister schreef:
do 24 feb, 2022 18:46
Nope, midden van het land, niet eens zover bij het vorige raadplaatje vandaan...
Ah, een nieuwe deelnemer aan dit spel, welkom!

Hier misschien?
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... 6851?hl=nl
De Lunternse Beek bij Scherpenzeel met het zicht stroomopwaarts naar de stuw.

Streetview van de stuw van de andere kant (stroomafwaarts):
https://www.google.nl/maps/@52.0694965, ... 6656?hl=nl

Edit: typo hersteld.
Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 09:31
... Vergeleken met onze slappe politie weet Duitsland wel goed wat handhaven is. ...
🤔🤔🤔
Waar baseer je dit op?
Ik zat gisteravond laat in de trein en ik vond dat onze politie doortastend optrad bij een vervelende situatie.
JanH schreef:
do 24 feb, 2022 19:33
Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 09:31
... Vergeleken met onze slappe politie weet Duitsland wel goed wat handhaven is. ...
🤔🤔🤔
Waar baseer je dit op?
Ik zat gisteravond laat in de trein en ik vond dat onze politie doortastend optrad bij een vervelende situatie.
Ik dacht voornamelijk hierbij aan diefstallen van e-bikes die daarna vervoerd in bestelwagens richting de grens verdwijnen.
Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 19:48
JanH schreef:
do 24 feb, 2022 19:33
Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 09:31
... Vergeleken met onze slappe politie weet Duitsland wel goed wat handhaven is. ...
🤔🤔🤔
Waar baseer je dit op?
Ik zat gisteravond laat in de trein en ik vond dat onze politie doortastend optrad bij een vervelende situatie.
Ik dacht voornamelijk hierbij aan diefstallen van e-bikes die daarna vervoerd in bestelwagens richting de grens verdwijnen.
Dus daar dacht je aan toen je een bus met Pools kenteken zag. 🤔 Zullen we dit topic s.v.p vrij houden van zulke vooroordelen die niet op feiten zijn gebaseerd? Het is hier geen Facebook of Twitter.

Martin E. van Doornik schreef:
do 24 feb, 2022 09:31
Poppink schreef:
do 24 feb, 2022 00:20
Als ik die foto zie dan doet me dat denken aan de Baader-Meinhof tijden toen ik als student liftend naar Gotland ging.
Bij de grens bij Bunde stonden ze me op te wachten met UZI's o.i.d. om de schouder.
Heel bedreigend.
Nou, al fietsend door Duitsland zag ik wel iedere tien minuten een Polizei-wagen met zwaailichten voorbij rijden. Er werd een groene Flixbus met Poolse kentekenplaten staande gehouden, iedereen uitstappen, bagage doorzoeken. Vergeleken met onze slappe politie weet Duitsland wel goed wat handhaven is. Deze foto maakte ik met een telelens.
DSC01054-bew.jpg
JanH schreef:
do 24 feb, 2022 19:29
Katermeister schreef:
do 24 feb, 2022 18:46
Nope, midden van het land, niet eens zover bij het vorige raadplaatje vandaan...
Ah, een nieuwe deelnemer aan dit spel, welkom!
Dank! :D

[/quote]
Hier misschien?
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... 6851?hl=nl
De Lunternse Beek bij Scherpenzeel met het zicht stroomopwaarts naar de stuw.

Streetview van de stuw van de andere kant (stroomafwaarts):
https://www.google.nl/maps/@52.0694965, ... 6656?hl=nl

Edit: typo hersteld.
[/quote]

Stroomafwaarts een stuw: check. Lunterense beek: nee helaas, Grandonneur zat met zijn opsomming wel héél snel aan de juiste beek.
Ik heb het je te makkelijk gemaakt volgens mij :wink: helemaal correct! Fiets daar met regelmaat tussen huis en schoonfamilie verderop aan de landweg, maar afgelopen weekend dus even niet :lol:
Jan, jij bent!
Die verwijzing naar de reactie van Grandonneur maakte het wel gemakkelijker.

Nieuwe opgave:
KnipselD.JPG
Neue Aufgabe mit eine Bruecke die das Dorf durchquert.
''dorp'' keuren we hier ook goed;


https://www.google.nl/maps/@51.8607744, ... 6000?hl=nl

links is duitsland, rechts is nederland.
Is goed. Grandonneur mag weer.

Verderop zie de bruecke waar Poppink het over heeft.
Ik meen dat links (Duitsland) en rechts (Nederland) een soort bejaardentehuis zit, verbonden met een brug en als het me goed herinner kun je naar binnengaan en in die verbinding wat drinken.
Misschien dat Dinxperlo kenners dat kunnen bevestigen?
Ik weet het niet. Ben ook niet een enorme dinxperlokenner.

Mijn opa was dat wel maar ik kan het al een tijdje niet meer aan hem vragen. Hij woonde er een paar kilometer vandaan. Mijn achternaam is een stuk bekender in die buurt dan waar ikzelf woon. Behalve woonachtig is hij ook nog wethouder in Dinxperlo geweest. Wie weet heeft hij ooit nog vanuit die functie te maken gehad met dat gebouw, geen idee hoe oud dat is. Ik ga het navragen in de familie.

Vroeger werd me verteld over een straat die half Duits half Nederlands was. Machtig vond ik dat. Ik vertelde dat dan aan vriendjes en die vonden het ook machtig. Het stomme is: jaren kwam ik daar vlakbij in de buurt, en werd me allicht weer verteld over die straat. Maar ik ben er nooit geweest. Vanuit het perspectief van de boerderij waar ik dan was bleef het altijd een abstract beeld voor me.

Dus dank voor het plaatje, punt gescoord met dank aan opa. ik zal vast zelf nog eens langs fietsen.

Tot zover de anekdote bij dit plaatje.
De volgende. Gekozen voor een watertje.

9A3C9B20-6B24-4D19-AE06-9BB98707402D.jpeg
Ha dat is vlot :)

Dat het plaatje door Willem geraden wordt is dan weer niet heel verrassend.
Tja, in mijn achtertuin... Ik fietste er woensdagmiddag nog. ☀️🚴‍♂️

Nieuwe opgave, alweer een watertje. Graag de naam van de rivier en de locatie binnen 1 km nauwkeurig. Ik geef vandaag geen aanwijzingen.

acc=2;doc=encoded=rnxwYEV0zcmrXKLww90H_shFrMjpsSHqRKAv7r9PFwKun5lPIsKsaw1ELDW9Cew.jpg
willem.m schreef:
vr 25 feb, 2022 07:43
Tja, in mijn achtertuin... Ik fietste er woensdagmiddag nog. ☀️🚴‍♂️
de foto is genomen woensdagmiddag rond 14:15. Was leuk geweest om je tegen te komen. Ik denk niet dat ik je tegengekomen ben :)