Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1147 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34141 berichten
Dat is natuurlijk goed. Jij bent.
Nieuwe opgave:
Knipsela.JPG
Omgeving Weerribben?
Dit is het einde van de Schipsloot in Roderwolde bij de molen Woldzicht.
JanvR
Martin kijkt daar geheid niet naar die sloot, geen wonder dat hij het niet wist. :lol:
Kon ik niet weten, ik ben er zeker 14 jaar niet geweest.... ben druk doende oude dia's aan het scannen.
Jan2855 schreef:
ma 28 feb, 2022 09:43
Dit is het einde van de Schipsloot in Roderwolde bij de molen Woldzicht.
JanvR
Helemaal goed. Herkende je het ?
Leon schreef: Martin kijkt daar geheid niet naar die sloot, geen wonder dat hij het niet wist. :lol:
Een volgende hint zou zijn geweest: achter mij staat een molen. :wink:

Jan2855 mag de volge de plaatsen.
Ja zeker herkende ik het. Als, die andere, fietsende (ex)molenaar herkende ik het direct. Het is trouwens ook het beginpunt van een prachtige wandeling door de natte natuur daar.

Volgende, misschien te gemakkelijke plaatje:
Raadplaatje.jpg
JanvR
Wel een zelfde stuk waterhuishouding, maar niet de goede locatie, Martin.
Er loopt een fietspad langs maar geen Streetview.
Interessante locatie overigens.
Er is sprake van een waterkering om de waterhoogte aan deze of gene zijde van de kering te beïnvloeden.
Gezien de aanwezigheid van het lichtsignaal is het vaarwater is wel open voor scheepvaart.
De overheersende stroomrichting lijkt me van de fotograaf in de richting van het achterland.
Dat maak ik op uit de plaatsing van de roosters.

Als ik bovengenoemde opsomming zo zie kom ik als vanzelf in de kop van Overijssel terecht.

(gok ik zo)

Edit
De beschoeiing doet denken aan een kanaal dat hoger ligt dan het omliggende land.
Inklinking.
Poppink, je conclusies kloppen gedeeltelijk. Laat je niet van de wijs brengen door de roosters.

Het rode licht moet je niet serieus nemen omdat er momenteel geen scheepvaartverkeer mogelijk is op het betreffende vaarwater. Het is ook niet in Overijssel.
Poppink schreef:
ma 28 feb, 2022 18:54
... Als ik bovengenoemde opsomming zo zie kom ik als vanzelf in de kop van Overijssel terecht. ...
Jan2855 schreef:
ma 28 feb, 2022 19:08
Poppink, je conclusies kloppen helemaal.

...

Het is ook niet in Overijssel.
🤔

/edit:
Ik zie nu dat Jan2855 zijn reactie later heeft aangepast. Nu is deze wel consistent.
Eerder wordt de hint gegeven:
Jan2855 schreef:
ma 28 feb, 2022 14:21
Wel een zelfde stuk waterhuishouding, maar niet de goede locatie, Martin.
dat doet mij denken aan de Onlanden, waarin ook de door Martin gegeven locatie ligt.
Kan het echter niet vinden, ook niet in de toestroom gebieden.
JanH, de provincie is goed maar geen Onlanden.
<< bericht verwijderd>>
Dacht dat De Onlanden in Groningen liggen. :oops:
Oeps, dan is de provincie toch niet goed. Maar je bent al aardig op weg in de goede richting, denk ik zo.
De foto heb ik vorige week genomen, de reden was de unieke aanblik.
JanH schreef:
ma 28 feb, 2022 20:22
<< bericht verwijderd>>
Dacht dat De Onlanden in Groningen liggen. :oops:
Dacht dat dus ook altijd maar op Google maps is te zien dat het in Noord Drenthe ligt. Tegen de stadsgrens van Groningen, tevens grens van provincie Groningen.

Weer wat geleerd hier. :D
verwarrend hoor 🤔