Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route suggesties - Kopenhagen vanuit Duitsland - Forum Wereldfietser

Route suggesties - Kopenhagen vanuit Duitsland

Over een paar weken ga ik samen met een vriend naar een andere vriend in Kopenhagen fietsen, om daar de start van de Tour de France mee te maken.

We gaan niet het hele stuk vanuit Nederland fietsen, maar zijn van plan een route van zo'n 400 a 500km af te leggen, ergens beginnende in noord Duitsland. Halverwege pakken we waarschijnlijk de boot naar Lolland, om het laatste stuk door Denemarken te fietsen. Ik heb er zin in :)

Voor de rest heb ik nog niet zo'n goed idee voor de rest van de route. Zelf ken ik het noorden van Duitsland niet zo goed. (en Denemarken eigenlijk ook niet). Nu ben ik ook zeker niet van plan om de hele route uit te plannen, maar ben toch benieuwd of jullie bepaalde tips of aanraders hebben. :)

Waar zouden jullie bijvoorbeeld zeker wel en zeker niet langgaan?
Het barst van de fietspaden en fietsroutes in Duitsland. Zelf heb ik het Duitse deel van Radfernweg Berlin-Kopenhagen gefietst en dat beviel prima.
renel schreef:
za 04 jun, 2022 09:30
Het barst van de fietspaden en fietsroutes in Duitsland. Zelf heb ik het Duitse deel van Radfernweg Berlin-Kopenhagen gefietst en dat beviel prima.
Die Radfernweg ziet er prachtig uit, vooral de overtocht uit Rostock omdat je dan het in mijn ogen minder leuke stuk* ten zuiden en ten noorden van Puttgarden vermijdt en inruilt voor het prachtige Møn.

*Ik had vanaf Kopenhagen naar Travemünde vooral veel tegenwind en regelmatig regen. Dat kleurt de perceptie.
Blijft dat je het stuk van Vordingborg tot Neustadt (hele leuke plaats) beter kunt uitgummen.
Bedankt voor jullie reactie :D

Berlijn - Kopenhagen ziet er erg mooi uit, lijkt me leuk om die nog een keer te fietsen. Voor aankomende reis denk ik dat we eerder vanuit Hamburg beginnen, omdat het stuk vanuit Berlijn net iets te lang is voor ons tijdsbestek.

Als jullie vanuit Hamburg zouden beginnen, zouden jullie dan via Puttgarden, of Rostock gaan?
Ik nam meestal Hamburg-Puttgarden-(veerpont)-Rødby en dan de rechte route Maribo-Falster-Vordingborg-Køge. Fijne route, voor wie om wil fietsen is er vast iets mooiers :) Rostock-Gedser kan ook, maar zo heel boeiend vind ik de Noord-Duitse kust niet, behalve als je nog verder doorgaat naar Rügen.