Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Nederland - Forum Wereldfietser

Rondje Nederland

Hoi,

Sinds 1989 ben ik niet meer in Nederland geweest, en ben nu dus "onwennig" wat betreft het Nederlands fietsklimaat.

Heden heb ik een fietsvakantie uitgestippeld van 1500 Kilometer in Nederland, en gaat dit hopelijk ondernemen in Mei 2005. (Voor een goed doel)

* Ben ik reeel als ik stel dat men met alle gemak een gemiddeld 17 km/u kan rijden en dat 70km per dag absoluut niet teveel is?

* Is het ook reeel als ik stel dat met deze snelheid en afstand de fietser alle tijd heb om de omgeving goed op te nemen?

* Kan men nog veilig fietsen in het Nederlandse verkeer?

* Ik ben van plan de gehele buitenrand van Nederland af te fietsen. Zijn er op deze route nog gebieden waar ik maar beter omheen kan?

Groetjes,

Dick R.
Hoi,

volgens mij is het behoorlijk reeel om uit te gaan van 70 km per dag. Het is natuurlijk persoonlijk, maar aangezien Nederland nog steeds behoorlijk vlak is, is 70 km voor niemand veel. Ikzelf zou er veel, heel veel moeite mee hebben om 'zo weinig' te fietsen.

Je hebt dan ook alle tijd om om je heen te kijken bij een dergelijke snelheid.

Veilig fietsen in Nederland kan zeker; dat zeg ik natuurlijk als iemand die gewend is zich dagelijks in dit verkeer te begeven per fiets, maar toch denk ik dat het zeker waar is. Buiten de steden en op kleine wegen. die er volgens mij nog ruim voldoende zijn, is de verkeersdruk sowieso wel zo laag dat veiligheid geen enkel probleem is.

Het laatste punt... ik zou het niet weten. Behalve dan dat je Twente niet moet vermijden! :-)
Trapper schreef:Hoi,

Sinds 1989 ben ik niet meer in Nederland geweest, en ben nu dus "onwennig" wat betreft het Nederlands fietsklimaat.

Heden heb ik een fietsvakantie uitgestippeld van 1500 Kilometer in Nederland, en gaat dit hopelijk ondernemen in Mei 2005. (Voor een goed doel)

* Ben ik reeel als ik stel dat men met alle gemak een gemiddeld 17 km/u kan rijden en dat 70km per dag absoluut niet teveel is?

* Is het ook reeel als ik stel dat met deze snelheid en afstand de fietser alle tijd heb om de omgeving goed op te nemen?

* Kan men nog veilig fietsen in het Nederlandse verkeer?

* Ik ben van plan de gehele buitenrand van Nederland af te fietsen. Zijn er op deze route nog gebieden waar ik maar beter omheen kan?

Groetjes,

Dick R.
Ries schreef:...Het laatste punt... ik zou het niet weten. Behalve dan dat je Twente niet moet vermijden! :-)
Twente? Nah...Enschede wel :lol:

Enschede ontwijken als je langs de grens wilt rijden wordt wel lastig hoor :-)

Er heeft een serie in het blad "OpPad" gestaan met een gehele route van de buitenrand van Nederland. Een eventuele route is er dus al. Of het het aantal kilometers waar jij het over hebt bevat, is me een raadsel. Maar overal valt achter te komen...

Groet,
Rena

renaw schreef:...Of het het aantal kilometers waar jij het over hebt bevat, is me een raadsel. Maar overal valt achter te komen...
Rena
De routeplanner van Microsoft heeft mij dit aantal kilometers gegeven. (1098) Ik heb hierbij opgegeven dat ik zoveel mogelijk de "grote weg" zou willen vermijden. Dus landweggetjes e.d. Dat het in de praktijk misschien meer of minder is, zal nog moeten blijken.

Vorig jaar heb ik wat lange afstand fietsroutes aan elkaar geknoopt (http://www.fietsplatform.nl/). Ik kwam op iets van 1250 km uit. Volgens mij in 9 dagen.

Vanuit Bleiswijk: Noordzee-, Wadden-, Saksen-, Maas- en ScheldeRijn en weer Noordzee-route. Eenvoudigweg achter de bordjes aan fietsen. Wel relaxed...
Trapper schreef:...Heden heb ik een fietsvakantie uitgestippeld van 1500 Kilometer in Nederland, ...Dick R.
Even voor de duidelijkheid: In deze 1500 km (rondje Nederland) zitten natuurlijk wel de kilometers inbegrepen die ik zo nu en dat wil afwijken van de geplande route. 1500 km is dus ruim meer dat wat de werkelijke route eigenlijk is.

Dick.