Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 171 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
non-fixie schreef:
za 19 feb, 2022 18:28
De eerste vakantie van dit jaar ging naar Belgisch Limburg. Met de Robust, die daarmee nu officieel een vakantiefiets is. :D
En, hoe bevalt de bril?
Grandonneur schreef:
zo 20 feb, 2022 17:59
non-fixie schreef:
za 19 feb, 2022 18:28
De eerste vakantie van dit jaar ging naar Belgisch Limburg. Met de Robust, die daarmee nu officieel een vakantiefiets is. :D
En, hoe bevalt de bril?
Niet aan gedacht om hem mee te nemen. Nogal onhandig, aangezien ik twee dagen tegen de zon in gefietst heb. :oops:
Dag 41,... Net aangekomen in Cáceres
IMG_20220220_191055.jpg
Eindelijk de zon....
WimB schreef:
zo 20 feb, 2022 11:42
DeFiets schreef: Voor het eerst gereden met 2 verschillende kleuren achtertas, ideaal!
Dus of waarom?
Dan weet ik in een oog opslag wat in welke tas zit. Verschil tussen rechts en links in rood was een te subtiel verschil.
Ik heb er met de stift LV, RV, LA en RA opgezet. Dat werkt vrij goed.
Ik kijk naar de stand van de haken op de rug.
Ik prop dingen in een tas, en aan het eind van de dag haal ik ze er weer uit.
Grandonneur schreef:
zo 20 feb, 2022 20:34
Ik prop dingen in een tas, en aan het eind van de dag haal ik ze er weer uit.
Dat doe ik sinds kort ook. Ik begreep de handleiding van mijn Ortliebtassen niet, met als gevolg dat ik ze dan maar vervoerde in plastic tassen die ik mijn stuur hing. Na 7 jaar leerde ik dankzij het forum dat je de Ortliebs ook kunt gebruiken om ze aan een rekje te hangen en er dingen in te proppen en uit te halen. Reuzehandig!
Grandonneur schreef:
zo 20 feb, 2022 20:34
Ik prop dingen in een tas, en aan het eind van de dag haal ik ze er weer uit.
Van sommige dingen vind ik het toch best handig om te weten in welke tas ze zitten, maar ik geef toe, dat is de minderheid.
Na zes jaar op een zware elektrische Koga te hebben gereden heb ik deze verkocht en vervangen door een "lichtgewicht" Elektrische Gravel van Merida. Met een nieuw lichtgewicht tassenset is het totale gewicht slechts 2 kg zwaarder dan de oude Koga zonder bagage.

Bijlagen

Lekker kleurtje dat oranje!

BertKremer schreef:
zo 27 feb, 2022 20:00
Met een nieuw lichtgewicht tassenset is het totale gewicht slechts 2 kg zwaarder dan de oude Koga zonder bagage.
Dat klinkt als fraaie progressie! Is de actieradius met ondersteuning ook nog vergelijkbaar? (-:
Het leuke van deze nieuwe fiets is dat ik nu de meeste kilometers zonder ondersteuning rijd. Maar het verbruik met ondersteuning is ook nu nog steeds 5% per 10 km. Tijdens de herfst hebben we 430km gereden in Overijsel en Gelderland en ik heb maar ongeveer 40 km met ondersteuning gereden, Ik was in de afgelopen zomer tot de conclusie gekomen dat ik de ondersteuning op de zware Koga hoofdzakelijk gebruikte om het grote gewicht vooruit te krijgen (twee jaar geleden werd dit als eens gesuggereerd door een forumlid). Op de nieuwe fiets blijkt dat dus te kloppen. Ik heb de ondersteuning wel heel erg zuinig afgesteld; 30% op de lichtste, 50% op de middelste en 80% voor de hoogste stand. Ik gebruik hoofdzakelijk de lichtste ondersteuning als het mij iets te zwaar wordt: tegenwind en soms heuvel op en eenmaal boven de ondersteuning weer uit.
Je zou je dan bijna af gaan vragen of een fiets zonder motor en accu niet ook een idee is, dat scheelt denk ik maar zo weer een kilo of 4 a 5 die je dan niet in beweging hoeft te brengen.
BertKremer schreef:
zo 27 feb, 2022 20:51
Het leuke van deze nieuwe fiets is dat ik nu de meeste kilometers zonder ondersteuning rijd. Maar het verbruik met ondersteuning is ook nu nog steeds 5% per 10 km. Tijdens de herfst hebben we 430km gereden in Overijsel en Gelderland en ik heb maar ongeveer 40 km met ondersteuning gereden, Ik was in de afgelopen zomer tot de conclusie gekomen dat ik de ondersteuning op de zware Koga hoofdzakelijk gebruikte om het grote gewicht vooruit te krijgen (twee jaar geleden werd dit als eens gesuggereerd door een forumlid). Op de nieuwe fiets blijkt dat dus te kloppen. Ik heb de ondersteuning wel heel erg zuinig afgesteld; 30% op de lichtste, 50% op de middelste en 80% voor de hoogste stand. Ik gebruik eigenlijk alleen de lichtste ondersteuning als het mij iets te zwaar wordt: tegenwind en soms heuvel op en eenmaal boven de ondersteuning weer uit.
Mooie fiets de Merida eSilex Plus en een kekke kleur. Ik heb zes weken geleden een vergelijkbare fiets gekocht met shimano GRX RX-600 1x11 groep en Mahle aandrijving. Heb er inmiddels 1650 km mee gereden, onder de 25 km/u met ondersteuning 60-80% en bij rugwind boven de 25 km/u zonder ondersteuning. Bijzonder te lezen dat u de ondersteuning spaarzaam inzet.
Ziet er strak uit Bert!

14,5 kilo zo te lezen. Netjes.
Met spatborden, achterdrager en verlichting is 16kg geworden.
BertKremer schreef:
di 01 mar, 2022 19:10
Met spatborden, achterdrager en verlichting is 16kg geworden.
Lichter dan de mijne (zonder motortje) :wink:
Dag 74, op de terugweg:

Keltische Stier in Segura de toro (Extremadura) staat daar al meer dan 2500 jaar...
IMG_20220326_122007.jpg
Fedor schreef:
vr 23 okt, 2020 20:16
Heel fraai :D
Wat me opvalt bij de Cross Lite: Jouw frame heeft nog een duidelijke hoek tussen bovenbuis en de staande achtervorkbuis. Op andere plaatjes zitten die vrijwel in elkaars verlengde wat ik persoonlijk erg lelijk vind. Heeft dat te maken met de framemaat of zijn er verschillende versies door de jaren heen?
(het mag duidelijk zijn dat ik met een Cross Lite bezig ben). Maat M heeft een 'rechtdoor' frame, maat L heeft al een duidelijke knik, de overstap hoogte groeit van M naar L met een forse 50 mm, terwijl (uit mijn hoofd) de reach maar 18 mm toe neemt en de stack maar 5 mm hoger wordt. Ik vind de Cross Lite een heerlijk ding om mee te rijden, maar in maat M niet echt fraai, zeker niet voor E6000+. Voor mij voldoende reden om voor een L te gaan, het verschil in geometrie is beperkt en ik reed heel fijn op de L (hulde voor de dealer, ik had het hele paasweekend een Cross Lite tot mijn beschikking). Eigenlijk wel opvallend, want zo groot ben ik niet. Mijn idee is dat het Cross Lite frame de 4.29 MTB is. Een MTB heb je typisch met een kleinere lengte, dus waar je een 4.29 maat M zou pakken, pak je wellicht een Cross Lite maat L. Ter illustratie, mijn huidige racer is veel langer dan mijn gravelbike en die is (denk ik) langer dan mijn MTB (die ik eigenlijk niet gebruik, in elk geval veel langer dan de MTB van mijn zoon die mijn lengte heeft). En laten we wel weten, 18 mm en 5 mm, veel is het niet. Zet je brifters net iets anders, neem een stuur zonder rise, haal een dunne spacer weg, zet het zadel net iets anders op de klem, neem een setback seatpost, pak net een iets andere maat stuurpen, er zijn zoveel zaken die zeker zoveel invloed op de fit hebben.