Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1160 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
'Toscaanse villa nijmegen'
Hier dus: https://www.google.com/maps/@51.8245924 ... 384!8i8192
Leon heeft de locatie van deze fraai gelegen villa correct geraden. De foto dateert niet van gisteren (toen was ik aan het werk), maar van januari of februari dit jaar. Overigens had de plek ook met ouderwets satellietbeeldspeurwerk kunnen worden gevonden (vandaar dat ik geen aanwijzingen wilde geven):

Screenshot_20220318-165108.png
Ik wil (vooralsnog) precies weten waar de fotograaf staat, tenzij blijkt dat dat niet aan te tonen is. Ik kan het even niet checken want Google Maps, Earth en Streetview malfunctioneren hier zowel op de PC als op de tablet.
Afbeelding
Dat lijkt me Orvieto. Google Maps werkt momenteel niet, dus de exacte plek kan ik nu niet raden.

/edit:
De fotograaf staat een paar kilometer ten WZW van de kathedraal. Waar precies mag iemand anders uitvogelen.
We houden even een dinerpauze tot 19 uur...
Willem heeft het goed. Hij is aan de beurt.
Aha. En Google Maps doet het intussen weer.

Tijdens onze Romereis in de 5e klas maakten we op weg van Firenze naar Roma een tussenstop in Orvieto. Ik herinner me niet alleen de prachtige facade, maar ook mijn eerste wijnaankoop naast de kerk. Destijds geen probleem als je 16 jaar oud was. Die avond maakten we er mede door de overvloedige alcohol een enorme bende van in het hotel in Roma. Gelukkig hebben we de foto's nog. Tot zover het gelul uit de oude doos.

Nieuwe opgave:

acc=2;doc=encoded=R09gYQ6QV3jacvtE904k5BhG2p9PAzGahdnKCxe_35KEsQmKa5YTjUopqCkhsw=.jpg
Als ik hier goed opgelet heb is dit een standerdmolen. Marten evD zal wel weten waar die staat.
Dat is inderdaad het plan: de beurt doorgeven aan Martin. En dan maar hopen dat hij een nieuwe foto op voorraad heeft.

Ik ga morgen op pad om een reeks verse raadplaatjes schieten om de eigen slinkende voorraad aan te vullen.
Standermolen, dijkje, is dit’m misschien? Alphen aan de Maas. Tot voordeel en genoegen..

https://www.google.nl/maps/@51.8155403, ... 56!5m1!1e4

Je zou ergens op de Molenweg kunnen staan, maar dat trok Google niet…
Inderdaad: Alphen. Jij bent, Jan-Joost!
En ik zat naar Frost te kijken op RTL8.... ik heb die molen al eens bezocht.
JA! na een schier eindeloze stroom raadplaatjes waar ik volstrekt kansloos was! Dat er nog maar veel afleveringen van Frost mogen worden getoond!

Normaliter zou ik hebben geaarzeld om dit plaatje te plaatsen, want ik verwacht niet dat deze zonder tips te raden is, maar de afgelopen maanden zijn er zoveel generieke weilanden probleemloos geraden, dat ik het gewoon probeer. Waar is dit?

Bijlagen

Vaak waren die generieke weilanden e.d. niet zonder verdere aanwijzingen te raden.

Ik sla deze beurt over, want er zijn in NL vele plekken die op het raadplaatje lijken, en meestal zonder Streetview. Zonder tips onbegonnen werk dus, tenzij je de plek herkent.
Och, voor dit deel van Nederland is deze plek best verrassend. Ik was in ieder geval aangenaam verrast door het landschap in deze streek. Als het pad bovendien deel uitmaakt van een bekende lange-afstandsfietsroute is het niet onwaarschijnlijk dat de plek wordt herkend.

Maar: Google is hier gelukkig nog niet langsgeweest met z'n autootjes, al is het pad wel te vinden op streetview, en heeft het zelfs een officiele straatnaam...
Dat bedoel ik: je geeft nu vier aanwijzingen. Daarmee wordt raadplaatje raadpraatje. Dat is prima, maar zelf vind ik dat minder leuk. Bovendien ga ik lekker fietsen. Misschien kom ik dan ook wel over het mooie bospad 🌳🚴‍♂️🌳 van jouw foto.
Jan-Joost schreef:
za 19 mar, 2022 11:20
Och, voor dit deel van Nederland is deze plek best verrassend. Ik was in ieder geval aangenaam verrast door het landschap in deze streek. Als het pad bovendien deel uitmaakt van een bekende lange-afstandsfietsroute is het niet onwaarschijnlijk dat de plek wordt herkend.
"voor dit deel van Nederland is deze plek best verrassend" - dan denk ik aan Groningen
"aangenaam verrast door het landschap in deze streek" - dan denk ik aan Westerwolde
"bekende lange-afstandsfietsroute" - NAP route bekeken, maar niet gevonden

Zal dan wel ergens anders zijn....

Edit: typefout hersteld
Zeeland, langs de Schelde-Rijn route?
De eikenbomen zien er behoorlijk gekandelaberd uit. Stormschade geweest? Leersum?