Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 94 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
Poppink schreef:
ma 14 mar, 2022 23:12
Hebben de pedalen bij deze een Franse draad?
Klopt.
Heb hem maar eens uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Conditie valt me mee. Middelste ring is het meest versleten, maar zelfs die gaat nog wel een tijdje mee.

Afbeelding

Heb hem voor nu weer als triple in elkaar gezet, maar toekomstig gebruik als compact double ligt meer voor de hand.

Afbeelding
Vandaag even in België wezen shoppen.

Klassieke blauwe buitenkabel:

Afbeelding

Bijpassende gegalvaniseerde binnenkabel, meteen maar even de voorraad aangevuld:

Afbeelding

Voor hetzelfde project, een NOS Mundialita zadel:

Afbeelding
non-fixie schreef:
za 19 mar, 2022 22:33
Vandaag even in België wezen shoppen.

Klassieke blauwe buitenkabel:

Bijpassende gegalvaniseerde binnenkabel,

Voor hetzelfde project, een NOS Mundialita zadel:
Lekker 8)

Maar ga je nou het frame pas presenteren als ie af is?
Grandonneur schreef:
za 19 mar, 2022 22:54
Lekker 8)

Maar ga je nou het frame pas presenteren als ie af is?
Is een fiets van iemand anders. Zadel ziet er nu zó uit, dus dat poets ik niet meer weg :( :

Afbeelding
Was je bij een winkel of op een beurs?
non-fixie schreef: gegalvaniseerde binnenkabel
Sommige dingen uit de geschiedenis kunnen wat mij betreft beter in de geschiedenis blijven.
Ik vroeg me ook al waarom je dat zou willen.
DaVinci schreef:
zo 20 mar, 2022 09:22
Was je bij een winkel of op een beurs?
Beurs in Ranst, België. Kwam goed uit, want ik moest daar toch heen om te tanken. :wink:
Leon schreef:
zo 20 mar, 2022 09:40
Sommige dingen uit de geschiedenis kunnen wat mij betreft beter in de geschiedenis blijven.
Bert van Sprang schreef:
zo 20 mar, 2022 22:02
Ik vroeg me ook al waarom je dat zou willen.
Bij een zo authentiek mogelijke restauratie horen soms ook gekleurde remkabels. Die zijn nog wel te vinden, maar die zijn meestal ongevoerd, en RVS binnenkabels glijden daar niet zo lekker in als de originele gegalvaniseerde. Schijnt iets met de smerende werking van het zink te maken te hebben.

Anyway, ze werken net zo goed, de eindjes worden mooi grijs, en voor €1 per setje was het een nog betere deal dan de benzine. :)
Gratis spullen kopen van de benzinekosten die je bespaart. Eens zien of ik dat er bij de boekhouder thuis ook doorheen krijg :roll:
Grandonneur schreef:
zo 20 mar, 2022 22:44
...... Eens zien of ik dat er bij de boekhouder thuis ook doorheen krijg :roll:
Als ik je collectie zo zie, dan denk ik dat jouw boekhouder regelmatig een oogje toeknijpt.
Poppink schreef:
zo 20 mar, 2022 22:51

Als ik je collectie zo zie, dan denk ik dat jouw boekhouder regelmatig een oogje toeknijpt.
Ik denk dat het voor z'n boekhouder niet zo'n probleem is gezien de aanschafprijzen die voorbij komen van het oudere spul. ;)

Problemen zie ik denk ik eerder ontstaan bij z'n magazijnmanager danwel -medewerkers danwel -bezoekers ;)
jwkeij schreef:
wo 09 mar, 2022 14:02
Schoenen pas ik sowieso! Voor mijn werk wandel ik zo’n 15 km per dag, dus goed passende schoenen is prioriteit nummer 1.

Voor fietsen heb ik 2 paar shimano’s cx5 en rx8. Maar alleen al even boodschappen halen tijdens fietsvakantie is op die stijve zolen al een ramp. :lol:
Komende fietsvakantie iets meer van de fiets on te wandelen, dus nu komt die zoektocht naar fietsschoenen waar je ook op kan lopen.
Gevonden!
Het is een paar Shimano MT502 trekking schoenen geworden. Ook een setje Hope PF20 flat-pedals overwogen in combinatie met mijn eigen wandelschoenen, maar de prijs van de pedalen viel mij zo tegen, dat ik ze heb laten staan.
Van het prijsverschil kan ik 3 dagen eten halen en 3x een camping van betalen. :wink:

Ze lopen nog aardig goed. Had ik niet verwacht. Op deze stappers kan ik wel een rondje maken.
Afbeelding
Leon schreef:
wo 09 mar, 2022 09:35
Mijn zoektocht naar schoenen is gelijk aan een zoektocht naar een winkel. Ik moet meestal 10 paar passen voordat ik een paar heb dat lekker zit. Online shoppen is dan echt niet meer leuk.
Omdat het aantal fietsschoenen in mijn maat bij twee Decathlonvestigingen precies nul was*, nog afgezien van de vraag wat voor fietsschoenen het überhaupt zouden zijn of of ze lekker zouyden zitten én omdat het aantal niet-wielrenschoenen bij de enige grote andere fietsenwinkel binnen 50 km afstand die ik ken - Salden - ook precies nul was, nog afgezien of ik ze leuk zou vinden en of ze er in mijn maat zouden zijn, heb ik besloten dat fietsschoenenwinkels voor wat mij betreft niet meer bestaan.
Om enige kans te hebben op succes heb ik het dus maar weer bij Shimano gehouden en heb ik meteen twee paar besteld. Normaliter heb ik maat 45, dus ik heb 46 en 47 besteld. Het is maat 47 geworden. De andere moeten nog terug naar Bikester. Hopelijk lukt dat.
Het zijn deze: https://www.bikester.nl/shimano-sh-et3- ... d=G1286961
Voor 63 euro zijn het geen topschoenen, maar ik hoop er weer een tijd mee vooruit te kunnen. Deze zijn SPD-loos en 100 g per stuk lichter.
Positief voor Bikester op dit moment is dat de voorraadaanduiding daadwerkelijk lijkt te kloppen. Toen in de schoenen bestelde stond er bij mijn maat "nog één paar beschikbaar". Op dit moment staat er "uitverkocht". De voorraadwaarschuwing was dus geen lokkertje.
Afbeelding

*: Idioot dat de rekken letterlijk vol hangen met schoenen in maat 37 tot en met 44 en alles wat groter is volledig is uitverkocht.
Leon schreef:
wo 23 mar, 2022 11:33
*: Idioot dat de rekken letterlijk vol hangen met schoenen in maat 37 tot en met 44 en alles wat groter is volledig is uitverkocht.
Een vriend van mij met schoenmaat 47 slaat altijd toe in de uitverkoop.
Er worden mogelijk toch meer schoenen in die grotere maten geproduceerd dan dat er klanten voor zijn.
Behalve in Zuid Limburg?
Poppink schreef:
wo 23 mar, 2022 12:18
Er worden mogelijk toch meer schoenen in die grotere maten geproduceerd dan dat er klanten voor zijn.
Behalve in Zuid Limburg?
Ik schreef niet zomaar het volgende:
Leon schreef:
wo 09 mar, 2022 09:35
Als ik logistiek expert was zouden mijn vingers jeuken om voor Decathlon een systeem op te zetten voor (her)verdeling van maten. Ze hebben immers alle data in het systeem en toch hangen voor de helft van het seizoen al vol met verkeerde spullen en zijn veel plekken waar klanten iets willen pakken leeg.
Poppink schreef:
di 22 mar, 2022 19:17
Ze zijn alleszins redelijk geprijsd.
Dan kan je wel bedenken hoe duur die pedalen zijn… :|
jwkeij schreef:
di 22 mar, 2022 15:02
Ook een setje Hope PF20 flat-pedals overwogen in combinatie met mijn eigen wandelschoenen, maar de prijs van de pedalen viel mij zo tegen, dat ik ze heb laten staan.
Van het prijsverschil kan ik 3 dagen eten halen en 3x een camping van betalen. :wink:
Ze komen op marktplaats wel eens voorbij, van een mountainbiker die dan weer een ander kleurtje wil ;)
Mijn ondertussen favoriete fiets heeft er nu een wiel met naafdynamo bij. Een mooi ding die Shutter Precision PL-8 dynamo: discreet en vederlicht.
FC8337DE-D111-453E-843A-380CFE89318C_1_201_a.jpeg