Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met me vishengels. - Forum Wereldfietser

Fietsen met me vishengels.

Hoi,

Heeft 1 van jullie een handige oplossing om werphengels te transpoteren op de fiets?

(zelf heb ik wel handige tips voor mensen die willen vissen, maar absoluut geen hengels mee willen/kunnen nemen)

Dick R.

Hoi Dick,

Je kunt de hengel toch gewoon aan het frame binden? Kun je er eventueel nog een oranje vlaggetje aanhangen ook. Ben wel benieuwd naar je tips m.b.t. het vangen van vissen zonder hengel!

Groet,

Sjoerd

ssmit schreef:Hoi Dick,

Je kunt de hengel toch gewoon aan het frame binden? Kun je er eventueel nog een oranje vlaggetje aanhangen ook. Ben wel benieuwd naar je tips m.b.t. het vangen van vissen zonder hengel!
Aan m'n frame binden heb ik overwogen, maar mijn kabels zitten buiten het frame dus het binden is niet zo'n goed idee. Ook raken mijn hengels de bekabeling van de remmen en versnelling.

Wat betreft het vissen ZONDER hengels is eigenlijk vrij simpel. Men kan houten of plastieken rollen kopen waar men de vislijn om heen kan wikkelen. Men een lood "slingert" men dus gewoon de lijn in het water. Men kan ook een lus van de vislijn door de knoop van een ballon halen en de wind je ballon laten meenemen. Als je lijn voldoende is afgedreven, kan je dmv een ruk de ballon lostrekken. Je lood zakt dan naar de bodem. Dit werkt fantastisch!

Volgens mij (uit mijn hoofd) is er een of ander soort deksel voor op de BOB waar je je hengels op kunt plaatsen.

Wat je ook kunt doen, is je hengels in je voortassen rechtop zetten, daaromheen handdoeken of piepshuim doen. En de hengels aan je bar-ends vastbinden. De tassen draaien met het stuur mee (althans als het goed is) en zo kun je gewoon goed fietsen.
Als je kijkt op mijn website en via De Winkel doorklikt naar In de Pers en naar Op Pad nr. 2-2003 gaat, zie je een foto.

Eric Schuijt schreef:Wat je ook kunt doen, is je hengels in je voortassen rechtop zetten, daaromheen handdoeken of piepshuim doen...
Ik heb de foto gezien en het lijkt mij geen gek idee. Zoals op de foto van je UITSTEKENDE website, is het wel een echte windvanger. Laat me nog even afwachten.

Je kunt trouwens van een stukje kurk met een veertje een prima dobber maken en een tenstok kan fungeren als hengel.