Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1153 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34009 berichten
Leon schreef:
do 10 mar, 2022 13:21
[...] of een bijentuin zoals in Doesburg?
https://www.google.com/maps/@52.0172878 ... 312!8i6656
(Met Waymarkedtrails een gpx gedownload van de Hanzeroute, in Brouter geopend en dan alle haakse bochten naar links vanaf het zuiden nalopen.)
Zien er best recent uit die stenen op het raadplaatje. Verder lijkt de streetview daar wel op de geplaatste plaatje.

Plus deze toelichting:

Poppink schreef:
do 10 mar, 2022 10:06

Ik heb zojuist de streetview van het zoekplaatje opgezocht en - o toeval - die lijkt voor geen meter op de foto.
Denk ik dat het best wel eens daar zou kunnen zijn.
Vandaar dat die "vertandingen" https://www.google.com/maps/@52.0163725 ... a=!3m1!1e3
ook op het bord staat afgebeeld.
Of het iets met molens te maken heeft, helemaal geen idee. Doesburg had een molen aan de Koepoortwal, welke in 1945 is opgeblazen door de terugtrekkende Duitsers.
Op deze Streetview van juli 2017 zie je het muurtje (brug) in aanbouw.
https://www.google.com/maps/@52.0172306 ... 312!8i6656
Die vertandingen zie je als de oude stadswallen met gracht op Google en elke andere kaart.
Ik fietste afgelopen woensdag een eindje met Lia mee die met haar Jakobsschelp voor op de tas onderweg is naar Santiago de Compostela.
De beurt is aan Leon die het wel mooi handig aangepakt heeft.
Volgende. Niks gephotoshopt.
Afbeelding
Is niet aan te klikken om te vergroten. Daarom gekopieerd op m'n scherm om hem beter te bekijken. Geen idee. Rommelig terrein met daarachter een boot op bokken, geen glas in de ramen. Het huis is nauwelijks te zien. Sla ik maar over. Ik heb nu wat anders te doen, een heel grote een blauw-gele vlag naaien....
Martin E. van Doornik schreef:
do 10 mar, 2022 16:41
Is niet aan te klikken om te vergroten. Daarom gekopieerd op m'n scherm om hem beter te bekijken.
Voor de volgende keer: rechtermuistoets en dan één van de opties kiezen als: "Openen in nieuw venster" of "Afbeelding in nieuw tabblad", afhankelijk van waar je mee bezig bent. Daarna Ctrl-+ en Ctrl-{min}.
Dat deed ik ook. Dat noem ik gewoon kopiëren.
Onder het bruggetje, dat op een streetviewfoto staat, stroomt in natte tijden water, o.a. om, denk ik, ervoor te zorgen dat de boot op de achtergrond als hij opgeknapt is daar in het water gelegd kan worden zonder vast te komen zitten in de modder. Het stroomt daar normaalgesproken namelijk nauwelijks.
Ergens langs de Grensmaas, dwz tussen Maastricht en Wessem?
Nee, niet bij een landsgrens in de buurt. Op grote delen van de grensmaas, tuseen Maastricht en Maaseik, heb je niks aan een zo grote boot. Te ondiep. Maar dat ter info, geen hint.
Wel hint: bij het bordje 10t had ook een bordje doodlopend kunnen hangen.
Heb nu wat druk, zojuist vlag van 13 vierkante meter genaaid (voor op bovenste wiek van mijn molen) en ik ga vandaag op familiebezoek in westen des lands. Zal van m'n kant wat stil worden.
DSC01144-bew.jpg
Het schijnt lastig te zijn. Goed, ik loop naar voren, zoom wat uit en kijk een beetje naar links.
Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mar, 2022 08:28
Heb nu wat druk, zojuist vlag van 13 vierkante meter genaaid (voor op bovenste wiek van mijn molen)
Even (off-topic): Martin, dan draai je dus niet en zet je de molen ook in de rouw ? (/on topic)
Leon schreef:
vr 11 mar, 2022 11:01
Het schijnt lastig te zijn. ...
Dat mensen niet snel reageren hoeft niet te betekenen dat de raadplaat lastig te raden is.
keesm54 schreef:
vr 11 mar, 2022 14:27
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mar, 2022 08:28
Heb nu wat druk, zojuist vlag van 13 vierkante meter genaaid (voor op bovenste wiek van mijn molen)
Even (off-topic): Martin, dan draai je dus niet en zet je de molen ook in de rouw ? (/on topic)
Momenteel staat de molen in de rouw in verband met het overlijden van een collega molenaar binnen onze molenstichting.
Maar als ik draai, gaat de vlag eraf en bij het naar huis gaan weer in de wiektop en blijft daar zolang wapperen.
Gisteren geen tijd. Zojuist even gekeken.

Het water lijkt op een rivier maar is niet de grens Maas. Er staan windmolens op, en als Limburg ergens in uitblinkt dan is het niet in het plaatsen van windmolens. Ik vermoed dan het in België is. Maar de omgeving is denk ik te rustig voor het gedeelte tussen Luik en Maastricht. Kan natuurlijk ook zijn dat Leon een plaatje buiten de 50km afstand van Maastricht heeft geplaatst en dat we naar een heel andere rivier kijken. Kortom, ik kan het niet vinden.
Ik denk wel dat het ergens bij water in de buurt is. En bij een bruggetje met blauwe balustrade of hoe dat heet.

Kom vanmiddag wel weer even kijken waar aanbeland we zijn.
Het is in Nederland.
Dan is het niet zo moeilijk meer: https://www.google.nl/maps/@51.2484933, ... 5632?hl=nl
Hemelsbreed 49km van centrum Maastricht. :wink: