Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets voorzichtig - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fiets voorzichtig

dunlop schreef:
di 29 mar, 2022 18:56
Maar om nu plaatsnamen aan te duiden met een naam die al meer dan honderd in onbruik is, vind ik ook een beetje mal.
Helemaal mee eens, maar Google maps doet het ook, in een soort van politieke correctheid: als er een naam in het Nederlands is en ik kijk in Nederlands taalgebied op Google, dan krijg ik de Nederlandstalige plaatsnaam voorgeschoteld. Soms zijn ze inderdaad hilarisch. Of ik ter plaatse iemand duidelijk kan maken wat ik bedoel en de weg kan vragen of verkeersborden begrijp is kennelijk irrelevant voor google.
Leon schreef:is kennelijk irrelevant voor google.
Ik vermoed meer dat er een soort Vlaams Blok type, of hoe ze zich noemen tegenwoordig, aan de plaatsnaamknoppen zit in La Belge. :lol:
ik hoop dat deze maatregel er een keer komt.
Anders een meter beton ijzer achterop mijn fiets binden, dan houden auto’s ook wel afstand.
3A7AEBCC-CD85-4284-91E0-E71DB36F8BAA.jpeg
Ik hoop het ook. Tot die tijd zelf maar even een bord langs de weg gezet.
2022-03-29_21h24_15.png
Dit kan zo toch niet langer?
IMG_0997.jpg
In Duitsland zijn ze er actief mee bezig.

Wanneer automobilisten fietsers te dicht inhalen, ontstaan ​​er steeds weer gevaarlijke situaties. De gemeente Heilbronn doet mee aan een onderzoeksproject en rust fietsers uit met sensoren. Geïnteresseerden kunnen zich nu aanmelden.
fietsAr schreef: Dit kan zo toch niet langer?
Nee, inderdaad.
Typisch gevalletje van

Afbeelding


😄😄😄
JandeFietser schreef:
di 29 mar, 2022 20:47
Anders een meter beton ijzer achterop mijn fiets binden, dan houden auto’s ook wel afstand.
Ik heb een tijdje geleden in Duitsland wel een bepaald ding gezien: een soort klaar-over spiegelei, maar dan rood en horizontaal op de fiets vastgezet.

Maar in Amerika hebben ze ook maatregelen genomen:
3 feet its the law.jpg
"It's the law" werkt in Nederand natuurlijk averechts bij degenen waar het om gaat.
De hamvraag is natuurlijk of @Martin prettiger op de fiets zat, nadat hij dit bord had gezien.

Het bord ( en dus the law) verschilt van de regelgeving in Frankrijk, Engeland, ed.
Ik zie de bestuurder aan de kant van de fietser.
Dat betekent dat de regel in de USA blijkbaar betrekking heeft op tegemoetkomend verkeer. En niet op verkeer dat van achteren komt.
spoorzoeker schreef:Ik zie de bestuurder aan de kant van de fietser
🙃
Ik kan dit bord dus niet anders interpreteren:
Indien een fietser een auto inhaalt, dient hij/zij (de fietser dus) minimaal 3 meter afstand te houden.
🤣🤣
Dit bord zag ik enkele weken geleden op een rustige weg ergens tussen Orval en Libramont.
Maar wat betekent het?
Schermafbeelding 2022-03-30 om 17.35.11.png
nicolevelo schreef:
wo 30 mar, 2022 17:43
Maar wat betekent het?
Dat men aan het oefenen is voor een autorally?
nicolevelo schreef:Maar wat betekent het?
Dat is toch duidelijk. Je hebt de fiets weggezet. Even teruglopen. Foto maken.
Het is verboden voor lopende mensen. Dus je was in overtreding.🤔
nicolevelo schreef:
wo 30 mar, 2022 17:43
Maar wat betekent het?
Dat ze vergeten zijn het bord na de rally te verwijderen.
Tijdens een rally is het verboden je binnen 10 meter van de rijbaan te begeven.
dunlop schreef:
wo 30 mar, 2022 17:31
spoorzoeker schreef:Ik zie de bestuurder aan de kant van de fietser
🙃
Ik kan dit bord dus niet anders interpreteren:
Indien een fietser een auto inhaalt, dient hij/zij (de fietser dus) minimaal 3 meter afstand te houden.
🤣🤣
Inderdaad, maar dan alleen 3 voet
Mijn moeder heeft me altijd geleerd om aan de rechterkant van de weg te fietsen, en aan de linkerkant van de weg te lopen.
In Belgie ervaar ik de fietsstroken die je dwingen om aan de linker kant van de weg te fietsen, als eng.
Je ziet veel te veel.
Als je aan de rechterkant van de weg fietst, weet je niet wat er achter je speelt.
Maar eigenlijk is fietsen aan de linkerkant veiliger.
Omdat je beter kan anticiperen.
spoorzoeker schreef:
wo 30 mar, 2022 22:25
Maar eigenlijk is fietsen aan de linkerkant veiliger.
Omdat je beter kan anticiperen.
Dan moet je wel iedereen van tevoren waarschuwen dat je er aan komt, anders krijg je dit:
spoorzoeker schreef:
wo 30 mar, 2022 22:25
Maar eigenlijk is fietsen aan de linkerkant veiliger.
Omdat je beter kan anticiperen.
Het probleem is dat veel verkeersdeelnemers dusdanig gefixeerd zijn op gemotoriseerd verkeer, dan men weinig oog heeft voor verkeer dat niet volgens het autopatroon rijdt. Dat is ook de reden dat op een tweerichtingsfietspad rijden veel risicovoller is voor zij die legaal 'spookrijden' rijden dan voor de fietsers die in de 'normale richting' op zo'n tweerichtingsfietspad rijden.
Het bericht van de topicstarter doet me echt verbazen. Zijn er werkelijk mensen die 2 jaar lang niks ondernomen hebben vanwege de corona toestand? Fietsen, wandelen en buiten zijn was gewoon mogelijk en ging gewoon door. Ik heb dit volop gedaan en zie geen verschil met hoe het momenteel op de weg is.
Ik doelde op de eerste zonnige zaterdag na de winter plus het feit dat nu weer alles open is en alles mag na corona. Dat maakt het in mijn beleving wel degelijk drukker.
In de coronatijd had ik soms het niet onprettige gevoel dat er alleen maar wandelaars en fietsers waren maar nu is al het andere verkeer er ook weer bij gekomen en dát is juist wat het gevaarlijk maakt - zie de titel.