Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs de Loire - train Loire à Vélo - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen langs de Loire - train Loire à Vélo

Mic schreef:
do 02 jun, 2022 23:27
Wij hebben ook de auto bij camping Olivet achtergelaten - aanrader. Wij hebben de Loire stroomafwaarts gefietst tot Saumur, het deel met de meeste kastelen. Wij hebben niet de fietstrein terug gepakt maar zijn via de zijrivieren, zoals de Vienne en de Indre, teruggefietst. Wij vonden deze route terug mooier en afwisselender, ook qua fietsen met af en toe lichte klimmetjes, dan de soms landschappelijk saaie en vlakke route langs de Loire.
De Indre vormt inderdaad een leuk contrast ten opzichte van de Loire. Zie mijn ervaring van vorig jaar.
https://verkeersbureaus.info/fietsrondj ... -de-indre/
Stroomgebied van de Loire.jpg
Stroomgebied van de Loire.jpg (48.92 KiB) 528 keer bekeken
Als je het nou toch over een zijrivier van de Loire hebt, dan kan ik de Allier aanbevelen.
Mic schreef:
do 02 jun, 2022 23:27
Wij hebben ook de auto bij camping Olivet achtergelaten - aanrader. Wij hebben de Loire stroomafwaarts gefietst tot Saumur, het deel met de meeste kastelen. Wij hebben niet de fietstrein terug gepakt maar zijn via de zijrivieren, zoals de Vienne en de Indre, teruggefietst. Wij vonden deze route terug mooier en afwisselender, ook qua fietsen met af en toe lichte klimmetjes, dan de soms landschappelijk saaie en vlakke route langs de Loire.


Klinkt ook interessant om via de zijrivieren terug te fietsen. Heb je zelf een route bedacht of is dit een bestaande route? Ik ben nog niet zo handig om buiten Nederland zelf routes uit te stippelen - is er een gps en evt beschrijving beschikbaar zou ik graag weten waar Indië kan vinden.
Gr Corine
Gpx bedoel ik
corinevanholten schreef:
ma 06 jun, 2022 19:40
Mic schreef:
do 02 jun, 2022 23:27
Wij hebben ook de auto bij camping Olivet achtergelaten - aanrader. Wij hebben de Loire stroomafwaarts gefietst tot Saumur, het deel met de meeste kastelen. Wij hebben niet de fietstrein terug gepakt maar zijn via de zijrivieren, zoals de Vienne en de Indre, teruggefietst. Wij vonden deze route terug mooier en afwisselender, ook qua fietsen met af en toe lichte klimmetjes, dan de soms landschappelijk saaie en vlakke route langs de Loire.


Klinkt ook interessant om via de zijrivieren terug te fietsen. Heb je zelf een route bedacht of is dit een bestaande route? Ik ben nog niet zo handig om buiten Nederland zelf routes uit te stippelen - is er een gps en evt beschrijving beschikbaar zou ik graag weten waar Indië kan vinden.
Gr Corine
Wij hebben de route gefietst:
Orleans
Blois
Tours
rivier Cher (Villandry) naar de samanloop met de Loire
Montsoreau
Saumur
Chinon
rivier Indre
Vente
(Azay le Rideau)
Veigne
Clemonceaux
Blois
Orleans

Wij gebruikten het boekje van Bikel Line 'Loire Radweg', met kaartjes en GPX betanden te downloaden met code in het boekje. Van 'Europafietsers' kun je ongeveer dezelfde route zo downloaden. 'Loire a velo heeft ook GPX routes. Als je die allemaal op smartphone of GPS zet, het je steeds veel keuzes van routes, zodat je op de terugweg nooit over de heenweg hoeft te fietsen.