Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 176 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Wauw wat mooi, vooral dat goudwerk rond de lugs.
Ben je het bij de zadelbuis vergeten of is het bewust zo gekozen.
Die chromen uiteinden van de voorvork!
Die center pulls!
Die hoge flens voor!
De kleur!
Fraaie fiets!

non-fixie schreef:
ma 11 jul, 2022 00:13

Hij zat pas enkele dagen voor vertrek in elkaar, maar reed toen al zo lekker dat ik dat wel aandurfde. Geen spijt van gehad.
Klinkt bekend ;)

Poppink schreef:
ma 11 jul, 2022 00:28

Die hoge flens voor!
Da's toch gewoon een Shimano naafdynamo? ;)
Poppink schreef:
ma 11 jul, 2022 00:28
Wauw wat mooi, vooral dat goudwerk rond de lugs.
Ben je het bij de zadelbuis vergeten of is het bewust zo gekozen.
(...)
Dank je! Het lakwerk en de biezen zijn niet helemaal naar mijn zin, dus ik ben inderdaad eerder gestopt. Dat ga ik nog corrigeren, voor zover mogelijk zonder opnieuw te moeten beginnen. Watch this space. :)
Jurr schreef:
ma 11 jul, 2022 08:33
Fraaie fiets!
non-fixie schreef:
ma 11 jul, 2022 00:13
Hij zat pas enkele dagen voor vertrek in elkaar, maar reed toen al zo lekker dat ik dat wel aandurfde. Geen spijt van gehad.
Klinkt bekend ;)
Dank je! Ja, zo werkt dat toch? :roll:
Jurr schreef:
ma 11 jul, 2022 08:33
Poppink schreef:
ma 11 jul, 2022 00:28
Die hoge flens voor!
Da's toch gewoon een Shimano naafdynamo? ;)
Het is inderdaad een Shimano naafdynamo, de DH-C3000. Voor nog geen €100 voor de complete wielset wilde ik deze nieuwlichterij wel eens proberen.

Met een eveneens goedkoop lampje van €10 vond ik het resultaat al heel aanvaardbaar:

Afbeelding
Frankenstein setups heersen.

Lekker ding man. Goed frame idd. Hoeveel fietsen heb je nu eigenlijk?
Shadow schreef:
za 02 jul, 2022 19:27
Sorry maar als je balhoofd eenmaal afgesteld staat moet je zonder topcap kunnen rijden, anders staat je stuurpen te los of klemt niet goed genoeg.
Dit bracht me op het idee om de preload met een standaard topcap te zetten en pas na het vastzetten de topcap te vervangen voor het opzetstuk van de plug. Dit lijkt het probleem op te lossen. Gisteren een dag offroad gefietst in Zuid Limburg met behoorlijk wat afdalingen (MTB) en geen speling meer kunnen waarnemen. :)

Nog maar een fotootje dan 8)

Afbeelding
Mooie fiets man!
Grandonneur schreef:
ma 11 jul, 2022 23:27
Hoeveel fietsen heb je nu eigenlijk?
Zo'n 5 á 50. Hangt er een beetje vanaf hoe je telt ... :lol:
IMG_20220714_113115_592.jpg
Ik ben zalig decadent aan het creditcardtoeren met de CC 8)

Vandaag 140km met 2800 hoogtemeters door de Ardennen en Luxemburg.
IMG_20220714_160206.jpg
Het is niet mijn fiets, maar ik kwam hem tegen op vakantie en vond het een schitterend idee.
Ik dacht gisteren ineens "ach laat ik mijn fiets een in de tuin zetten voor een portret".
's Avonds was mijn verwondering groot toen ineens bleek dat uitgerekend die dag bekend was geworden dat het huis te koop is.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220716_96512461
Afbeelding
Ondanks dat ik het een lelijk bouwwerk vind, lijkt me de vraagprijs laag. Een beetje villa in Vught kost dat weliswaar ook, maar is echt een stuk kleiner. Zit er een addertje onder het gras?
Het staat in het Nationaal Park Hoge Kempen, met waarschijnlijk aanvullende voorwaarden. Investeerders hebben daar een hekel aan want natuur en landschap is geen geld waard.
Leon schreef:
zo 17 jul, 2022 10:23
..... want natuur en landschap is geen geld waard.
Dat valt nog te bezien, gezien het geld dat gereserveerd is voor uitkoop van boeren.
@Zwerfkat: mooie fiets zeg!

Mijn vakantiefiets. Inmiddels alweer een jaar of vijf oud. Bevalt nog hartstikke goed, zou geen andere fiets meer willen.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn andere fiets. Voor de plaatselijke tourritten, maar ook voor meerdaagse fietstochten met lichte bepakking.

Afbeelding

Afbeelding
Stadjer schreef:
di 19 jul, 2022 11:32
Mijn vakantiefiets. Inmiddels alweer een jaar of vijf oud. Bevalt nog hartstikke goed, zou geen andere fiets meer willen.
Afbeelding
Inderdaad, wat een mooie fiets, die Shand Bahookie fiets mag er wezen !
Shand...... nooit van gehoord.

Wat mij opvalt is dat leuke en zo te zien handige(?) kinderzitje.
Ziet er veilig uit met die voetenbeugels en de handvatten.
Ik vraag me wel af of je er echt prettig mee kunt fietsen want als je diep in de stuurbeugels gaan komt volgens mij je kin aardig in de klem te zitten met het kinderkopje van je lieven zoon of dochter.
Stadjer schreef:
di 19 jul, 2022 11:32
Mijn vakantiefiets. Inmiddels alweer een jaar of vijf oud. Bevalt nog hartstikke goed, zou geen andere fiets meer willen.
...
Mijn andere fiets. Voor de plaatselijke tourritten, maar ook voor meerdaagse fietstochten met lichte bepakking.
Twee keer fraai! :)

Jammer dat Shand zo lastig te verkrijgen is en sinds de Brexit een stuk duurder is geworden.
Blijft een fraaie fiets die Shand (-:

Wat is die blauwe voor frame?

Poppink schreef:
di 19 jul, 2022 11:55

Inderdaad, wat een mooie fiets, die Shand Bahookie fiets mag er wezen !
Shand...... nooit van gehoord.
Genoeg moois te zien op de site en socials ;)

https://www.shandcycles.com/
Poppink schreef:
di 19 jul, 2022 11:55
Wat mij opvalt is dat leuke en zo te zien handige(?) kinderzitje.
Ziet er veilig uit met die voetenbeugels en de handvatten.
Ik vraag me wel af of je er echt prettig mee kunt fietsen want als je diep in de stuurbeugels gaan komt volgens mij je kin aardig in de klem te zitten met het kinderkopje van je lieven zoon of dochter.
Kinderzitje is net een week oud. Wat je zegt, (voelt) erg veilig. Zit degelijk in elkaar. Een keer of 5-6 mee gefietst en dat gaat prima. Mijn dochter (4, bijna 5) vind het onwijs leuk. Ik ook, erg gezellig zo. In de beugels fietsen kan inderdaad niet, maar dat is een van de weinige beperkingen. Ik hoop en verwacht er nog een jaar of twee plezier van te hebben.
Fedor schreef:
Twee keer fraai! :)

Jammer dat Shand zo lastig te verkrijgen is en sinds de Brexit een stuk duurder is geworden.
Verkrijgbaarheid was toentertijd ook al wel een dingetje. Prijsstijging was zelfs al voor de Brexit. Ik kan me herinneren dat ik net op tijd besteld had, anders had ik 20-30% meer moeten betalen.
Jurr schreef: Blijft een fraaie fiets die Shand (-:

Wat is die blauwe voor frame?
Fiets is van framebouwer Stelbel. Ook een stalen fiets. Heb eea laten aanpassen ten opzichte van de standaard configuratie, onder meer ruimte voor 38mm banden. Hele fijne fiets, comfortabel en muisstil (mede door de stille naven van Onyx)
Jammer dat Shand zo lastig te verkrijgen is en sinds de Brexit een stuk duurder is geworden.
Verkrijgbaarheid was toentertijd ook al wel een dingetje. Prijsstijging was zelfs al voor de Brexit. Ik kan me herinneren dat ik net op tijd besteld had, anders had ik 20-30% meer moeten betalen.
Dit klopt allebei niet. Ik heb eind april een Shand Stooshie Rohloff besteld. Die is eind mei bij mij is afgeleverd. Invoerrechten waren exact €0,-. Ik vond het ook verrassend, maar het is echt zo. De regel is dat als het een product is dat grotendeels van Britse makelij is (er is geloof ik een percentage van de prijs waaraan moet worden voldaan, meer dan 60% staat me bij), er geen invoerrechten gelden. Anders wordt het gezien als een doorvoerproduct en betaal je inderdaad iets van 14% op het gehele bedrag. Shand tekent een verklaring dat dit zo is en voegt die bij de vrachtbrief.

Wat BTW betreft, omdat je niet zowel in het VK als in de EU BTW/VAT hoeft te betalen, gaat er van het bedrag dat je aan Shand betaalt 20% VAT vanaf en moet je juist bij de invoer de 21% BTW voor de EU betalen.

Bij elkaar was het bedrag dat ik voor de fiets betaalde ongeveer €1000 minder dan wat ik zou hebben betaald voor een Santos die het dichtst in de buurt van de Shand Stooshie komt. (Cross Lite met carbon vork en SRAM double tap hydrolisch) Inclusief verzendkosten welteverstaan.
Fijn dat het bij jou zo snel ging. Ik moest toch echt wat langer wachten destijds.

Ik heb de fiets in februari 2017 besteld en eind mei 2017 ontvangen. Nog steeds niet erg lang, maar - mede door verkrijgbaarheid van onderdelen - wel langer dan de vooraf gegeven levertijd. Op die Stelbel heb ik ruim anderhalf jaar moeten wachten, dus kan erger ;)

Wat betreft de prijs: Shand stond op het punt om een prijswijziging door te voeren voor alle modellen. Stond verder los van Brexit. Het model wat ik heb zou (en is) uiteindelijk 800-900 euro duurder worden. Net als jij heb ook ik geen invoerrechten betaald.

Maar goed. Heb je foto's Johannes73? Nu ben ik wel benieuwd.